Gå til innhold

2007 Defender


Stig

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ikke helt sikker på om jeg liker den bulen, men det eksisterende panseret er jo helt håpløst designet (selv om det ser pent ut). Når man kjører eller har kjørt i regn så fungerer det som sisterne og ved oppbremsinger renner vannet frem og blir tatt av luftstrømmen for så å plaske rett i frontruten. - UTROLIG IRRITERENDE! :angry:

 

Derfor bytter jeg gjerne panser med første som kjøper 2007-modellen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kjører eller har kjørt i regn så fungerer det som sisterne og ved oppbremsinger renner vannet frem og blir tatt av luftstrømmen for så å plaske rett i frontruten. - UTROLIG IRRITERENDE! :angry:

 

 

Sjarmerende og er med på å gi bilen et særpreg :rolleyes:

Prøvde selv for et par dager siden i skybrudd, og under ca 50 km/t kommer det en artig splash over frontruta. Er nå litt spennende også da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Med det nye ventilasjonsanlegget er de kanskje ikke så nødvendige? Og så var man kvitt den lekkasjen...

 

Men, ingen airbags??? Når midtsetet er borte håper jeg de har benyttet muligheten til å flytte setene litt innover mot midten, men det ser ikke slik ut. Dessuten synes jeg de burde hatt automatgir som opsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det nye ventilasjonsanlegget er de kanskje ikke så nødvendige? Og så var man kvitt den lekkasjen...

 

....hmm, ...syns den genuine designen gradvis vaskes ut her... :( (det føles nesten som om gamle "lilebror" umerkelig glir over i klassen med klassiske seriebiler ettersom tiden går....... ;) )

(uten at man føler seg ulykkelig av den grunn.. :) )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja .. Vet sannelig ikke hva jeg skal si. Motoren ser jo ut som en nedtur da. Men kan man håpe på TDV6 og TDV8 etterhvert? Hadde virkelig vært saker!

Det jeg liker er bedre varmeapparat og dyser for å lufte sidevinduene. Har hatt noen turer i fuktig vær, og trafikksikkerheten er ikke just på topp når man ikke ser speilene utenfor de grå sidevinduene og ønsker å skifte fil på motorveier osv.

 

Ronny S

 

 

Endret av RonnyS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedre varmeapparat og 6 trinns man girkasse. Bilder av seter i andre seterad og fremre samt hvordan de plassert pedalstellet idag føles som intressante punkt i forholdt til utbedringspotentiale.

 

Siste sjanse på stivakslet ramme 4wd fra LR?

 

Jeg er i hvert fall ikke intressert i å betale extra for en stor originalmotor da trimmer jeg hellre dieselmotoren litt og driter i avgifta den blir dyr nok som den står her tenker jeg.

 

Pris 650 ooo nkr på hvilte skilt?

Endret av pertdfem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Per er heller ikke jeg nervøs for motoreffekten, men hadde forventet ihvertfall 150hester og 400Nm. Skal bli spennende å se ratingen på 6 trinns kassa, altså hvor mange Nm den tåler (les trimming)

 

Automat er sikkert fint det, jeg kommer ikke til å savne det :huh:

 

Midtsete foran kan vi vel se langt etter, det synes jeg er noe dritt. Setet er forsåvidt ubrukelig til alt annet en en smårolling i barnesete. Men det er akkurat det jeg trenger når jeg skal ha ny bil om drøye halvannet år :wacko:

 

Ølmagen på panseret kan jeg leve med. Synes derimot det er trist hvis ventlukene forsvinner, greit nok at det nye vent systemet er bedre men hvis man skal ha en basic bil uten aircon er det utrolig effektivt med vent lukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er vel noe man måtte velge fra hyllene til Ford, neppe noe stort fremskritt i forhold til TD5, men renere. Med de norske avgiftsreglene skal vi vel være glade for at det kommer en rel. liten motor, slik at prisen kan holdes på et fornuftig nivå. Varmeapparat med varm luft og defroster til siderutene er jo kjekt, det samme gjelder 20% økt utveksling på 6. gir. Interiøret synes jeg var litt harry, særlig sammen med det gamle rattet.

 

Uansett må man vel være strålende fornøyd med at Defenderen er sikret noen år til. Den neste blir vel garantert ingen Defender slik vi kjenner den.

 

ser ut til at den heter "Land Rover" og ikke "Defender" !

Endret av Stapes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å rattet da??? Samme som dagens, med den diiigre klompen i midten! :angry:

 

De ville vel ta det litt for litt ;) ? Dette er jo den største evolusjonen på dasjbordsiden S3 kom i 1971 :huh: !

Fikk litt lyst på en slik jeg blush ..

Endret av OJG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme girkasse som nå, R380.

 

Det ser da ikke slik ut? Med spakene ved siden av hverandre?

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært noe Ford tilhenger, men

Hvorfor så mye negativt om Ford???

 

Jeg syns Ford har gjort en kjempejobb med hele sin PAG. De har tatt vare på godsakene og dyrket frem særpreg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er vel noe man måtte velge fra hyllene til Ford, neppe noe stort fremskritt i forhold til TD5, men renere. Med de norske avgiftsreglene skal vi vel være glade for at det kommer en rel. liten motor, slik at prisen kan holdes på et fornuftig nivå. Varmeapparat med varm luft og defroster til siderutene er jo kjekt, det samme gjelder 20% økt utveksling på 6. gir. Interiøret synes jeg var litt harry, særlig sammen med det gamle rattet.

 

 

IPB ImageIPB Image

 

IPB ImageIPB Image

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært noe Ford tilhenger, men

Hvorfor så mye negativt om Ford???

 

Jeg syns Ford har gjort en kjempejobb med hele sin PAG. De har tatt vare på godsakene og dyrket frem særpreg.

Enig, ikke noen Ford fan som sådann, men synes de har gitt LR de tøyler de trengte for å utvikle nye modeller. Jaguar er kvalitetsmessig nå den beste europeer på det amerikanske markedet, og Volvo hadde vel ikke vært noe uansett hvem som hadde eid de :ninja: :P:D:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...