Gå til innhold
LRforum

Megasquirt!


kairoer

Anbefalte innlegg

Henter opp en gammel tråd. Siden Kairoer ikke har vært logget inn på forumet på en stund, så er det vel ikke så mye hjelp å få derfra.

 

Såvidt det er meg bekjent så er det ingen andre som har prøvd MS. Men er det noen her inne som har kunnskap som de ønsker å dele med meg? Jeg har laget en tråd på LR4x4, men det er litt lettere på norsk.

 

Hvis jeg ønsker MS, er det dette jeg skal kjøpe? Hva mer trenger jeg evt? Prisen er jo ikke helt avskrekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså Håkon, du skal prøve deg på Megasquirt? Jeg har en kamerat som jeg tror har endel greie på dette - Lars Botten. Jeg mener han også er inne på forumet fra tid til annen...Jeg kan sende ham en mail for å høre om han kan hjelpe noe her!

 

Jeg må bare beklage, men dagen i dag ble også spolert gitt! Min gode arbeidskollega fikk motorhavari på bilen sin på vei til Larvik i dag (Reima røk), så da måtte jeg trå til!

 

David

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. Vi får se. Har brukt ettermiddagen på å lese meg opp Mallory fordeler. Lager en ny post på dette.

 

Folk med MS kunnskap er absolutt av interesse David. Kanskje vi kan snakke om det i morgen kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter opp en gammel tråd. Siden Kairoer ikke har vært logget inn på forumet på en stund, så er det vel ikke så mye hjelp å få derfra.

 

Såvidt det er meg bekjent så er det ingen andre som har prøvd MS. Men er det noen her inne som har kunnskap som de ønsker å dele med meg? Jeg har laget en tråd på LR4x4, men det er litt lettere på norsk.

 

Hvis jeg ønsker MS, er det dette jeg skal kjøpe? Hva mer trenger jeg evt? Prisen er jo ikke helt avskrekkende.

 

Jeg har overtatt Range Roveren til Kai. MS'en som er installert i denne styrer kun fuel. Jeg kommer nok til oppgradere til å styre tenning også, men det blir nok ikke med det første.

 

For å bli kvitt fordeleren, og la MS styre tenningen trenger du et trigger hjul med en induktiv føler, og to edis4 coil pakker, en edis8 modul, og så må du antagelig lage pluggledninger selv.

Jeg mener noen på lr4x4 sa man ikke trengte edis8 modulen, men at MS kunne styre coil pakkene direkte, og at dette var en bedre løsning fordi da hadde man bedre kontroll på tenningen, men finner ikke igjen inlegget akkurat nå.

Du finner alt du trenger på http://trigger-wheels.com/store/index1.html

 

--Espen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende !

 

Kan du fortelle litt mer om hvordan det virker? Har du prøvd å justere noe? Går bilen som den skal? Andre erfaringer?

 

Har ikke fått prøvd noe særlig, da bilen ikke har skilter, fire knuste ruter og mangler revers. Jeg tenkte jeg skulle fikse på den frem til sommeren, og så sette alt over på range roveren jeg har fra før. (den grønne med vm-diesel som winchet deg opp av et hull på meheia) Har begynnt å lese meg opp på MS, og det ser ut som feilsøking på MS er minst like lett som å feilsøke på det orginale opplegget. Og det virker som det er ganske kurant å få hjelp på div forum.

Min MS styrer kun fuel, og dette gir ganske begrensede muligheter for tuning. Det blir først intresant når MS styrer tenning i tillegg. Da kan du droppe fordeleren, men du må fortsatt ha den montert pga oljepumpa tror jeg.

 

Første erfaring er at ledningsoplegget i min bil er en salat uten like, og første punkt for meg er nok å rydde opp i det elektriske.

Så hvis du går for MS så kjøp full pakke med tennings styring med en gang. Hvis du først skal stye bare fuel, og så oppgradere etterpå, blir det bare dobbelt så mye jobb med ledningsopplegget, pluss at MS må oppgraderes eller moddes på. Det er egentlig ikke noe sak å modde på MS selv. Kretsene er bra dokumentert på msefi.com og hvis du har v3.0 kretskort kommer du langt med en helt vanlig loddebolt.

 

Jeg så at EDIS coil pakkene var kommet i en versjon2, som har andre tilkoblinger for pluggledninger, det er mulig at disse er lettere å bruke enn første genrasjon tilkoblinger. Jeg kommer nok til å gå for disse...

 

--espen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du droppe fordeleren, men du må fortsatt ha den montert pga oljepumpa tror jeg.

Etter det jeg har oppfattet passer fronten fra nyere 4,2, den er uten tenning og drar oljepumpa.

Hvis det ikke passer kan vel fordeleren sitte der som fake, hvis tenninga styres annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...