Jump to content
LRforum
vassbø

Endelig bilskilt

Recommended Posts

Endelig ble det skilt på 110 , den har vært utplassert hos Nordkomandoen som sivil bil med sivile skilter og en historik på 110 fra den forlot samlebånde 8 september 1986 til i dag er for lang til å skrive om her foreløbig , har brukt noen år på å få de riktige papirene fra militæret .

Bilder kommer senere .

Takker . Ja , Men fra 1986/87 til 1989 så hadde den et annet sett med sivile skilt DExxxxx til den senhøsten 1989 fikk BNxxxxx skilt . Finner ikke noe opplysniger om DE skilte hos trafikkstasjonene eller tollvesnet . Har i noen månder hatt militært nato nr også .

Edited by vassbø

Gratulerer! Skal bli spennende å se den. B)

Der var "dåpen" unagjort :D Fant meg et fint spor i skogen litt bløtt men ellers fint (har tillatelse) Det var god å gjenne at muskelservoen ikke var dårlig etter noen års opplagring :)

Da er det bare å fyre igang 9tommeren og tigen så får en se hva som kommer fram fra røyken :D

:D :D :D GRATULERER !!! :D :D :D

Her kommer noen bilder ettervert som ting er gjort/gjøres . Ny alternator 90A og kabler , brukte 35 kvadrat til alternatoren og starteren jordinga 70 kvadret Man tager hva man har :D . Nye bremseskiver ventilerte slisa og ebc ekstra duty klosser og stålbunete bremseslanger . Støtdempere og fjærer fra OME . Har bytta alle foringene med nye i gummi . Ramma er sandblåst grunna og malt sort . Bytta div bolter ut med rustfrie .

IPB Image

IPB Image

Skulle kansje ha hatt bildene her fremfor link , men er ikke noen raser med data . Labbene mine liker bedre solidere saker en ømtalige data :ninja:

Men alt som trenges er en liten komentar i innlegget - så dukker bildene opp likevel ;) mvh, Ketil

Edited by Ketil

Har ikke fått gjort stort i det siste :( Har byttet ut plastplata med en i alu og fått satt på antennne 2Meter og 6Meter . På tometeren så er det en 5/8 . Driver å sveiser en til andre siden så jeg får både luftintak og antennefest der , blir det mulig en 11meter der .

med_gallery_781_77_837136.jpg

Edited by vassbø

Fikk lastet noen bilder fra mobilen på jobber som er gjort

med_gallery_781_77_68418.jpg

Her hadde forsvaret skjært et stort hull i gulvet , fant ut at det var for stort så jeg sveiste det igjen .

Her har jeg dratt fram ekstra strømkabler fra batteriet til diverse forbruk og radior , to stk på 25 kvadrat en til jord og en til pluss . Kommer til å bygge ny plate så det blir plass til noen relere der .

med_gallery_781_77_202403.jpg

med_gallery_781_77_314662.jpg

Batterikabel 70 kvadrat med og uten krympestrøpe

med_gallery_781_77_218768.jpg

Fra batterikassa , kommer til å bygge om igjen så jeg får et batteri til starting og drift av motoren og to til forbruket . Har parallelkobla batteriene siden de har samme prod.data , monterer split lading når batteri nr tre kommer oppi og Ladac reg på alternatoren . Ved sist test på alternatoren gå 90A bare 78A med orginal regulator men over 125A med Ladacen (benktesteren var ikke kraftigere) Ved 14,4V. Dette var en Bosch alternator .

med_gallery_781_77_125507.jpg

Ved fronten av sittekassa har jeg montert 2 stk hovedstrømsbryttere , beregnet for store laster . Hadde noen fra Hella i svart plast i 88 en gang men de smelta .

med_gallery_781_77_194821.jpg

Edited by vassbø

Mer bilder kommer , har litt mye mas på jobben . Holder på å sveise nye luftinntak på toppen av skjermene i aliminium så jeg også kan feste antennene der . Det som står på tur da er kanalbeskyttere/steinbeskytelse og så oppgradering på winsjefangeren foran .

Flott bil, akkurat noe slikt jeg har lyst på hver gang jeg ser en.

Har endelig fått lastet ned noen bilder fra mobilen . Bestilte reservehjulsholder fra Gekko fikk henta det det 17 nov og gikk i gang med moneringa på lørdagen . Klarte å rote vekk monteringsanvisningen blush . Men den var lett å montere uten , bytta ut noen av boltene de var i A2 kvalitet ( de røyk under tildraging ) til A4 . Det var litt kronklete å få skrudd å holdt på baksiden samtidig , litt korte armer men det gikk med litt tape .

med_gallery_781_77_68352.jpg

Hovedbøylen

med_gallery_781_77_101570.jpg

Resten av delene

med_gallery_781_77_310753.jpg

Innfesting i kassoriet

med_gallery_781_77_98207.jpg

Hele feste på plass

med_gallery_781_77_216293.jpg

Og med reservehjulet

Det ble litt dårlige bilder tatt med en mobil

Edited by vassbø

Er det lov å spørre om hvor du kjøpte reservehjulsholderen og hvor mye du måtte gi for den?

Ja har noen jerrikanner :D er kjøpt sammen med noe sambansutstyr , trengte bar litt men måtte ta alt B) Så de fleste er solgt men det er noen igjen sammen med sambansmatriel .

Reservehjulsholderen er kjøpt hos Reidar http://www.gekko-offroad.no/ Husker ikke helt prisen nå , mener at det var mellom 2500,- og 3000,- en plass Skal se om jeg finner kviteringa .