spitfire Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spitfire Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spitfire Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Hei mitt navn er Ketil Frengen, bor på Gjøvik og har i et års tid nå drevet med min 109" Skal legge inn litt flere bilder og data om bilens ombygginger etterhvert Men ville bare prøve å legge inn litt nå i første omgang. Mvh Ketil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Tøft.... Har ikke du flere bilder da? Hvilken motor er det i den? V8? (grillen er helt framme og panseret er lengre en vanlig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coyote Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Det står i signaturen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spitfire Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Nei det er ikke noe Rover produkt i bilen, men en 3,0 Diesel 4 sylindret T....A motor i den. Skal ta flere bilder til uken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magne Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Dette høres spennende ut. Har jo ikke sett så mye av bilen ennå, men ser absolutt interessant ut dette her! Er bilen godkjent med den motoren? Hva slags girkasse er det i bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spitfire Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Dette høres spennende ut. Har jo ikke sett så mye av bilen ennå, men ser absolutt interessant ut dette her! Er bilen godkjent med den motoren? Hva slags girkasse er det i bilen? Er montert på original 2a kasse med et kit(motorfester starter og clutchus) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
simen.e Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Vakkert! Vil gjerne ha bilder av motor-rom ved høve! Og litt historie rundt godkjenningen! Min frøken har litt lyst på mer dreiemoment, og shopper rundt etter all mulig info om motoralternativer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anthen Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Shit, den var RÅ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Skikkelig flott Ketil! Den gleder jeg meg til se "live"! Utgangspunktet var vel den under her? Endret 2. februar 2007 av Rune Kleven Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spitfire Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Skikkelig flott Ketil! Den gleder jeg meg til se "live"! Utgangspunktet var vel den under her? Ja det stemmer, gamle blå Zebraen er det som har fått seg en oppgradering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Den var tøff, mye jobb! Her må vi få full teknisk historie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spitfire Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Begynte i Januar ifjor og skulle skifte motor pga den gamle røyk endel (les mye) den startet og hadde god kompresjon, men ville ha en motor med litt mere krefter. Fikk tak i en Toyota Dyna 3 liters 4 sylindret motor som hadde ombyggingskit på og var 12 volt, men der var veiven for mye slitt til at jeg kunne bruke den Så kjøpte jeg en motor til, den har jeg ikke åpnet enda pga jeg kjøpte en til som var sammenkoblet med en RR 4 trinnskasse. Tar sjansen på at den er fin, har skiftet dieseldyser (i tilfelle ) og nyovermalt den. Den har fin komp er tørr og fin, fikk ombygget svinghjulet slik at serie 2 clutch passer. Har tenkt å kjøre Turbo på den, om det går vet jeg ikke helt fordi dieselpumpen er vacumstyrt. Men etter å ha plukket ned fronten på bilen begynte det Etter 400 KG sand, ikke noe rustsveising (har aldri vært rust i denne bilen kun brunfarve utvendig på ståldelene), 12-14 liter med epoksygrunning, 1 1/2 kasse med tec 7 og urethane tette/lime kitt, 8 liter noise killer, asfaltplater i hele bunn med aludørkeplate over, gummilister fra 110" i alle 5 dører, nedsliping til bar alu nesten overalt, ny bakdør, lakkering del for del, nye dørtopper,helt nytt alt i bremser inkl ombygging til 2 krets, servostyring med egen kjøler, Rocky Mountains parabelfjærer, Pro Comp dempere, selvlagede breddere, nye 10x15 american racing felger med 35" seipete MTR, Elektrisk fastmontert kompressor m/trykktank,2 varmeapparat foran et bak osv osv er jeg kommet dit jeg er idag. 4 stk MoMo stoler og MoMo ratt, vinsjfanger, Warn HS9500 i vinsj på vugge(til montering bak eller foran med 2" feste i rammen bak og o vinsfangeren foran) har satt en 8274-Warn i fronten, salisbury bakaksel med Lock Right sperre. Dette var ihvertfall etter "husken" min hva som har skjedd Endret 2. februar 2007 av spitfire Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Espen Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hei Gratulerer med kanonfeit seriebil! Kjempespennede prosjekt, da jeg holder på å montere Toyota B motor i min serie 3 ex mil. Er meget spent på hvordan denne motoren kommer til å fungere. Ellers har bilen min fått stw bakkasse og egenhendig bygget doublecab pick up tak som på Defender 110. Har bygget på bilen i snart 3 år i ny og ne, og håper å få den kjørbar i løpet av våren. Med vennlig LR hilsen Jan Espen Solibakke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan L Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Imponerende resultat, ser ut til at her har det blitt brukt mange timer med arbeid. Hvordan gikk du frem med å få godkjent motorbyttet hos biltilsynet - var det forholdsvis kurant? Jan Endret 2. februar 2007 av Jan L Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spitfire Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Hei Gratulerer med kanonfeit seriebil! Kjempespennede prosjekt, da jeg holder på å montere Toyota B motor i min serie 3 ex mil. Er meget spent på hvordan denne motoren kommer til å fungere. Ellers har bilen min fått stw bakkasse og egenhendig bygget doublecab pick up tak som på Defender 110. Har bygget på bilen i snart 3 år i ny og ne, og håper å få den kjørbar i løpet av våren. Med vennlig LR hilsen Jan Espen Solibakke Samme type motor da? Hvor langt har du kommet da, er trangt ved starteren på din også? Crew Cab er tøft ihvertfall, neste LR prosjektet mitt blir nok det Mvh Ketil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen Bråthen Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Dette ser bra ut det blir morro litt mere brusipannan Ketil. mvh Espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spitfire Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Hei Espen, du får ta deg en tur å titte på. Du vet hvor du finner meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Du MÅ få ut noen flere bilder.. Dette ser ut som et skikkelig flott prosjekt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spitfire Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Du MÅ få ut noen flere bilder.. Dette ser ut som et skikkelig flott prosjekt.. Skal det, ordner noen bilder til uken. Er lov å gi forslag på hvilke detaljer jeg skal ta bilder av Har ikke bilen hjemme, den er i verkstedet. Mvh Ketil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Espen Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Samme type motor da? Hvor langt har du kommet da, er trangt ved starteren på din også? Crew Cab er tøft ihvertfall, neste LR prosjektet mitt blir nok det Mvh Ketil Ja samme type motor som du har brukt, men med 24 volt. Beholder selvfølgelig det da utgangspunktet er en ex mil bil. Problemet med starteren er løst ved å vri starteren inn mot motorblokka. Lagde til en ny festebolt som er festa i plata mellom motor og clutchhus, samt en festebrakkett som er festa i nedre originalfeste. I tillegg har eg planer om å bøye pitman armen en liten tanke. Har satt i motoren, men har ikke laga til eksosanlegg, kjøleslanger og radiator enda. Hvilken starter og radiator har du brukt? Ellers står det igjen litt karosseriarbeid. Har som du slipt ned mesteparten til bar alu og syregrunna før lakkering. Gjenstår å lakkere tak dører og b stolper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glenn Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Dette blir bra Ketil,fine skjermbreddere du har laget. Kommer opp og skravler litt en dag. (tromler er bestillt) Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spitfire Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Setene jeg har foran og bak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spitfire Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Halvferdig med bredderne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.