Gå til innhold

Tilbake igjen


@le

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gjort en opptelling, og funnet ut at denne bilen kommer til å ha ulyd i hjullageret i minst 1,5 år til.

Håper å fikse starteren iløpet av litt kortere tid...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

En liten oppdatering...

 

Bilen er nå trygt plassert på lager. Den står sammen med en haug med båter, så den er ikke helt alene.

Jeg fylte bilen opp med alt av LR-ting jeg kunne finne, så nå begynner det å bli litt plass her...

 

gallery_10_9_638608.jpg

 

Tak og grind gikk samme veien. Setene til RR dukket opp fra intet igjen, så de ble studd inn i bilen de også etterhvert. De kommer kanskje for salg våren 2009 hvis noen er interesserte :)

gallery_10_9_975881.jpg

 

Starteren våknet forresten opp igjen. Jeg måtte starte den to ganger med sveiv, men så virket den plutselig. Jeg tror den heler seg selv frem til 2009.

 

Noe som er dritt er at malinga har begynt å boble. Det er plutselig (etter to måneder) kommet vannfylte blemmer over alt. Grunninga henger så fin og rød under når jeg peller på boblene. Hva kan dette være? Trodde jeg hadde brukt samme blanding som mange andre... Jaja...da kan jeg male litt mørkere eller med en annen farge når jeg kommer hjem. :)

 

Ellers så har Teltet blitt mer telt (selv om dette er i feil forum).

gallery_10_9_656312.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PKK forskriftene finnes her.

Denne kan også være av interesse, kontrollørene er ofte langt strengere enn nødvendig.

Husker jeg ikke feil må man legge til .pdf til filnavnet etter nedlasting.

 

Når det gjelder O2 så kan man lage en indikator for en billig penge med en O2 giver fra biltema pluss en IC og noen lysdioder. Kan finne frem mer info om noen er intr.

Endret av Series3 109D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeppjeppjepp, denne tråden er stadig aktuell. Idag var det på tide å få Bråstopp ut av hiet sitt. Her har han stått og kost seg siden...ja...november 2007. Har ikke vært startet siden.

 

Selskapet har vært helt ok:

med_gallery_10_225_185234.jpg

med_gallery_10_225_236362.jpg

 

Batteriene ble erklært døde for ca et år siden, så idag kjøpte jeg to nye 70 Ah Banner batterier som passer akkurat på håret nedi batteriboksen. Med 45% rabatt så ble det en fin pris. Jeg satte de i og prøvde å starte. Ikke antydning til hosting en gang. Jaja, dette har vi opplevd før. Det er et eller merkelig med bensinpumpa. Den pumper bare luft. Glasset er fullt, men det kommer bare luft når jeg pumper. Dette visste jeg om, så jeg hadde med kompressor. Mens min far står og pumper så setter jeg trykk på tanken. Da kommer bensinen med en gang. Når bensinen begynte å sprute så var det bare å koble til slangen igjen og starte opp. Den startet med en gang, og gikk så fint så :)

 

Bort til den lokale luftpusheren (ok...meg, men jeg trengte strøm) for sjekk av dekktrykk:

 

med_gallery_10_225_331606.jpg

 

På med nye oblater:

 

med_gallery_10_225_346538.jpg

 

Etter en 15 min kjøretur så var vi tilbake til start kan man vel nesten si. Akk så mange timer bilen har stått stille her :) Ny "bror" siden sist.

 

med_gallery_10_225_147555.jpg

 

Imorgen (takk og lov for at jeg er arbeidsledig) skal hjullageret til pers. Så er det PKK. Det blir en fin dag imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se så! Hyggelig å se litt seriebiler i nabolaget igjen da snart :D .

 

Så ut som om du stod på lageret til kranfirmaet i Søgne...? Du har visst mange nyttige bekjentskaper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort denne er PKK-ok så tar den en tur til Evje for å bytte med Daktarien. Må få de godkjent...

 

 

Stod på et av lagerene til T.M. Hansen kran og transport ja. Trivelig kar :)

Her er en av bilene hans, verdens største HIAB-kran. Denne karen tar 105 tonn...

 

med_gallery_10_9_128536.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mot brannbilmekking på Evje på lørdag. Vi blir noen stykker oppover da hvis du har lyst til å mekke der oppe. Kan hende tar vi med brannbilen nedover.

