@le Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Ja, det er det jeg ser i spec-en. Blir nok til det ja. Det er bare så trangt å få inn flere kabler til batt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Med sidetanken ute, kan det hende du ser et ekstra hull på høyre side av batterikassa (når du ser undenifra fremover)... Jeg dro begge kablene gjennom dette hullet (med gummiforing i hullet), via hovedstrømbryter, frem til vinsjen jeg har montert foran. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Ah, godt tips! Sidetanken er for tiden ute, så det skal sjekkes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 O lykke!! Da har jeg vært ute og kjørt seriebil for første gang siden 23. september 2006 Motoren startet med en gang, og alt fungerte prikkfritt! 15 min kjøretur idag. Deilig. Husket faktisk ikke hvordan det var å kjøre ex-mil. Laav frontrute, svampete styring, lite selvoppretting, vandring i alt som kan vandre...Æ LIÅR DET! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Jeg har ånden over meg for tiden...og besluttsomheten. Jeg kom hjem og fant ut at NÅ var det på tide å ta en beslutning. Jeg klarte å bestemme meg for det jeg har tenkt på hele tiden, så det ble OGF-70 Igår: Idag: Ikveld (mobilkameraet er ikke så flink når det blir litt høy ISO...): Malt med pensel, 50/50 benga og lady (!) Feromix/fenolmix ettellerannet... var visst gått ut av produksjon. Endret 22. august 2007 av @le Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skotten Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 "Jau - berre lekkert" som en ville ha sagt det i en viss kalender.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det blir veldig bra.. og så fin vinsjmontering da gitt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Må bare få koblet den... Det ble overraskende bra syntes jeg. Skal ha et strøk til på, da blir det nok enda jevnere. Jeg pusset først de verste ugjevnhetene med en slik plastbørste (Ne...kuse?), før jeg gikk over med eksenterpusser med 180-papir. Grunnet så med Hammerite grunning for alu++. Tørket et døgn, så et strøk med maling. Laaange strøk gjorde det fint og jevnt. Oppdaget så at det er mange insekter i Norge på varme sommerkvelder. Bare sjarm med vinger og fotspor i malinga. Overmalbar etter 12 timer. Vanskelig å blande malingene uten å søle forresten...tror dere jeg kan blande alt og oppbevare det i en egen beholder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølle Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Malt med pensel, 50/50 benga og lady (!) Feromix/fenolmix ettellerannet... var visst gått ut av produksjon. Vanskelig å blande malingene uten å søle forresten...tror dere jeg kan blande alt og oppbevare det i en egen beholder? Malingen du tenker på het Fenomix (halv-blank tilsv. Lady 40), og er desverre gått ut av produksjon. Men både Bengalack og Lady, hvis boksen er blå med rødt merke og interiør 40/80, er alkyd-malinger som kan oppbevares sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Glimrende! Takk for infoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Jaa...det går nå seint dette her. Mye pirk på panseret. Jeg tok av alt som kunne tas av av fester og slåer osv. Panseret blir fint, men det er mye pell med de løse tingene. Og så... Sideblinklysene (de som henger på siden av skjermen) har pluss koblet rett på pæra, og minus koblet på den ene festeskruen. Festeskruen er rett mot aluminiumet, så dette MÅTTE jo gå galt. Hullene har nok vokst endel siden det ble montert ja... Bare som et lite tips til de som ikke har lyst til å se blinklyset forsvinne inn i et gapende hull etter noen år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Det blir igrunnen ganske fint:) Det er gøy når man ser resultatet med en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bård.Ihle Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det blir igrunnen ganske fint:) Det er gøy når man ser resultatet med en gang. Pen fremgang dette her, Blink og parklys prøvde jeg og demontere men ga opp da skruene var rusta fast, men det gikk for det Ser du har tatt av luftelukene,jeg slo bare ut splintene slik at luka ble hengende igjen, litt tuklete, men greit nok (tok ikke sjansen på og demontere luke lokkene,så komplisert ut) Bård Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bård.Ihle Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Pen fremgang dette her, Blink og parklys prøvde jeg og demontere men ga opp da skruene var rusta fast, men det gikk for det Ser du har tatt av luftelukene,jeg slo bare ut splintene slik at luka ble hengende igjen, litt tuklete, men greit nok (tok ikke sjansen på og demontere luke lokkene,så komplisert ut) Bård Skal du ha hele bilen i den fargen ? eller er det grunnfargen for så og legge kamo ? (Jeg la lys grønn over det hele først og deretter de andre fargene oppå) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Pen fremgang dette her, Blink og parklys prøvde jeg og demontere men ga opp da skruene var rusta fast, men det gikk for det Ser du har tatt av luftelukene,jeg slo bare ut splintene slik at luka ble hengende igjen, litt tuklete, men greit nok (tok ikke sjansen på og demontere luke lokkene,så komplisert ut) Bård Skruene satt ja, men med WD40, litt tid og litt makt så kom de. To knakk og de siste skiftet jeg etterpå... Det var ikke komplisert med lokkene. Det er to skruer som er skrudd fast på innsiden av lokkene. Alt henger fint og trygt igjen på bilen. Skal du ha hele bilen i den fargen ? eller er det grunnfargen for så og legge kamo ? (Jeg la lys grønn over det hele først og deretter de andre fargene oppå) Skal ha denne fargen ja, er lei kamoen (selv om det nok var fordi den så helt forferdelig ut). