Gå til innhold

Exmil / traktor


gautes

Anbefalte innlegg

Der har blitt bygget høyballe-lastere basert på serie 2A - og konverteringen var til og med godkjent av LR :)

Se her ja..... Traktor Rover må det bli

Du må bare byggen en slik Gaute :rolleyes::rolleyes: dugnad jeg stiller :lol::lol::lol:

 

mvh Espen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rover har jo også gjort visse forsøk på å utvikle en traktor :o

 

Og så er der jo Roadless utgaven med traktorhjul; og AgRover utgave av 110 med portalaksler, kraftuttak og 3-pktfeste akterut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger ikke ønsketraktoren på Finn?

 

Drømmetraktoren gjorde det.

Har ringt avsindig mange ganger men intet svar og nå var den solgt så jeg :angry: .

 

Gautetakkerogleterfortsatt

 

EDIT:

Hadde jeg fått tak en av LR-utgavene av traktor tror jeg ikke jeg hadde turt å bruke den blush .

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over pristanken din, men dette tror jeg er en traktor i dine tanker...:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1332131

Kanskje prutbar??

 

Svigerfar har en Ford 3000 (med 4000 motor i) til salgs med vinsj og kjettinger, men desverre så er det ikke laster på den..

Den er strøken (han polerer alle traktorene 1-2 ganger i året) så hvis noen kan bidra med laster så kan dette bli et godt alternativ. Den er også innenfor pristanken din Gaute, selv om jeg ikke har fått en eksakt pris av ham. Står ved Drøbak, så hvis interesse kan jeg ordne en visning av den.

 

Dette er også en grei traktor, men den står jo relativt langt unna og er for dyr pr forlangende...

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect....1&username=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over pristanken din, men dette tror jeg er en traktor i dine tanker...:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1332131

Kanskje prutbar??

Med 4 nye dekker og hydraulisk skuffetilt er nok ikke prisen så ublu.. Dette ser ut til å kunne være et godt kjøp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MF???? Masse Feil-og-sånn, nei FYSJ.... :lol: :lol: :rolleyes:

 

Men tror vi tar den diskusjonen et annet sted, Gaute har ikke handla ennå....

 

En liten tilbake til topic tanke:

 

I steden for laster kan du jo prøve å få tak i et tårn fra en gammel truck, da får du en smidig løsning på trange plasser.

Jeg har laget meg et sånt.

Endret av Per
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser annonser til øyet er stort og tørt.

En traktor som ikke passer godt til mitt bruk

ved innkjøp er ikke høyt verdsatt <_< .

 

Fritiden nå går med til modding av hus( mest

låve) til vårt/mitt bruk og ikke minst LR.

Da blir det ikke mye tid og lyst til traktormekk og modd......

 

Gautekravstor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en 1954 modell, er det sannsynligvis et ekseplar ombygget av Selene i Italia; men hvis den er litt nyere kan den være ombygget hos det ikke helt ukjente engelske firmaet Roadless Traction (som jo også bygget om noen Land Rovere).

Roadless hadde lisens på bruk av Slenes patenter for konvertering av Fordson traktorer, og leverte 4x4 versjonen av Major over hele verden unntatt Frankrike, Italia og Spania (som itelienrne hadde beholdt eneretten for - men Roadless hadde enerett på leveranser i hele samveldet unntatt New Zealand og India).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det kommet bilder på annonsen for Major med 4x4, spesiel traktor ja.

Du ser kanskje hva slags deler som er brukt Ketil?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 1982 British Leyland 702 som jeg ikke bruker så mye lenger. Den har en trima 1320 laster og kjettinger. mangler skuffe. Dvs. den beholder jeg. Jeg trenger ikke egentlig enda en 109, men den jeg har trenger litt oppgradering, men alle muligheter er åpne.

Thor Arne Bjerke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...