Gå til innhold

Endelig bilskilt


vassbø

Anbefalte innlegg

Fikk endelig rota meg til å skru 300tdi i sine enkelte bestanddeler ,

 

med_gallery_781_77_488493.jpg

Sylindrene ser meget bra ut

 

med_gallery_781_77_800543.jpg

Veiva er søppel , varmgang ved alle rodene og godt skjært i fremre lager/rod

 

med_gallery_781_77_228440.jpg

Disse er blitt mørker i bunn , varme . Bør byttes ut ?

 

 

hvis du har hatt så varm motor at boltene har skiftet farge så tror jeg ikke den hadde sett så bra ut ellers.

 

norm motor temp er rundt 85-90 grader.

 

PJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 395
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Helt nøyaktig, så hadde festet til det ene oljekjølerrøret løsnet, og motoren pumpet oljen ut i motorrommet. Ja, vi stoppet umiddelbart og fikk bilen på flak / biltralle til Gaute som satte sammen, fylte på olje og hadde den gående en dag i verkstedet - uten at det oppsto noen "stygge" lyder. Deretter var den i bruk en ukes tid før den - ganske brått - kom med "ekle" lyder når jeg slapp gassen. Fremdeles hørtes den helt fin ut på tomgang, men Gaute bekrefet at "det var det", og formidlet kontakt med Bjarte for motorbytte.... Den har vel gått til sammen en halvtime omtrent etter at ulydene ble hørbare igjen, men varmgang og varmgangsskader oppstår vel "rimelig fort"....

 

Så ut av en sånn sak bør en kansje vurdere å demontere bunnpanne og lagerskåler når en har mistet olje/oljetrykke . Kommer det til å skje hos meg så blir det demonering før oppstart .

Men nå blir mesteparten av oljesystemet bygd om . Ellers er jo resten av motoren bra .

Når en kjøper brukt/med rådebank så vet en jo ikke hvor mye som er skaddet på forhand , det finner lommeboka ut senere :D

Endret av vassbø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

......Ellers er jo resten av motoren bra ......

Og så skal jeg hilse fra JoHanne, som er veldig glad for at hennes gamle motor kommer til heder og verdighet. Hun gleder seg til å få hilse på den igjen. B):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bestilt time hos Tore Turbo og levering av veiv med tilbehør til avbalansering og mer delerer fra England .

Er det innerese her for at jeg legger ut bilder fra hele oppbyggingen eller bare fra oppgraderings delen som motorfester ,modifisert oljesystem ,egenbygd eksosmanifoil , annen turbo , intercoler +++

 

Edit : Kansje starte ny Topic for kun motoren ?

Endret av vassbø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Blodtrimming" blir det vel ikke men et ønske om mye dreimoment over et stort område , fra tomgang og oppover og hvor mye HK det blir det vet en når en er ferdig med jobben . Har ikke tenkt å bytte til smidde stempler foreløbig .

Det kan hende at jeg trenger litt asistanse med tekst , skriving er ikke min sterke side blush

 

Men først så får jeg ta noen mer bilder på åsen steinsklierene er montert og laget , det har vert noen spørsmål på de .

Endret av vassbø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det lagt ut noen bilder under Garasje

http://www.lrforum.com/forum/index.php?aut...um&album=77

 

Brukt profil 80x40x3 og rør Ø 38 Ble litt stor diameter neste gang litt mindre . Hadde sikker holdt med 2mm gods . Bora gjenomgående hull for rør 8 hull for verd side pluss 4 for jekken . Lot vinklene som holdt sideskjørta på plass være for de ble brukt for å finne ut hvor jeg ville ha steinsklieren , la skiver imellom og klemte fast med tvinger og punktsveisa når jeg var fordøyd . La en forsterkning på baksiden av profilen der festebrakketen er montert for å stive av litt ekstra . Lot brakketen gå helt inn til ramma og festett med 4 bolter . Det gjore jeg med de to bak , festebrakketen har en liten knekk nederst . Den fremste er laget av vinkelprofil 50x50x5 og festet til bolten som holder torpedoveggen på plass , montert forand . Har plugget alle hulla med skruer for har tenk å fylle de med litt linolje men har ikke kommet så langt :( Som sakt tidligere så er disse litt overdimisert .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Tok en strekk på transferkassa som skal inn i OneTen når motoren er ferdig . Har sittet i en disko 85/86 model

 

Klar for demontering

med_gallery_781_77_395587.jpg

 

Tappepluggen før

med_gallery_781_77_164870.jpg

 

Tappepluggen etter

med_gallery_781_77_100489.jpg

 

Kobberrester

med_gallery_781_77_435620.jpg

 

Klargjøring før vasking

med_gallery_781_77_374557.jpg

 

Forsetelsen følger :huh:

Endret av vassbø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør kansje be en av moderatorene legge til bil foran skilt som du sier , tittelen kan lett mistolkes :D

 

Må demontere igjen da pakningene jeg har fått trekker olje verre en svamp :angry:

Får holde meg til paknig på tube fra Kent .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korkpakninger er mye rart. Jeg lager mine, om da ikke det blir for stort. Korken jeg har liggende (aner ikke hvor jeg kjøpte det for mange år siden) er myyyye tettere og tyngre en det som man normalt får levert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke i kork men en type papir , så ut til å være av oljebestanig matriale . Men den gang ei :(

Har noe av det matriale liggende med kommer bare til å bruke pakning på tube Kent , har meget god efaring med den .

Endret av vassbø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke i kork men en type papir , så ut til å være av oljebestanig matriale . Men den gang ei :(

Disse pakningene skal mettes med vanlig chassisfett før montering. Da trekker de ikke olje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...