Pål J Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Fikk endelig rota meg til å skru 300tdi i sine enkelte bestanddeler , Sylindrene ser meget bra ut Veiva er søppel , varmgang ved alle rodene og godt skjært i fremre lager/rod Disse er blitt mørker i bunn , varme . Bør byttes ut ? hvis du har hatt så varm motor at boltene har skiftet farge så tror jeg ikke den hadde sett så bra ut ellers. norm motor temp er rundt 85-90 grader. PJ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Helt nøyaktig, så hadde festet til det ene oljekjølerrøret løsnet, og motoren pumpet oljen ut i motorrommet. Ja, vi stoppet umiddelbart og fikk bilen på flak / biltralle til Gaute som satte sammen, fylte på olje og hadde den gående en dag i verkstedet - uten at det oppsto noen "stygge" lyder. Deretter var den i bruk en ukes tid før den - ganske brått - kom med "ekle" lyder når jeg slapp gassen. Fremdeles hørtes den helt fin ut på tomgang, men Gaute bekrefet at "det var det", og formidlet kontakt med Bjarte for motorbytte.... Den har vel gått til sammen en halvtime omtrent etter at ulydene ble hørbare igjen, men varmgang og varmgangsskader oppstår vel "rimelig fort".... Så ut av en sånn sak bør en kansje vurdere å demontere bunnpanne og lagerskåler når en har mistet olje/oljetrykke . Kommer det til å skje hos meg så blir det demonering før oppstart . Men nå blir mesteparten av oljesystemet bygd om . Ellers er jo resten av motoren bra . Når en kjøper brukt/med rådebank så vet en jo ikke hvor mye som er skaddet på forhand , det finner lommeboka ut senere Endret 29. oktober 2007 av vassbø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olav Haavardsholm Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 ......Ellers er jo resten av motoren bra ...... Og så skal jeg hilse fra JoHanne, som er veldig glad for at hennes gamle motor kommer til heder og verdighet. Hun gleder seg til å få hilse på den igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Nå er det bestilt time hos Tore Turbo og levering av veiv med tilbehør til avbalansering og mer delerer fra England . Er det innerese her for at jeg legger ut bilder fra hele oppbyggingen eller bare fra oppgraderings delen som motorfester ,modifisert oljesystem ,egenbygd eksosmanifoil , annen turbo , intercoler +++ Edit : Kansje starte ny Topic for kun motoren ? Endret 30. oktober 2007 av vassbø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Start ny topic på motorprosjektet under "Prosjekter". Skal bli moro å se hva du kan få ut av en blodtrimma 300tdi! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Vi må ha med hele ombyggingen, lad batterier og sett igang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) "Blodtrimming" blir det vel ikke men et ønske om mye dreimoment over et stort område , fra tomgang og oppover og hvor mye HK det blir det vet en når en er ferdig med jobben . Har ikke tenkt å bytte til smidde stempler foreløbig . Det kan hende at jeg trenger litt asistanse med tekst , skriving er ikke min sterke side Men først så får jeg ta noen mer bilder på åsen steinsklierene er montert og laget , det har vert noen spørsmål på de . Endret 31. oktober 2007 av vassbø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Da er det lagt ut noen bilder under Garasje http://www.lrforum.com/forum/index.php?aut...um&album=77 Brukt profil 80x40x3 og rør Ø 38 Ble litt stor diameter neste gang litt mindre . Hadde sikker holdt med 2mm gods . Bora gjenomgående hull for rør 8 hull for verd side pluss 4 for jekken . Lot vinklene som holdt sideskjørta på plass være for de ble brukt for å finne ut hvor jeg ville ha steinsklieren , la skiver imellom og klemte fast med tvinger og punktsveisa når jeg var fordøyd . La en forsterkning på baksiden av profilen der festebrakketen er montert for å stive av litt ekstra . Lot brakketen gå helt inn til ramma og festett med 4 bolter . Det gjore jeg med de to bak , festebrakketen har en liten knekk nederst . Den fremste er laget av vinkelprofil 50x50x5 og festet til bolten som holder torpedoveggen på plass , montert forand . Har plugget alle hulla med skruer for har tenk å fylle de med litt linolje men har ikke kommet så langt Som sakt tidligere så er disse litt overdimisert . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Da var PKK utført med en hel haug av 0ere Ingen av de andre talla . Eneste feilen nå er at de har sørget for at handbrekke ikke slipper , må under å banke på trommelen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Sett bilen på verksted, og krev å få dekt ny girkasse! :ninja: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer S Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Sett bilen på verksted, og krev å få dekt ny girkasse! :ninja: Fordi håndbrekket ikke slipper ? Hvis de i værste fall har tatt en to hjuls bremsekontroll, fører vel ikke det til at brekket låser seg eller ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Sett bilen på verksted, og krev å få dekt ny girkasse! :ninja: Jeg hadde jammen forlangt ny bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Kom en fin pakke fra OEC bergen Kjapp levering , så nå er det bare å trekke om stolene fremme , når tia strekker til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Tok en strekk på transferkassa som skal inn i OneTen når motoren er ferdig . Har sittet i en disko 85/86 model Klar for demontering Tappepluggen før Tappepluggen etter Kobberrester Klargjøring før vasking Forsetelsen følger Endret 7. september 2008 av vassbø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Ikke helt reint Mer kobber , spredd i hele kassa Tannløs var halvfull av dritt/størket fett Litt lite vaskekar Forsetelsen følger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Ferdig vaska klar til sjekk justering Montering Nesten ferdig Ferdig , klar til å monteres Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars Kolberg Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Leste tittelen på topic og tenkte å si "Jeg og!! " ... men det var visst bilskilt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Bør kansje be en av moderatorene legge til bil foran skilt som du sier , tittelen kan lett mistolkes Må demontere igjen da pakningene jeg har fått trekker olje verre en svamp Får holde meg til paknig på tube fra Kent . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ezzie Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Korkpakninger er mye rart. Jeg lager mine, om da ikke det blir for stort. Korken jeg har liggende (aner ikke hvor jeg kjøpte det for mange år siden) er myyyye tettere og tyngre en det som man normalt får levert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Var ikke i kork men en type papir , så ut til å være av oljebestanig matriale . Men den gang ei Har noe av det matriale liggende med kommer bare til å bruke pakning på tube Kent , har meget god efaring med den . Endret 7. september 2008 av vassbø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Fyttigrisen. Dette var porno! Bare synd med de utette pakningene. Hadde du på noe guffe på de før du monterte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terratracker Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Var ikke i kork men en type papir , så ut til å være av oljebestanig matriale . Men den gang ei Disse pakningene skal mettes med vanlig chassisfett før montering. Da trekker de ikke olje.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Hadde på men hjalp ikke Disse pakningene skal mettes med vanlig chassisfett før montering. Da trekker de ikke olje.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ezzie Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Kent er bra saker. Har brukt noen produkter fra de og det ruler i forhold til mye annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motaba Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Lekkert, nydelig, flott, rett og slett fantastisk!!! Selvgjort er velgjort! fabelaktig byggverk av en bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.