Gå til innhold

2007 Defender


Stig

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

:lol::lol:

Snart blir grønt byttet ut med blå? :lol:

Det tror jeg ikke. Det grønne selger, det blå gjør det ikke. Ikke en gang i USA er Ford større enn Toyota, som nå er største merke i landet der borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ikke før er ansiktsløftingen på neste årsmodell Defender offentliggjort, før spionbilde av den helt nye Defender som kommer i 2010-engang blir lagt ut...

 

IPB Image

 

;)

 

 

I siste nummer av LRO er det en større artikkel om neste års oppgradering. Motoren (Ford DuraTorq 4-syl) blir sterkere, spesielt på lave turtall, men samme ant. Hk som Td5. Mer avansert styring av motor. Ny 6-trinns girkasse. Oppgradert LT230 transferkasse. De bakerste setene blir forovervendt, og bare to. Nye seter. Nytt dashbord med helt nytt varmeapparat og ny AC. Ikke lufteluker under frontvindu. Ingen airbag. Motoren går stillere samt at lydisolering blir bedre. Ny stereo som er Mp3-kompatibel. Utvendige kjennetegn er bul på panseret pga høyde på motor. Ingen Defenderlogo i front, kun bak. Bokstavene på panseret og bak blir uthevet på linje med de på Disco 3 og RRR. Og det var visst det hele. Og takk for det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så små vinduer? Ser mer ut som som skyteskår. Kanskje den er beregnet på verditransport. Land Rovere har tradisjonelt bydt på masse vinduer, lys og utsikt, og jeg synes de skal fortsette den trenden, og ikke henge seg på "gangsta look"-segmentet (les Hummer, Honda Element, Dodge Durango etc.).

 

Dette "design-studiet" fortjener heller navnet Offender enn Defender.

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så små vinduer? Ser mer ut som som skyteskår. Kanskje den er beregnet på verditransport. Land Rovere har tradisjonelt bydt på masse vinduer, lys og utsikt, og jeg synes de skal fortsette den trenden, og ikke henge seg på "gangsta look"-segmentet (les Hummer, Honda Element, Dodge Durango etc.).

 

Dette "design-studiet" fortjener heller navnet Offender enn Defender.

 

 

Denne bilen ser ut at fem åring min har tegnet UPS truck fra "king of queens" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der så jeg på Dicsovery her om dagen. Et såkalt "ubant prosjekt" av unge designere. Men jeg skjønte lunta..... <_<

Urban Project blir fort = Urban Legend

 

Urban Legend = Myte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så gler eg meg til å prøve den nye Defenderen. Kanskje det blir byte av bil neste år?..........

Likar jo veldig godt den er har, men om eg blir frista nok so kven veit. blush

Endret av Odd Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så gler eg meg til å prøve den nye Defenderen. Kanskje det blir byte av bil neste år?..........

Likar jo veldig godt den er har, men om eg blir frista nok so kven veit. blush

Som Land Rover vil at du skal tenke.. :huh::lol:

Har noen sett crew cab utgaven?

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Land Rover vil at du skal tenke.. :huh::lol:

 

 

Det er nok heller eit ventilasjonsanlegg som virkar som er fristande. Seta ser jo også ut til å vere bedre.

Skal i alle fall prøve den nye. ;) Problemet med ny bil er jo at det blir lenger til eg får råd til å betale inn bakseter. Tida vil vise.... :)

Endret av Odd Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulen på panseret er kanskje nye krav til;

 

the hood to meet EU pedestrian protection rules.

 

sammen med den berømte diskusjonen om kufanger...........

---

-Du skal se det er airbag for fotgjengere i tilfelle de havner oppå panseret... :blink:

 

Men da skal det møe elektronikk til for at kke greiner e.l. ikke setter av airbagen.. :lol:

 

mvh,

Yngve S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De baksetene så bra ut! Går sikkert å få kjøpt de en gang til neste år?

Gjett om jeg skal spørre når tiden er inne! Håper de ikke koster en formue.

 

Ellers tror jeg at jeg liker den jeg har.

Må bare få sjekket opp i en del småting, som aircondition som lekker vann på beina, og girkassen (tror jeg) som hopper på ujevn vei (dunk..)

 

Knud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

Det første jeg tenkte: Søren at jeg kjøpte en ny 9 seter i år, når det kommer en så fin en til neste år!

Men etter nærmere ettertanke, ser jeg at det ikke skal så mye til før det lille forspranget er tatt igjen.

Det eneste jeg ikke klarer å få like bra er instrumentene, men det er jo veien jeg skal se på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om den nye ventilasjonsanleget takler kulden bedre enn det gamle, eller om vinduene fortsatt kun kan brukes til å se igjennom om sommeren? Er den utstyrt med den samme fantastiske webastoen mon tro, den som ikke klare å starte hvis det er kaldt? På tide med Defender igjen???? :rolleyes:

Endret av Theo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med Defender igjen???? :rolleyes:

 

Du får høre med ungene.....

 

....av barn og fulle folk osv...

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...