Gå til innhold

Endelig bilskilt


vassbø

Anbefalte innlegg

  • Svar 395
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 1 måned senere...

Fikk endelig tid til å lage meg et arb så nå er det litt lettere å få mekka og sveise :)

Begynte på nye luftinntak i vinter , ferdig med prøvelagingen først nå blush

Er ikke fornøyd med sveisen , hadde ikke reint nok verktøy .

 

med_gallery_781_77_666183.jpg

 

med_gallery_781_77_489071.jpg

 

med_gallery_781_77_46251.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og notert i vognkortet ?

 

Kjenner til at flere ex-mil eiere har blitt pålagt å plukke av NATO-kroken fordi den var "ulovlig", så da er det jo interessant om tilsynet nå tillater slike kroker :)

Jeg har erfart en annen tilnærming. Istedenfor 0,1 eller 2 på det punktet fikk jeg - . Hvorfor? Det er ikke godkjent taueanretning. Men ikke ulovlig å ha der, så lenge den ikke brukes til å taues med. Med andre ord skulle den ikke vurderes. Hadde da vært verre om jeg hadde en krok som ikke var i henhold til forskriftene.

Endret av Ezzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklarte til gutta hos tilsynet at jeg har en veteran militær tilhenger som skal brukes og det ble godkjent men de målte hvor langt den stakk ut og hvor mye reservehjulet stakk på utsiden av kroken . Den natokroken jeg har er av den kraftige utgaven som kan vries , og ikke den vanlige "lette" utgaven .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fikk endelig rota meg til å skru 300tdi i sine enkelte bestanddeler ,

 

med_gallery_781_77_488493.jpg

Sylindrene ser meget bra ut

 

med_gallery_781_77_800543.jpg

Veiva er søppel , varmgang ved alle rodene og godt skjært i fremre lager/rod

 

med_gallery_781_77_228440.jpg

Disse er blitt mørker i bunn , varme . Bør byttes ut ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro ut ifra fargen at de har blitt utsatt for såpass høy temperatur at faren for utherding er tilstede. Bytt... Samme gjelder overfalls/lagerholderboltene til veivlagerene

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro ut ifra fargen at de har blitt utsatt for såpass høy temperatur at faren for utherding er tilstede. Bytt... Samme gjelder overfalls/lagerholderboltene til veivlagerene

 

Boltene er satt på bestilingslista :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Hei Thor Ivar, vel overstått) Er ikke i drag for tiden , brukte to runder a 15 min på motoren i går og så var det stopp :(

Reim er godt nok , bare en har de riktige deler :)

Drev drift er vel bare til 2 1/4 og 2,5 litere med kjededrift .

Endret av vassbø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... Td5 har kjede. :rolleyes:

 

Det er "vanlig"med ombygning av 200 og 300 Tdi fra reim til drev. Og det er dette Dappe har, altså 300Tdi. Ikke Td5.

 

Det er flere i Norge som har ombygd til drev. Ikke alle har vært like fornøyd, men når det virker så er det visst bra.

Endret av Stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops Var ikke klar over det blush men en lærer så lenge en vil .

Kommer ikke til å bygge om ellers blir en aldri ferdig med motoren . Planen her er balansere veiv/svinghjul roder stempler , bytte alt av slitedeler/pakninger , bygge nytt grenrør med annen turbo , flytte oljefiltere , lage motorfester så en sliper å sveise i ramma , ny radiator intercooler oljekjøler og bytte muskelservo til motordrevet servo . Dette er vel sånt grovt jeg har tenkt å gjøre det men tiden får se .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo helt riktig , det ble sakt at den ble stoppet med en gang og etterdratt røret og prøvd , men det var nok . Hadde håpet at lagra til kammen hadde klart seg . Men ser hvor varm fremste roden er så har den nok god en stund uten olje . Stemplene og sylinderveggene har klart seg . Mer deler som må bestiles , eneste aberet at jeg ikke har verktøy til montering/tilpassing av kamlagra , Kan lage til montering men diametertilpasning ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nøyaktig, så hadde festet til det ene oljekjølerrøret løsnet, og motoren pumpet oljen ut i motorrommet. Ja, vi stoppet umiddelbart og fikk bilen på flak / biltralle til Gaute som satte sammen, fylte på olje og hadde den gående en dag i verkstedet - uten at det oppsto noen "stygge" lyder. Deretter var den i bruk en ukes tid før den - ganske brått - kom med "ekle" lyder når jeg slapp gassen. Fremdeles hørtes den helt fin ut på tomgang, men Gaute bekrefet at "det var det", og formidlet kontakt med Bjarte for motorbytte.... Den har vel gått til sammen en halvtime omtrent etter at ulydene ble hørbare igjen, men varmgang og varmgangsskader oppstår vel "rimelig fort"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...