Gå til innhold

Exmil / traktor


gautes

Anbefalte innlegg

Kjøp ny.. :huh: Kinesisk.. :o Som med alt annet har vi nå også fått et kinesisk alternativ til gårdstraktoren. Liten sterk tass fra 69000 som passer til de fleste oppgaver på et småbruk. Den kan visst også fåes 'flatpakket' på pall for dem som føler seg kapabel til å skru den sammen hjemme.. B)Jinma heter "yndlingen", og jeg vurderer sterkt å gå til anskaffelse av en selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ny.. :huh: Kinesisk.. :o Som med alt annet har vi nå også fått et kinesisk alternativ til gårdstraktoren. Liten sterk tass fra 69000 som passer til de fleste oppgaver på et småbruk. Den kan visst også fåes 'flatpakket' på pall for dem som føler seg kapabel til å skru den sammen hjemme.. B)Jinma heter "yndlingen", og jeg vurderer sterkt å gå til anskaffelse av en selv..

 

Sikkert kjekt første årene, men når årene går og deletilgangen stopper opp er det slutt på moroa. Mye fint brukt å få til mye lavere pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jinma traktoren ble ikke funnet opp igår..Den har vært solgt i Europa og Amerika i mange år, og har blitt populær. Med tanke på at Gaute i tillegg til traktor ønsker utstyr som lasteapparat,skuffe,pallegaffel,

brøyteskjær og kjetting, så burde vel en billig ny traktor være o.k.? John Deer er fine traktorer det, men å finne en i god stand, og til fornuftig pris er ikke så enkelt.. Kjøpe brukt traktor privat, får man da refundert momsen? :ninja:

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jinma traktoren ble ikke funnet opp igår..Den har vært solgt i Europa og Amerika i mange år, og har blitt populær. Med tanke på at Gaute i tillegg til traktor ønsker utstyr som lasteapparat,skuffe,pallegaffel,

brøyteskjær og kjetting, så burde vel en billig ny traktor være o.k.? John Deer er fine traktorer det, men å finne en i god stand, og til fornuftig pris er ikke så enkelt.. Kjøpe brukt traktor privat, får man da refundert momsen? :ninja:

 

 

Momsen får man igjen ved kjøp av brukt traktor hvis selger er momsregistrert og kjøper også er det og skal bruke den i næring. Ellers vil jeg tro mva. blir en ekstra utgift. Vil tro at Gaute skal bruke den til snøryding og lignende i embeds medfør?....

 

Ellers er det vanligvis ikke store problem med å sette en liten kjøpesum på papir inkl. mva...

 

 

Rolf Dretvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det vanligvis ikke store problem med å sette en liten kjøpesum på papir inkl. mva...

... sånn rent bortsett fra at det ikke er helt lovlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valmet holder seg godt når de er litt gamle, deler finner man alltids til de kjente, godt brukte merkene på www.okonomideler.no.. john deere er fine dem men ikk de gamle syntes nå jeg.. :)

ikke de som er eldre enn 00 serien i allefall.

alle har hver sin smak på traktor for alle skal ha dem til hvertsitt bruk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der går vel grensa!! Da er det mange gode gamle Nuffield, David-Brown, Mc Cormic Farmald, Massey-Ferguson....

Engelsk!!!!

bare tulla...Zetor er ok.

Men å bytte bort en Land Rover i en traktor av alle ting, tenk deg godt om...

Endret av ragnarsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en hobby gardbruker er vel Zetor den ultimate traktor. Billig, kurant og enkelt.

 

Billige Zetorer er historie, helt sant :o . De som er til salgs omsettes veldig raskt og til mye høyere priser enn for ett par år siden. Er ekstremt populære i bla eks Joguslavia.

Samme historie som med Bedfordene for 10-15 år siden, går mange tidligere norskregistrerte i pakistan.

Norge er en stor bileksportør :o , naboen leier ut lagerplass til Litauere som kjøper opp varebiler og lastebiler som er vanskelig å selge i Norge pga ekstremt høye omregistreringsavgifter og årsavgifter og strenge EU-kontrollerer, slutt med gårdsbil nå desverre :( .

Og vi vet jo hvor alle HiAcene ender(Afrika), og Mercedesene og bakhjulsdrevne Peugoter til Midtøsten.

Ladaforhandlerene sendte innbyttebilene tilbake til USSR på 80-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt litt med pc og forumet men er nå kommet inn i varmen igjen :) .

Den skal dessverre betales av egen lomme og bare brukes på godset for

å stable litt bilgods mm. så inntil 20,000,- går.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en 1968 Volvo LM 422 til salgs for 20.000 inkludert deletraktor.

 

6_1166433951578_hoved.jpg

 

:lol: Selgeren har et veldig positivt syn på doningen: "Motoren er den velkjente 3 cyl. Perkins diesel som står i alle BM Volvo. Den må skytes for å stoppe!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tid tilbake så jeg i lroi en 88 som var ombygget til traktor med skikkelig løfte armer bak og kraftuttak bak, selvfølgelig var det traktor dekk på den :D mener og huske at det satt traktor dekk på snehvit en gang ;););)

skal se om jeg finner igjen bladet slik at jeg kan legge inn datoen på bladet

! for det er vel ikke lov og skanne inn bilde og legge det inn her så alle for se den ?

 

mvh Espen

 

Bladet: Januar 2005 Land Rover owner international.

Endret av Espen Bråthen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forsvant i fjor en 88 til Sverige med trekkarmer og kraftuttak, den ble brukt som jaktbil og traktor på et småbruk i Kråkstad.....

Var litt på sporet av den for noen som kunne tenkt seg den, men den glapp..

 

Husker fra jeg var liten at han kom på besøk til onkelen min en gang med toskjærs Kverneland plog bakpå.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et av bildene sitter det en vende plog på den og på de andre sitter det gjørsel spreder-stolpe, barker og kvesser-kantklipper-kappsag -DIGER hydrøulisk vinsj bak hytta -det sitter tvilling på bakakselen-motoren er en Perkins 4203.

morro med slike i full drift :D:D:D

 

mvh Espen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brøyteskjær til LR med fester men er dessverre også avhengig

av lasteapparat . Det har litt med det å gjøre at ryggsøyler ikke tåler

overlast over tid :huh: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har blitt bygget høyballe-lastere basert på serie 2A - og konverteringen var til og med godkjent av LR :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har blitt bygget høyballe-lastere basert på serie 2A - og konverteringen var til og med godkjent av LR :)

Og hvor er bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...