Gå til innhold

Kjetting anbefalling


Kaldevass

Anbefalte innlegg

 

Har kjørte med Pewag og Koenig No problem hurtig kjetting på menesker bil, med gode erfaring.

 

Jeg lurte om noen har gode erfaring med kjetting til Defender ? skal har Cooper Discovery MS i 265-75 16 piggfritt.

 

Burde jeg kjøpe 2 sett ?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke plass til piggkjetting på mine bakhjul, for liten klaring mellom dekk og fjærer. Har dekkdim 265. Mulig det er bedre plass på en csw enn en hcpu, men vet ikke... det gikk greit på en D-90 jeg hadde tidligere.

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Noen med gode løsninger? Helst som er lett å legge på, mest for bruk nedover :D

Sverre

 

Jeg kjøpte nylig ett sett Blåmann fra Flom. Har foreløpig kun fått "tørrtrent", med pålegging på tørr asfast i dagslys. Men det går kjapt og greit. Blåmann gir et meget solid inntrykk.

Jeg prøvde først å legge dem på forhjulene. Da tar kjettingen i ved mer enn moderat svingutslag, så jeg bestemte meg der og da for å legge dem på bak i en "skarp" situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nylig ett sett Blåmann fra Flom. Har foreløpig kun fått "tørrtrent", med pålegging på tørr asfast i dagslys. Men det går kjapt og greit. Blåmann gir et meget solid inntrykk.

Jeg prøvde først å legge dem på forhjulene. Da tar kjettingen i ved mer enn moderat svingutslag, så jeg bestemte meg der og da for å legge dem på bak i en "skarp" situasjon.

 

Hei,

 

Legg aldri kjeting kun på fremhjulene. Da vil du få deg en kraftig overraskelse ved bremsing........bakparten kommer...

Skal du kun ha et sett, bruk de bak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Legg aldri kjeting kun på fremhjulene. Da vil du få deg en kraftig overraskelse ved bremsing........bakparten kommer...

Skal du kun ha et sett, bruk de bak!

 

Før jeg nøyde meg med å kjøpe ett sett leste jeg rundt i diverse tråder her. Etter hva jeg husker, så det ut til å være litt forskjellige meninger om det :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nylig ett sett Blåmann fra Flom. Har foreløpig kun fått "tørrtrent", med pålegging på tørr asfast i dagslys. Men det går kjapt og greit. Blåmann gir et meget solid inntrykk.

Jeg prøvde først å legge dem på forhjulene. Da tar kjettingen i ved mer enn moderat svingutslag, så jeg bestemte meg der og da for å legge dem på bak i en "skarp" situasjon.

 

Hva koster ett sett?

Regner med det er dyrt siden de ikke oppgir priser på hjemmesiden. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster ett sett?

Regner med det er dyrt siden de ikke oppgir priser på hjemmesiden. :angry:

 

Jeg tror jeg betalte rundt 1300 for settet. Rabatt for medlemmer i NLRK. Om det er dyrt eller billig kommer vel an på øya som ser, men jeg synes ikke det var noen upris for det som etter alt å dømme er et sett tverrlenket piggkjetting av god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt 2 sett kjettinger hoss: "GUNNEBO ANJA INDUSTRIER AS AVD TELLEFSDAL KJETTING"

Kjettingene er laget på mål til mine 245/75 piggdekk. De heter: G-83 brodd. Prisen er 1463 kr per sett. Dette er ingen hurtig kjetting, men den er veldig lett å legge på. Kjettingen er noe av det beste som er på markedet og kan anbefalest på det varmeste bådde på glatte veier som på glatte fjell! Det er en solid kjetting som tåler en støyt og blir derfor også levert til ulike militære avdelinger.

Noen ganger ned bratte og glatte bakker så kan det være nokk med en kjetting (bak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...