Gå til innhold

Tilbake igjen


@le

Anbefalte innlegg

Bruk "Land Rover Tool #1" - også kjent som "a big f...ing hammer" ;):) :)

 

Er alle bolter løsnet og bunnpannen likevel sitter fast, må der nok brukes litt amerikansk demokati-assistanse : Frigjøres skal de, enten de vil eller ei :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Tenkte jeg det ikke... :)

 

Er det dumt å prøve å dunke inn et lite hoggjern i pakninga?

Bare pass på at du ikke lager noen riper i selve blokken og at du ikke bender vekk kandten på bunnpannen! Regner med du vil det skal vær tett igjen når du setter det sammen igjen! :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del av Land Rovers innebygde rustbeskyttelsessystem ;)

 

Hoggjern kan være en løsning - kniv kan være en annen mulighet.

 

Er den løs noen plasser, eller henger den fast langs hele kanten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den henger fast hele veien rundt, veldig fast...

 

Finnes det noe middel som klarer å trenge inn og løsne pakninger? Jeg har en sprayboks for å fjerne pakningsrester, tror jeg skal gi den en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det korkpakning, så bruk en sparkelspade (en sånn med håndtak). Stikk den inn mellom pakning og bunnpanne (for å skåne blokken). Dunk den forsiktig inn med en hammer. Ikke bend.

Gjør du dette på forskjellige steder, så skal pakningen løsne. Har du løsnet boltene i bakkant bunnpanne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm.. nå hadde jeg av registerkjede dekselet samtidig.. . så da var det hull jeg fikk tak i siden litt av den sitter på dekselet.. .. vel under.. for å få av allt etterpå så er trikset å kjøpe barberblader med holder.. fåes på claes olson.. for å spikke av restene.. bruk mutteren som holder fast dynamoreimstyrehjulet for å ha 2 muttere til å skru ut den pinnebolten som sitter innerst mot girkassa.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkelspade gjorde susen!

 

gallery_10_9_33863.jpg

 

Ikke mye gugg i den, kun litt avleiring og noen malingsflak.

 

Syntes det ser fint ut her jeg...ikke at jeg har så veldig peiling, men... blush

 

gallery_10_9_10029.jpg

 

Det var her bak det lakk:

gallery_10_9_46029.jpg

 

 

for å få av allt etterpå så er trikset å kjøpe barberblader med holder.. fåes på claes olson.. for å spikke av restene.. bruk mutteren som holder fast dynamoreimstyrehjulet for å ha 2 muttere til å skru ut den pinnebolten som sitter innerst mot girkassa.

 

Lurt med barberblader ja...

 

Må jeg ta ut denne pinnebolten for å få renset skukkelig der, eller er det noen annen grunn?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall vanskelig å komme til bak bolten - så spørs det da hva man synes er lettest - fjerne bolten, eller gjøre rent rundt den ;)

 

Gamle pakningsrester må uansett vekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, den går ut. Bare lurte... :)

 

Noe annet jeg bør sjekke når jeg har bunnpanna av?

 

Når jeg roterer motoren, skal jeg høre noen lyder fra stemplene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dårlig gjort å spørre om slikt etterpå :)

Jeg satte den inn med slik pakningsguffe på begge sider...det holder foreløpig...

Det er en dum design på dette her...de to boltene som holder det bakerste lageret er plassert slik at det blir lite av pakninga som har kontakt og tetter. Det var er det lakk før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hu hei hvor det går. Jeg må nesten legge ut en liten oppdatering her slik at jeg blir enda mer motivert (motivertere) til å få bilen på veien igjen.

 

I det siste har bilen fått min oppmerksomhet igjen. Jeg har gjort en grundig gjennomgang av alt jeg trenger for å få på hjulet igjen, og det viser seg at jeg mangler en tre...ni ting til.

Jeg har montert winsj, men ikke koplet den. Må jeg rett på batteriet, eller kan jeg koble meg på startersolenoiden? Nå kan jeg snart slepe meg bortover veien som en skadeskutt ku.

Ellers så har jeg pusset og malt diverse "dingser" i motorrommet. Toppdekselet ble skinnende og flott etter gnikking med fille og litt hvit sprit.

 

Bilder ja...kommer.

 

Edit:

Fant et på mobilen. Her koser godbilene seg i sola. Bildet er stort, men det blir vel automatisk nedskalert, gjør det ikke?

 

gallery_10_9_763742.jpg

 

 

Endret av @le
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skal filtrere litt.

 

Noen som har noen formeninger? Gjør jo alt så mye lettere.

 

 

 

Jeg har montert winsj, men ikke koplet den. Må jeg rett på batteriet, eller kan jeg koble meg på startersolenoiden?
Endret av @le
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tro at det er best å koble seg rett på batteriet, men om kabelen fra batteri og til startersolenoiden er stor nok skulle det gå :) (om jeg har forstått spørsmålet ditt blush )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Lucas 2M100 12v startmotor trekker sånn ca 125-130A når den drar rundt en LR 2.25l motor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok anbefale å koble rett på batteriet, via en hovedstrømbryter som tåler belastningen - avhengig av vinsjtype.

En vinsj (8000-10000 lbs) trekker fort både to og tre hundre Ampére under full belastning med trommelen full av wire. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...