Gå til innhold

2007 Defender


Stig

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Dette må vel være Defender S3? :rolleyes:

 

Den omfattende restaureringen på et dashbord har vel ikke vært foretatt siden man gikk over fra pressa plater til plastikkdashbord rundt 1970 på S3. Passasjersidens håndtak ser forresten ut til å gå veldig godt overens med S3'erns originale De Luxe interiør. Sånt som er i x-mil'er vet dere.

 

Bulen på panseret lurer jeg på. Er virkelig 2.2 literen så høy? Eller ligger det en V8 med kompressor nedi der? Ikke var det vakkert heller. Håper det er et arbeidsuhell som produksjonsmodeller ikke blir belemret med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulen på panseret er nok for å få plass til varmeapparat, som jo aldri har vært i disse bilene før...

 

:lol:

 

Og tenk på når man skal ha reservehjulet oppå den bulen der da... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei. Motoren er blitt mindre, og dermed har man fått plass til et sånt moderne, kompakt reservehjul under panseret ved å utstyre det med denne utbulingen. :lol::lol:

 

Fiat 127 (og et par andre modeller) hadde forøvrig reservehjulet under panseret. Plassert over girkasse og clutch (tverrmontert motor) var det en plassering som var helt genial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiat 127 (og et par andre modeller) hadde forøvrig reservehjulet under panseret. Plassert over girkasse og clutch (tverrmontert motor) var det en plassering som var helt genial.

 

Med tanke på at dekk helst skal lagres kaldt og tørt siden det er ferskvare så var det nok ikke noen innertier akkurat.Når du tar med europeiske bilers behov for å svette/lekke olje i tillegg så blir jo ikke saken no bedre. :lol::lol:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kulen på panseret virket litt jappsete egentlig, men hvis det gamle panseret passer (noe det helt sikkert ikke gjør) er det jo greit :rolleyes:

Kan hende det er bare meg, men jeg liker ikke at de tukler på denne gamle gode bilen som er over 20 år.

Må vel snart inse at tiden går, men jeg liker det ikke snufs :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står litt om Defender 2007 i siste LRE. Motoren blir visst Ford's Duratorq. 4 syl. 2,4 ltr, 120 hk og et skuffende moment på 240 Nm såvidt jeg husker (håper jeg husker feil!). Noe modifisert for å takle ekstreme vinkler under terrengkjøring.

Samme girkasse som nå, R380.

 

Bulken på panseret hadde visst ikke noe med plassen å gjøre, men var "designmessig" for å markere oppgraderingene... :blink:

 

Nytt dashbord og nye frontlykter.

 

Og det var vel det hele. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ingen kan vel påstå at dashbordet ikke har godt av en oppgradering? Syntes den så fresh ut, samtidig som den beholder tråden fra tidligere. Bulen syntes jeg ikke passet, men det er sikkert ikke umulig å gjøre noe med det også, varmeapparatmodifisering er en velutviklet sport i våre miljøer allerede (om det er den som synder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....forandringer utvendig, ...det ser ut som panser buler opp, - ikke ned, som før.... er det det? For å få plass til diger Ford-motor?

Kanskje denne? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på en ting til jeg leste i LRE som kom i posten i går:

Det blir færre seter fordi de aller bakerste blir forovervendte. Dermed er det bare plass til to bakerst, mot fire i dag. Def 90 får maks fire seter, og Def 110 syv seter som personbil. Virker altså som om midtsetet framme også forsvinner...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IPB Image

 

Ja, den dominerende midtkonsollen tilsier nok at midtsete forsvinner. Er det airbag som skjuler seg bak dekselet til venstre for 'høytaleren' oppe på dasjen? I såfall sitter nok den andre i rattet. Ford vribrytere for varmeapparat har de iallefall innstallert... Håper de runde dingsene ytterst på hver side av dasjtoppen er funksjonelle, godt utprøvde defrosters for siderutene..

P.S. Gearkassetunellen har også blitt betydelig smalere...

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står litt om Defender 2007 i siste LRE. Motoren blir visst Ford's Duratorq. 4 syl. 2,4 ltr, 120 hk og et skuffende moment på 240 Nm såvidt jeg husker (håper jeg husker feil!). Noe modifisert for å takle ekstreme vinkler under terrengkjøring.

Samme girkasse som nå, R380.

 

Det der kan da umulig stemme? 240Nm :ninja:

Jeg håper i det lengste at de smeller inn den nye PSA 2,2l twinturbo dieselen med 170hk og 400nM :rolleyes:

IPB Image

Pug med drømmemotoren

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kan da umulig stemme? 240Nm :ninja:

 

Håper ikke det nei... :huh:

 

Det er flere versjoner av denne motoren. Fra den Norske Ford Transit-brosjyren kan man finne disse tre:

90 HK / 220 Nm v/1800 rpm 2,4 TDdi

125 HK / 285 Nm v/2300 rpm 2,4 TDdi kun med Durashift EST

137 HK / 375 Nm v/2000 rpm 2,4 TDCi

 

Da velger jeg den siste... :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står litt om Defender 2007 i siste LRE. Motoren blir visst Ford's Duratorq. 4 syl. 2,4 ltr, 120 hk og et skuffende moment på 240 Nm såvidt jeg husker (håper jeg husker feil!). Noe modifisert for å takle ekstreme vinkler under terrengkjøring.

Samme girkasse som nå, R380.

 

Bulken på panseret hadde visst ikke noe med plassen å gjøre, men var "designmessig" for å markere oppgraderingene... :blink:

 

Nytt dashbord og nye frontlykter.

 

Og det var vel det hele. :huh:

 

 

Om bulen på panseret berre er designmessig, går det sikkert an å byte til eit av gamal modell. Får berre håpe at hengsla passar overens, for den bulen er stygg.

Det blir i alle fall spennande å få sjå bilen live når den tid kjem. Og ikkje minst prøve. B)

Endret av Odd Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme girkasse som nå, R380.

 

Stemmer ikke det kommer en 6trinns, muligens samma som Disco3.

Motoren skal visstnok få tilsvarende hk som Td5 men litt mer moment.

Bulen på panseret er pga høyden på motoren.

Endret av 44sw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulen på panseret er pga høyden på motoren.

Huffda. Det lover ikke godt.

 

Hvis jeg hadde putta en Transittmotor i en Land Rover, og måtte lage den stygge snarveien på panseret hadde jeg ikke fått mye "kred" i gata. Og dette er atpåtil gjort av proffene. Huff og huff. Dashbordet er morsomt, men utvendig arbeid må ha blitt satt bort til en læregutt fra en eller annen designskole. Chris Bangle kanskje.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme girkasse som nå, R380.

 

Stemmer ikke det kommer en 6trinns, muligens samma som Disco3.

Motoren skal visstnok få tilsvarende hk som Td5 men litt mer moment.

Bulen på panseret er pga høyden på motoren.

 

Mulig det... Jeg bare refererte det jeg leste i LRE (Land Rover Enthusiast) der det stod at girkassa forblir R380 og at bulen ikke skyldes plassmangel.

Endret av Stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freelander 2 kommer i alle fall med ny Td4 med 400Nm og 195 hk tror jeg det var (ref LRM siste nummer)... og det er en Ford/PSA samproduksjon.. :)

 

Hadde jo gjort seg i Defender, det... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...