Ketil Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Bruk "Land Rover Tool #1" - også kjent som "a big f...ing hammer" :) Er alle bolter løsnet og bunnpannen likevel sitter fast, må der nok brukes litt amerikansk demokati-assistanse : Frigjøres skal de, enten de vil eller ei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Tenkte jeg det ikke... Er det dumt å prøve å dunke inn et lite hoggjern i pakninga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Tenkte jeg det ikke... Er det dumt å prøve å dunke inn et lite hoggjern i pakninga? Bare pass på at du ikke lager noen riper i selve blokken og at du ikke bender vekk kandten på bunnpannen! Regner med du vil det skal vær tett igjen når du setter det sammen igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Jaaa...det kan vel ikke bli så mye verre enn nå Olje helt bak til akselen Effektivt mot rust! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ketil Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Det er en del av Land Rovers innebygde rustbeskyttelsessystem Hoggjern kan være en løsning - kniv kan være en annen mulighet. Er den løs noen plasser, eller henger den fast langs hele kanten ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Den henger fast hele veien rundt, veldig fast... Finnes det noe middel som klarer å trenge inn og løsne pakninger? Jeg har en sprayboks for å fjerne pakningsrester, tror jeg skal gi den en sjanse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terratracker Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Er det korkpakning, så bruk en sparkelspade (en sånn med håndtak). Stikk den inn mellom pakning og bunnpanne (for å skåne blokken). Dunk den forsiktig inn med en hammer. Ikke bend. Gjør du dette på forskjellige steder, så skal pakningen løsne. Har du løsnet boltene i bakkant bunnpanne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Er sikkert korkpakning. Forsvarets. Kanskje den er skuddsikker? Skal prøve med sparkelspade imorgen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ketil Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 ...eller en relativt tynn (men solid), skarp kniv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 mm.. nå hadde jeg av registerkjede dekselet samtidig.. . så da var det hull jeg fikk tak i siden litt av den sitter på dekselet.. .. vel under.. for å få av allt etterpå så er trikset å kjøpe barberblader med holder.. fåes på claes olson.. for å spikke av restene.. bruk mutteren som holder fast dynamoreimstyrehjulet for å ha 2 muttere til å skru ut den pinnebolten som sitter innerst mot girkassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Sparkelspade gjorde susen! Ikke mye gugg i den, kun litt avleiring og noen malingsflak. Syntes det ser fint ut her jeg...ikke at jeg har så veldig peiling, men... Det var her bak det lakk: for å få av allt etterpå så er trikset å kjøpe barberblader med holder.. fåes på claes olson.. for å spikke av restene.. bruk mutteren som holder fast dynamoreimstyrehjulet for å ha 2 muttere til å skru ut den pinnebolten som sitter innerst mot girkassa. Lurt med barberblader ja... Må jeg ta ut denne pinnebolten for å få renset skukkelig der, eller er det noen annen grunn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 du kommer ikke til på baksiden av den uten å ta den ut.. og all gammel pakning må vekk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ketil Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Det er i alle fall vanskelig å komme til bak bolten - så spørs det da hva man synes er lettest - fjerne bolten, eller gjøre rent rundt den Gamle pakningsrester må uansett vekk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 tja.. tar deg 2 minutter å skru den løs når du har 2 muttere til å låse bolten og skru den ut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Jepp, den går ut. Bare lurte... Noe annet jeg bør sjekke når jeg har bunnpanna av? Når jeg roterer motoren, skal jeg høre noen lyder fra stemplene da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Ja, da var alt montert, filter skiftet og olje påfyllt. Testturen gikk smertefritt! Nå er "bilen" litt mer klar for pkk.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bård.Ihle Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Ja, da var alt montert, filter skiftet og olje påfyllt. Testturen gikk smertefritt! Nå er "bilen" litt mer klar for pkk.... Satte du inn korkpakningen med litt olje når du monterte ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Dårlig gjort å spørre om slikt etterpå Jeg satte den inn med slik pakningsguffe på begge sider...det holder foreløpig... Det er en dum design på dette her...de to boltene som holder det bakerste lageret er plassert slik at det blir lite av pakninga som har kontakt og tetter. Det var er det lakk før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Hu hei hvor det går. Jeg må nesten legge ut en liten oppdatering her slik at jeg blir enda mer motivert (motivertere) til å få bilen på veien igjen. I det siste har bilen fått min oppmerksomhet igjen. Jeg har gjort en grundig gjennomgang av alt jeg trenger for å få på hjulet igjen, og det viser seg at jeg mangler en tre...ni ting til. Jeg har montert winsj, men ikke koplet den. Må jeg rett på batteriet, eller kan jeg koble meg på startersolenoiden? Nå kan jeg snart slepe meg bortover veien som en skadeskutt ku. Ellers så har jeg pusset og malt diverse "dingser" i motorrommet. Toppdekselet ble skinnende og flott etter gnikking med fille og litt hvit sprit. Bilder ja...kommer. Edit: Fant et på mobilen. Her koser godbilene seg i sola. Bildet er stort, men det blir vel automatisk nedskalert, gjør det ikke? Endret 20. juni 2007 av @le Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Ok, jeg skal filtrere litt. Noen som har noen formeninger? Gjør jo alt så mye lettere. Jeg har montert winsj, men ikke koplet den. Må jeg rett på batteriet, eller kan jeg koble meg på startersolenoiden? Endret 22. juni 2007 av @le Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anthen Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Ville tro at det er best å koble seg rett på batteriet, men om kabelen fra batteri og til startersolenoiden er stor nok skulle det gå (om jeg har forstått spørsmålet ditt ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Du har forstått rett! Hvor mye trekker en starter?Jeg må huske på å ikke starte å winsje samtidig i tilfelle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ketil Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 En Lucas 2M100 12v startmotor trekker sånn ca 125-130A når den drar rundt en LR 2.25l motor... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Takk Ketil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg vil nok anbefale å koble rett på batteriet, via en hovedstrømbryter som tåler belastningen - avhengig av vinsjtype. En vinsj (8000-10000 lbs) trekker fort både to og tre hundre Ampére under full belastning med trommelen full av wire. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.