Gå til innhold

"ladeboks" 24V HASTER


Mads SL

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som har en slik boks som ligger framme (bakom) grille på en Ex-mil liggende å slenge?

 

Jeg sliter med ladingen og broblemet MÅ ligge i den boksen, jeg har ikke tia til å begynne å finne ut hvva som er feil i min så jeg vil prøve å bytte den, defor håper jeg at noen har noe slikt som virker?

 

HASTER HASTER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd Vestfold skips..?

De skal vel ha så mye for en slik boks at det nesten er verd å dytte bilen til surnadalen!

 

Men jeg kan nå prøve, skulle få en av en kar her på forumet men han svarer ikke lengre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye tull med dette militære ladeutstyret skjønner jeg! :( Vurdert å bytte til en annen dynamo/Jeg kjører emd en Valeo dynamo på 60amp til en volvo FL7---Og den fungerer utmerket---men den er jo såklart av nyere dato.Mulig 90a dynamoen har sine fordeler,men kun når det virker.VSIS selger jo nye,men de er ikke gratis...(sånn som det meste andre de har!)Håper du kommer deg til Landstreffet...Det gjør ikke jeg,(med motoren hengende i bukk).......Nå SKAL jeg ha bukt med oljelekkasjene! GOD TUR TIL DERE ALLE SAMMEN.-- :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida! Husker ikke hvor mye jeg betalte, men det var overkommelig. Du bytter ikke hele boksen. Bare innmaten. :)

Men så er jo innmaten nesten hele boksen da :P Jeg vet ikke hva som er galt men noe er det så jeg må jo bare bytte ALT som er inni boksen. (kommer til å hive hele ladeanlegget på sjøen vist det ikke virker når jeg har byttet alt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du først problemer med ladinga så er det like greit å gjøre som Astrix sier og putte inn en moderne generator med innebygget regulator... De gamle greiene som er i Ex-Mil er tross alt over 30år gammelt, og det har skjedd endel på elektro fronten siden det :P

 

Ved å bytte så får du mye mere plass under panseret også :)

 

Du trenger ikke så stor generator som 90A heller, for dette er 24 volt og 90*24 er MYE strøm.... Men det er diskutert flere ganger tidligere her på forumet... Her for eksempel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja må bare si meg enig med Odd,se på nye løsninger...Det går an å kjøpe VALEO dynamo,modifisere fester så¨har man noe som er litt mer oppeå går..Min er til volvo FL7..på 60Amp..Vsis hevdet her i vinter at dette var kjempebra :blink: Generatorer,og måtte for all del ikke byttes ut med mindreverdige komponenter....Ha HAA HHAAAA...Som Odd sier...sakene er over 30 år gamle,VSIS er vel de eneste som sitter med deler lett tilgjenglig,og kan tenke meg at dette er dyrt i innkjøp.NEI.....Bygg om Ladesystemet på deres ex.miler.Mvh Espen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en "ladeboks" av en kjempesnill kar her på forumet og den virker helt supert. Lader fint til vanelig og når jeg vinsjet så druser den på med strøm....

 

Martin hadde en HELT NY slik boks og han skulle ha 500 kr for den, skulle nesten ha kjøpt den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...