Gå til innhold

(hurtig)kjetting


astrix

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte hurtigkjetting hos CD CARDIC for noen år siden, både til Disco og til bobilen (en VW Caravelle).

Grei pris den gangen, fungerer OK. Jeg synes de er greie å legge på, men det er viktig å øve seg, og å begynne rett, sørge for at det ikke er tvinn på lenker osv.

Så har jeg erfart at det er slitsomt å legge på etter at bilen står negravd i grøft eller snøfonn :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger kjettingen med undersiden opp bak dekket og fester de første lenkene med tau eller lignende og kjører så bilen frem og dermed så ligger kjettingen seg elegant rundt hjulet og det er bare til å stramme opp låsene.

 

Det fant jeg også ut var lettest etter å ha prøvd å legge en hjullasterkjetting oppå dekket. OBS! Legger du kjettingen bak hjulet og fester den lønner det seg å rygge oppå kjettingen ellers kommer piggene inn. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...