 

Fine biler T.M.Hansen har ja! Har sett de i aksjon på seilbåtløft og det er vel den eneste i byen som transporterer seilbåter etter veien bakpå planet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten se hva som skjer i helga. Det hadde vært gøy å ta en tur opp med dere. Jeg finner alltids noe å skru på på Daktarien der oppe. Hvis du ser på oblat-bildet over så ser du at jeg ikke bør kjøre så langt... :)

Når drar dere oppover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i det tidspunktet så har jeg faktisk planer om å være i Oslo-området, men jeg har ikke tenkt på treffet... Hadde Daktarien vært klar så hadde jeg kjørt den til Oslo, men en halvklein ex-mil er ikke så festlig føler jeg... Jeg tror ikke jeg klarer å få Daktarien ferdig på ei uke...da må jeg i tilfelle ha mange gode hjelpere...og deleleverandører som er våkne hele døgnet... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la merke til det litt kreativet oblatet ditt ja... B)

 

Vi pleier å stikke oppover i ti-elleve tiden. Jeg haiker med Tor oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...da gikk det som vanlig. Alt er i atomer inn til akselhylsa. Nå må jeg dra av det ene lageret og vaske alt. Jeg tror (håper) jeg har alt av deler for å montere det igjen. Bilder kommer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, har alt unntatt nr 5 på dette bildet: Pakning. Noen som har i nærheten? Hvilke leverandører er raskest? Bøhler eller EWS?

 

Edit: Hvem trenger vel pakning når man har deleleverandører som heller anbefaler å bruke pakning på tube? :D

Endret av @le
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig så ligger det ganske mye seriebilpakninger i Hasselbakken. Blant annet nr 5 på bildet!

 

Bare ring eller stikk innom. Kommer meg snart hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til Kjartan for pakning og til Thomas for lån av avdragere, presse og mekaniker :)

 

Det var ikke noe fint syn da jeg omsider fikk av frihjulsnavet:

med_gallery_10_225_251514.jpg

 

Jaja...har vært med på dette før. Da jeg fikk av bremsetrommelen kom dette frem. Det ser ut som fett eller gammel olje som har kommet ut fra et sted:

med_gallery_10_225_143589.jpg

 

Etter mye maktbruk fikk jeg av hub'en. Lagrene så ikke så fine ut:

med_gallery_10_225_299591.jpg

 

Så da ble det som vanlig...masse demontering :) Jeg skifter alt av pakninger og simringer når jeg først er inni her.

med_gallery_10_225_385849.jpg

 

Idag har jeg vasket alle deler. Imorra må jeg bytte ut krysset på stikkakselen (kjøpte lokalt) og handle bremsedeler på Biltema. Hva slags gjenger er det jeg skal ha, noen som vet? Jeg skal kjøpe verktøy for å lage det selv, det blir nok noe mer utskifting av bremsedeler snart...

med_gallery_10_225_660672.jpg

med_gallery_10_225_468964.jpg

 

 

Jeg koser meg :)

Endret av @le
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nesten ut som om du hadde returnert til sandkassa di på det siste bildet der ;) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er alt satt sammen......men jeg melder med nå inn i Forbannede bremselufteres forening FBF. Jeg har luftet og luftet og luftet, men det tar allikavel kun på andre tråkket. Jeg har prøvd å kjøre bilen opp i ei skråning slik at kanskje lufta skulle "stige", men det medførte kun at det begynte å dryppe girolje ut av sikringsboksen. Noen som har klart det før? Nå sluttet iallefall styrelageret å hyle. Olja må jo komme fra styresnekka? Ser ikke noe i motorrommet.

Uansett...jeg stoler ikke på Biltemas enmannslufter, så jeg prøver videre imorra når en hjelper kommer hjem fra hytta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men det medførte kun at det begynte å dryppe girolje ut av sikringsboksen.

 

Jeg vet at man ikke skal le av slikt, men altså, ho ho :lol:

Det var en ny problemstilling, jeg har aldri hørt om noe som ligner. Håper du finner feilen, lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den satt i sikringsboksen :D Ikke hverdagsmat med olje :unsure:

 

Hjalp en å lufte en bil som var luftet med enmannslufter, masse luft.

Tror den var feilmontert, av ham, eller fra Biltema. Enveisventilen i flaska satt feil vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...