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Og i morgen skal vi på PKK... Trallala...blir spennende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Og i morgen skal vi på PKK... Trallala...blir spennende. Lykke til Atle, det går sikkert som en drøm Og takk for besøket i garasjen her om kvelden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Live rapport fra NAF testsenter! Vi fikk en heller dårlig start på dagen; bilen starter ikke! Nå har jeg brukt bilen nesten daglig de siste ukene for nettopp å unngå det som skjedde sist ppk...da startet heller ikke bilen... Solenoiden slår inn og det er nok at strøm, men starteren rører seg ikke. Jeg prøvde å slå litt på den, men uten resultat. Jeg har aldri før klart å starte bilen vha sveiva, så jeg var ikke akkurat positivt innstilt da jeg fant den frem. All min pessimisme forsvant fort, den startet på første sveiv! Jøss. Jeg stoppet bilen igjen i en nedoverbakke, men starteren vil fremdeles ikke. Hos NAF fikk jeg forklart situasjonen, og de smilte og tok alle tester som krever stivende motor først:) Nå er det lunsj og bilen står og hviler seg på bukken. Måtte justere blandingen litt for å komme under 4,5 i co, men det gikk fint. Fortsettelse følger etter neste testomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Live rapport fra NAF testsenter! Vi fikk en heller dårlig start på dagen; bilen starter ikke! Nå har jeg brukt bilen nesten daglig de siste ukene for nettopp å unngå det som skjedde sist ppk...da startet heller ikke bilen... Solenoiden slår inn og det er nok at strøm, men starteren rører seg ikke. Jeg prøvde å slå litt på den, men uten resultat. Jeg har aldri før klart å starte bilen vha sveiva, så jeg var ikke akkurat positivt innstilt da jeg fant den frem. All min pessimisme forsvant fort, den startet på første sveiv! Jøss. Jeg stoppet bilen igjen i en nedoverbakke, men starteren vil fremdeles ikke. Hos NAF fikk jeg forklart situasjonen, og de smilte og tok alle tester som krever stivende motor først:) Nå er det lunsj og bilen står og hviler seg på bukken. Måtte justere blandingen litt for å komme under 4,5 i co, men det gikk fint. Fortsettelse følger etter neste testomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j_wold Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 CO ? . det skal vel de blåse i ... var vel ingen krav til det i -74 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndersG Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 CO ? . det skal vel de blåse i ... var vel ingen krav til det i -74 Kjøretøy som er reg mellom 1.1.-74 og 1.10.-86 skal klare en CO som er >4,5 eller febrikantens verdiområde (noen biler har litt høyere da det ikke er teknisk mulig å få det under 4,5) For bensinbiler reg før 1.1.-74 er det ikke krav om måling (mulig krav om visuell test - lokale etablissement tidligere kjent som biltilsynet var usikker...). For dieselbiler reg før 1.1.-80 er det heller ikke krav om måling, men derimot skal det vist gjennomføres en visuell test (røyklegger du verkstedet kommer du neppe igjennom kontrollen). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Min er fra 75. Ikke så vanskelig å få den under 4,5...han skrudde litt og så at det beveget seg nedover fra 8...så skreiv han 4,4. "De blir aldri miljøvennlige uansett disse bilene" sa han Ellers så var han imponert over hvor lite den lakk og hvor lite rust det var. Eneste feilen han fant var ulyd i hjullager venstre foran. Ikke rent lite ulyd heller skal jeg innrømme. Han sa: "Jeg hørte ikke noe under kjøreturen, men da hadde jeg nok med å holde meg på veien". Jaja...får se om jeg fikser det nå eller om 1,5 år...bilen blir ikke avskiltet inne på et lager. Noen som har en liste over hva jeg trenger av deler? Jeg har gjort det før og har endel deler, men det er så greit å få noen andres mening også, så jeg ikke glemmer å bestille noe. Jeg vil helt inn til simringen på pokalen, den lekker litt. Ellers så var det jo litt gøy å starte bilen med sveiv inne på verkstedet der. Det var riktig så morosamt for de som jobbet der. Ikke hver dag de så det... Godt jeg kan glede noen andre også med bilen min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hi man.... om det ikke er krav til CO, eller måling av avgass, er det lurt å sjekke hvordan avgassen er: jeg mener det er hvertfall to grunner til det:: 1; hvis motoren går magert, lav CO, er det fare for brente ventiler, hull i stempel, mye ubehagelig smelling når man kjører utforbakke..................og høyt forbruk....... 2; hvis den får feit blanding; høy CO, soter hele motoren igjen og stempelet kliner seg tilslutt utover hele sylinderen, tenningsbank etter all sota, og ubehagelig høyt bensinforbruk.... Det er lurt å måle CO uten evnt. veivhusventilasjon. og det er sikkert mange andre bivirkninger som mange vet om, og har erfaringer med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole H Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hva bør CO være på en exmil? Var også på PKK nylig, min ligger på 2,6. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Vil tro det er bedre med litt for høy enn for lav. Hvis 4,5 er kravet så er vel dette området fint? ...men dere sier at for mager blanding kan gi smelling i nedoverbakker? Jeg trodde det var hvis det var for mye bensin? Min smeller litt av og til. Ja altså...før starteren plutselig sa takk for seg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.