Gå til innhold

Endelig bilskilt


vassbø

Anbefalte innlegg

Endelig ble det skilt på 110 , den har vært utplassert hos Nordkomandoen som sivil bil med sivile skilter og en historik på 110 fra den forlot samlebånde 8 september 1986 til i dag er for lang til å skrive om her foreløbig , har brukt noen år på å få de riktige papirene fra militæret .

Bilder kommer senere .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 395
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Takker . Ja , Men fra 1986/87 til 1989 så hadde den et annet sett med sivile skilt DExxxxx til den senhøsten 1989 fikk BNxxxxx skilt . Finner ikke noe opplysniger om DE skilte hos trafikkstasjonene eller tollvesnet . Har i noen månder hatt militært nato nr også .

Endret av vassbø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var "dåpen" unagjort :D Fant meg et fint spor i skogen litt bløtt men ellers fint (har tillatelse) Det var god å gjenne at muskelservoen ikke var dårlig etter noen års opplagring :)

Da er det bare å fyre igang 9tommeren og tigen så får en se hva som kommer fram fra røyken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder ettervert som ting er gjort/gjøres . Ny alternator 90A og kabler , brukte 35 kvadrat til alternatoren og starteren jordinga 70 kvadret Man tager hva man har :D . Nye bremseskiver ventilerte slisa og ebc ekstra duty klosser og stålbunete bremseslanger . Støtdempere og fjærer fra OME . Har bytta alle foringene med nye i gummi . Ramma er sandblåst grunna og malt sort . Bytta div bolter ut med rustfrie .

 

IPB Image

 

IPB Image

 

Skulle kansje ha hatt bildene her fremfor link , men er ikke noen raser med data . Labbene mine liker bedre solidere saker en ømtalige data :ninja:

 

Men alt som trenges er en liten komentar i innlegget - så dukker bildene opp likevel ;) mvh, Ketil

Endret av Ketil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått gjort stort i det siste :( Har byttet ut plastplata med en i alu og fått satt på antennne 2Meter og 6Meter . På tometeren så er det en 5/8 . Driver å sveiser en til andre siden så jeg får både luftintak og antennefest der , blir det mulig en 11meter der .

 

med_gallery_781_77_837136.jpg

Endret av vassbø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lastet noen bilder fra mobilen på jobber som er gjort

med_gallery_781_77_68418.jpg

Her hadde forsvaret skjært et stort hull i gulvet , fant ut at det var for stort så jeg sveiste det igjen .

 

 

Her har jeg dratt fram ekstra strømkabler fra batteriet til diverse forbruk og radior , to stk på 25 kvadrat en til jord og en til pluss . Kommer til å bygge ny plate så det blir plass til noen relere der .

med_gallery_781_77_202403.jpg

 

med_gallery_781_77_314662.jpg

 

 

Batterikabel 70 kvadrat med og uten krympestrøpe

med_gallery_781_77_218768.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra batterikassa , kommer til å bygge om igjen så jeg får et batteri til starting og drift av motoren og to til forbruket . Har parallelkobla batteriene siden de har samme prod.data , monterer split lading når batteri nr tre kommer oppi og Ladac reg på alternatoren . Ved sist test på alternatoren gå 90A bare 78A med orginal regulator men over 125A med Ladacen (benktesteren var ikke kraftigere) Ved 14,4V. Dette var en Bosch alternator .

 

med_gallery_781_77_125507.jpg

 

 

Ved fronten av sittekassa har jeg montert 2 stk hovedstrømsbryttere , beregnet for store laster . Hadde noen fra Hella i svart plast i 88 en gang men de smelta .

 

med_gallery_781_77_194821.jpg

Endret av vassbø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer bilder kommer , har litt mye mas på jobben . Holder på å sveise nye luftinntak på toppen av skjermene i aliminium så jeg også kan feste antennene der . Det som står på tur da er kanalbeskyttere/steinbeskytelse og så oppgradering på winsjefangeren foran .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har endelig fått lastet ned noen bilder fra mobilen . Bestilte reservehjulsholder fra Gekko fikk henta det det 17 nov og gikk i gang med moneringa på lørdagen . Klarte å rote vekk monteringsanvisningen blush . Men den var lett å montere uten , bytta ut noen av boltene de var i A2 kvalitet ( de røyk under tildraging ) til A4 . Det var litt kronklete å få skrudd å holdt på baksiden samtidig , litt korte armer men det gikk med litt tape .

 

med_gallery_781_77_68352.jpg

Hovedbøylen

 

med_gallery_781_77_101570.jpg

Resten av delene

 

med_gallery_781_77_310753.jpg

Innfesting i kassoriet

 

med_gallery_781_77_98207.jpg

Hele feste på plass

 

med_gallery_781_77_216293.jpg

Og med reservehjulet

 

Det ble litt dårlige bilder tatt med en mobil

Endret av vassbø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har noen jerrikanner :D er kjøpt sammen med noe sambansutstyr , trengte bar litt men måtte ta alt B) Så de fleste er solgt men det er noen igjen sammen med sambansmatriel .

 

Reservehjulsholderen er kjøpt hos Reidar http://www.gekko-offroad.no/ Husker ikke helt prisen nå , mener at det var mellom 2500,- og 3000,- en plass Skal se om jeg finner kviteringa .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...