Rune Kleven Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Nær bilde takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Er det av dette mener du :ninja: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Lekkert Thor Ivar. Quanta costa....? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 denne kan du kjøre opp og ned Fy flate så tøff, dette er vel det største man får til bil?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Pris 440,- usdollar + frakt moms Det fåes forlengersett (dobling) men da bør den brukes stasjonært Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Fikk endelig tid til å lage meg et arb så nå er det litt lettere å få mekka og sveise Begynte på nye luftinntak i vinter , ferdig med prøvelagingen først nå Er ikke fornøyd med sveisen , hadde ikke reint nok verktøy . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evilduck Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Tøft, lager du flere på bestilling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Litt forskjeld på størrelsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Tøft, lager du flere på bestilling? Jeg vet ikke når jeg får tid Har ødelagt 2 stk Track Rod Tube på ei uke Så nå skal det lages en besytelse til staget/røret som blir festet i akselhylsa . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ezzie Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) ... og notert i vognkortet ? Kjenner til at flere ex-mil eiere har blitt pålagt å plukke av NATO-kroken fordi den var "ulovlig", så da er det jo interessant om tilsynet nå tillater slike kroker Jeg har erfart en annen tilnærming. Istedenfor 0,1 eller 2 på det punktet fikk jeg - . Hvorfor? Det er ikke godkjent taueanretning. Men ikke ulovlig å ha der, så lenge den ikke brukes til å taues med. Med andre ord skulle den ikke vurderes. Hadde da vært verre om jeg hadde en krok som ikke var i henhold til forskriftene. Endret 9. september 2007 av Ezzie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Forklarte til gutta hos tilsynet at jeg har en veteran militær tilhenger som skal brukes og det ble godkjent men de målte hvor langt den stakk ut og hvor mye reservehjulet stakk på utsiden av kroken . Den natokroken jeg har er av den kraftige utgaven som kan vries , og ikke den vanlige "lette" utgaven . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Fikk endelig rota meg til å skru 300tdi i sine enkelte bestanddeler , Sylindrene ser meget bra ut Veiva er søppel , varmgang ved alle rodene og godt skjært i fremre lager/rod Disse er blitt mørker i bunn , varme . Bør byttes ut ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terratracker Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Jeg vil tro ut ifra fargen at de har blitt utsatt for såpass høy temperatur at faren for utherding er tilstede. Bytt... Samme gjelder overfalls/lagerholderboltene til veivlagerene Endret 28. oktober 2007 av terratracker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg vil tro ut ifra fargen at de har blitt utsatt for såpass høy temperatur at faren for utherding er tilstede. Bytt... Samme gjelder overfalls/lagerholderboltene til veivlagerene Boltene er satt på bestilingslista Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Et par bilder til fra motoren Her var det bare et tynt lag med sot , eneste er litt diesel fra dyse 3 Endret 28. oktober 2007 av vassbø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hei Tor Ivar, vel overstått Var det ikke mulig å bygge om registeret til drev? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) (Hei Thor Ivar, vel overstått) Er ikke i drag for tiden , brukte to runder a 15 min på motoren i går og så var det stopp Reim er godt nok , bare en har de riktige deler Drev drift er vel bare til 2 1/4 og 2,5 litere med kjededrift . Endret 28. oktober 2007 av vassbø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Det finnes ombyggingsett til Td5 hvertfall. Dappe sin blå er ombygd, fra reim til drev. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Eh... Td5 har kjede. Det er "vanlig"med ombygning av 200 og 300 Tdi fra reim til drev. Og det er dette Dappe har, altså 300Tdi. Ikke Td5. Det er flere i Norge som har ombygd til drev. Ikke alle har vært like fornøyd, men når det virker så er det visst bra. Endret 28. oktober 2007 av Stig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Javel, da var det mulig lell, mente jeg så en link til dette et sted... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Ops Var ikke klar over det men en lærer så lenge en vil . Kommer ikke til å bygge om ellers blir en aldri ferdig med motoren . Planen her er balansere veiv/svinghjul roder stempler , bytte alt av slitedeler/pakninger , bygge nytt grenrør med annen turbo , flytte oljefiltere , lage motorfester så en sliper å sveise i ramma , ny radiator intercooler oljekjøler og bytte muskelservo til motordrevet servo . Dette er vel sånt grovt jeg har tenkt å gjøre det men tiden får se . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Var en tur kjelleren og så litt mer på blokka og fant ut at lagra til kamakslen var kass også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hadde ikke denne motoren gått tom for olje??? ( motoren til Olav? ) Det kan vel være skader alle steder som da er smørt med olje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Jo helt riktig , det ble sakt at den ble stoppet med en gang og etterdratt røret og prøvd , men det var nok . Hadde håpet at lagra til kammen hadde klart seg . Men ser hvor varm fremste roden er så har den nok god en stund uten olje . Stemplene og sylinderveggene har klart seg . Mer deler som må bestiles , eneste aberet at jeg ikke har verktøy til montering/tilpassing av kamlagra , Kan lage til montering men diametertilpasning ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olav Haavardsholm Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Helt nøyaktig, så hadde festet til det ene oljekjølerrøret løsnet, og motoren pumpet oljen ut i motorrommet. Ja, vi stoppet umiddelbart og fikk bilen på flak / biltralle til Gaute som satte sammen, fylte på olje og hadde den gående en dag i verkstedet - uten at det oppsto noen "stygge" lyder. Deretter var den i bruk en ukes tid før den - ganske brått - kom med "ekle" lyder når jeg slapp gassen. Fremdeles hørtes den helt fin ut på tomgang, men Gaute bekrefet at "det var det", og formidlet kontakt med Bjarte for motorbytte.... Den har vel gått til sammen en halvtime omtrent etter at ulydene ble hørbare igjen, men varmgang og varmgangsskader oppstår vel "rimelig fort".... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.