Gå til innhold

Tilbake igjen


@le

Anbefalte innlegg

Gratulerer!

 

Gi lyd når du skal oppover. Har en vinsj jeg burde lasta opp på et lasteplan der oppe. Vi kan jo kanskje ta turen på dagtid en gang :).

 

Er det hos våre venner på Sagmyra du hadde PKK på bråstopp også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gratulerer!

 

Gi lyd når du skal oppover. Har en vinsj jeg burde lasta opp på et lasteplan der oppe. Vi kan jo kanskje ta turen på dagtid en gang :).

 

Er det hos våre venner på Sagmyra du hadde PKK på bråstopp også?

 

Takk takk.

 

Hvis det er i uka du tenker på, så må det bli med smått også. Ellers så kan jeg kvelder og i førstkommende helg :) Lasteplan? Mitt?

 

PKK på Tinnheia.

 

 

Min ex-mill hadde også CO på rundt 10 første gangen jeg hadde den på kontroll. Det viste seg å være rust i fordeleren. Byttet ut fordeleren og fikk "ny" motor ;) En bonus er at den går 10X bedre når CO er riktig :)

 

I fordeleren faktisk? Hvor da? Jeg har byttet lokk, rotor, stift, kondis og kabler for en stund siden. Hvor kan det ruste i fordeleren? Eller tenker du egentlig på forgasseren? :) Jeg overhalte forgasseren for noen år siden også. Kanskje det ligger noen rester av pakningssement og skvulper inni der?

 

Bilen går bra, det er bare tomgang som er vanskelig, samt start når den er varm eller lunken. Skal justere stift, ventiler og timing, samt bytte plugger etterhvert for å se om det hjelper før jeg åpner forgasseren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente fordeleren ja. Var stiften som var rusta, ble kondens inni fordelerlokket hver gang det regnet.. ;) Min erfaring er at når forgasseren tetter seg igjen vil motoren knapt gå på tomgang. Min er også vond å få igang når den er varm. Starter lett innen et minutt, men etter det så er den sur. Da må gasspedalen ned i gulvmatta mens jeg kinner så harker den seg igang.. :P Så om du skulle finne ut hva som gjør det så si ifra. Har prøvd med ny forgasser og overhalt topp men den er helt lik.. Tenkte å bytte fordeler snart, kanskje elektronisk tenning hvis jeg tør... :D

 

Edit: En annen erfaring er at seriebiler liker å brukes. Ex-millen min stod lenge ute i høst, syntes ikke den gikk noe særlig bra da jeg tok den i bruk igjen. men nå etter litt kjøring har den blitt seg selv igjen ;)

Endret av jermundpr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Aiai!

 

Hadde jeg ventet til imorgen så hadde det vært 2-års jubileum i stillstand i denne tråden!

 

Får gjenta meg selv (bytt ut 2012 med 2014, og 2013 med 2015):

 

 

Jepp! Vi hopper glatt over 2012, og går rett på sensommeren 2013 :)

 

Status: Bilen står der den, og det kommer den nok til å fortsette med. Blir ikke EU-ok for første gang siden jeg kjøpte den i 2002, eller for første gang noensinne antakelig. Fristen går ut 30.11.15, men ser ikke hvordan jeg skal rekke å få det til. Det er heldigvis ikke så langt fra lageret til et bilverksted, så kanskje jeg får tid til sommeren igjen. :(

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
På 9.11.2015 den 10.29, @le skrev:

 

Status: Bilen står der den, og det kommer den nok til å fortsette med. Blir ikke EU-ok for første gang siden jeg kjøpte den i 2002, eller for første gang noensinne antakelig. Fristen går ut 30.11.15, men ser ikke hvordan jeg skal rekke å få det til. Det er heldigvis ikke så langt fra lageret til et bilverksted, så kanskje jeg får tid til sommeren igjen. :(

 

 

 

Nei... Fikk ikke tid den sommeren... Den står der fremdeles. Startet den i... 2019, startet med en gang og gikk prikkfritt til den ble varm. Da måtte jeg choke og gasse og file på kløtsjen for å få den inn der den nå fremdeles står-igjen... 

 

Jaja, kanskje til sommeren? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
På 13.2.2021 den 22.09, @le skrev:

Jaja, kanskje til sommeren? :P

Neeei.... Men igår ble det en liten luftings da en annen "ting" som stor foran Bråstopp måtte ut. Startet etter litt kinning, men ryker litt (ok, kanskje litt mer enn litt) og fusker også litt. Ikke annet enn å forvente, bensinen er jo ikke helt fersk lengre... 10 år kanskje? 

 

Tok lite bilder ser jeg... Men her er den iallefall. 

 

20220115_101633.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at den moderne bensinen spiser opp alt fra nettingen på sugerøret til og med forgassere.

Dessverre tenkte jeg ikke på å ta bilder. Mulig en dash 2Tolje er lurt før langtidsparkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...