Gå til innhold

..er det denne?


Anbefalte innlegg

bytt høytrykkspylern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan i verste fall sjekke at de 6 boltene på medbringeren er skrudd til med riktig moment. Ellers istemmer jeg, dette er ikke lekkasje, det er naturlig avgang/svetting. Skulle du ta av medbringer ville jeg brukt pakningsilikon istedenfor papirpakningen, den er så tynn at den tar ikke av for evt små ujevnheter - sikkert fint når nytt, men duger dårlig når ting er brukt litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan i verste fall sjekke at de 6 boltene på medbringeren er skrudd til med riktig moment. Ellers istemmer jeg, dette er ikke lekkasje, det er naturlig avgang/svetting. Skulle du ta av medbringer ville jeg brukt pakningsilikon istedenfor papirpakningen, den er så tynn at den tar ikke av for evt små ujevnheter - sikkert fint når nytt, men duger dårlig når ting er brukt litt.

 

...noen som evt. vet momentet? første gang jeg oppdaga "lekkasjen" sjekka jeg boltene, og de var så løse at de kunne skrues for hånd! stramma etter litt etter gefuhlen.....lite nøyaktig moment det, sikkert...(for ik å si; - helt på jordet..)

 

..ellers hørtes det greit ut med pakningsilikon.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..ellers hørtes det greit ut med pakningsilikon.....

 

på Serie koster den papirpakinga 5kr .... så jeg bruker begge... papirpakinga gir bedre hold til silikonpakinga .. så den ikke løper noen vei.. så tetter silikonpakinga bra.. når alt er skrudd til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmeligheten bak bruk av silikon er etter min erfaring denne: Ha på tynt lag godt fordelt. La så tørke litt FØR montering. Da kan den erstatte papirpakning der nødvendig. Har også brukt kombinasjon av papir og silikon, men som Robert sier for å lime papiret fast for å forenkle montering.

 

Moment, for seriebil er ihvertfall 4,2 til 5,2 kg/m , eller ca 40-50N/m (eller evt 30 til 38 lb/f om du har imperial momentmåler)

Endret av Ezzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...