Gå til innhold

Land Rover Freelander 1.8 2000 modell


Hercules5

Anbefalte innlegg

hi ,we had a2000 mod vare-bil ----126000on the clock---& 164000 when we sold it.previous owner had driven between kongsberg & oslo every day so motor was well run-in. no trougbles-----changed the front hose--thermostatehose,back window would not go up,so,on a tip from bilia skøyen,changed the hole unit---its easier,pluss you can see that not only the motor needs,or will,need changing.i`m a beliver in "running-in" new engines,this car was really quite fun to drive,even with a/t tires on. the only shock was on selling it---against a susuki vit.2 dor,its value dropped 50%?????.so---- i wone the day,& the wife bought another freelander & we got a much,muchbetter trade -in.---a 04-1.8 2 dor-24000 km moves in,miss piggy lost the gas from her air-con after about for 4 wks,and a bracket changed on front seat and new seat cover.but ,this is the most interesting point,the engine was very "tight" to begine with.chalk & cheese compaired to the old one,now at 30000 we have both noticed its getting quicker.other wise no problems.i get the feeling that a lot of freelanders are leasing & or company cars which are maybe not driven with care.bilia-skøyen needs a mention here ,we have just brought are 3rd l.r.,from the same sales man.most typicle salsmen piss me off, but this guy is not "pushy",and helps you to find the right car at a price your both happy with.i recone there will be some good low km. f1 coming in as sales of f2 picks up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er den lykkelige eier av en 2,0TD 1999.

Den har nå rullet 35000km i vårt eie og står nå på nesten 130000.

Uten feil har den jo ikke vært, men den er jo ikke helt ny heller.

Vindusheisen i bakdøra var det første som røyk. Drivakslene og fremre mellomakseler er byttet. Eksospotta rustet og tålte ikke en tur på Rena...

Skiver og bremsebelegg og håndbrekkwire ernylig byttet.

Setevarmerne er ikke lenger hva de var, men vi er heller ikke vant til den slags luksus.... De er derfor ikke byttet.

Glødepluggene røk i fjor, de er leie å bytte, men rimelige i innkjøp.

 

På en bil med denne kjørelengden, er det vel ikke særlig mer enn det som kan forventes.

 

Jeg kjøpte nettopp diesel på grunn av den negative omtalen på bensinmotoren. Motortrøbbel har jeg hatt min dose av på seriebil og 110.

Men det er ikke mange av dem på markedet.

 

Den er ikke noe racer bil, men bringer meg dit den skal på en grei måte.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...