Gå til innhold

Hva slags bil er dette?


@le

Anbefalte innlegg

Det "normale" ville vel ha vært å bruke høyre hånd/munnvike.

Kommer an på hvor godt øye fotografen hadde for detaljer i arrangerte situasjoner. Og hvis jeg sitter mot venstre dør, ville jeg brukt venstre arm. Ellers blir det bare søl for han som sitter i midten... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

10-årsjubileum! (siden siste innlegg).

 

Jeg kom over dette bildet igjen, og fikk nok en gang lyst til å finne ut hva slags bil det var. Kanskje det har kommet til noen nye kunnskapsrike folk? B)

 

Her har jeg speilvendt det:

 

Biltur_sort_hvitt2 vendt.jpg

 

Syntes det likner veldig på en Buick? Noe alla denne:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83855851

 

Buick.jpg

 

Ikke helt, men mange av detaljene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ett år siden sist ^_^

 

Nå er jeg mye nærmere en løsning. 

Ved å lete gjennom "Bilboken for Norge - 1922"  så fant jeg K87 på side 283. Der står det at det er en "Elkhart". 

I "Bilboken for Norge - 1930" står det mer nøyaktig "Crow Elkhart".

 

Mye googling har ført meg til å tro at det er en 1920 Crow Elkhart L55 Touring. Ikke mange av disse å finne på nettet...selv om det var en god del (62) av de i Norge (i følge en oversikt publisert i et medlemsblad for Motorhistorisk klubb Drammen i 1974) i 1922.

 

Den kan også være en 1921 L65, men jeg er ikke sikker. Lite bilder å finne, og utrolig lite ting og tang å finne på Ebay.

 

 

 

 

1921 Crow Elkhart L65 Tour.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...