Gå til innhold

Å bygge seg et verksted......


EHS

Anbefalte innlegg

I min garage har jeg brukt helikopteravrettet c 45 betong. Den tåler otrolig mye. 15 cm støp med kamstål og nett gjør at du kan bruke jekk overallt. På toppen brukte jeg vannbasert 2 komp epoxy. 5 prosents lutning hjelper vann ut etter vask og ikke minst på vinteren (har varmen på)

 

Ikke glem markisolasjon. Jeg brukte 8 cm og golvet føles ikke kaldt på vinteren. Har ikke varme i gulvet.

Isolasjon i port så bruk fullisolasjon round baut, ventilasjon har jeg 4 100 åpninger på 60 kvadrat.

 

Husk at dersom denne brakka skal være varm kommer det koste deg MYE. Det finnes ingen gratisvarme så tenk isolasjon. Har selv 20 cm i tak til loftet og det angrer jeg ikke på.

 

Skal garagen kun varmes ved skruing og jobbing tar det kjempelang tid å få gulv og verktøy varmt.

Musikkanlegg er et must!

 

Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke la ut vann. Det er kjekt å ha for kjerringa blir sprø når man kommer in på vaskerommet og ikke ser ut i det hele tatt og ikke minst for vask av ting å tang.

 

Tenk nøye over hvor allting som tar gulvplass skal stå slik at ikke skruplass og parkeringsplass blir ett møkkalager for familiens drit.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

singel ? alle har jo det, ca 25% :rolleyes: i betongen :lol:

 

angående varme, hvis du bare skal ha luftvarme ved opphold i garasjen så er det flere som mener at du bare mister grunnvarme ved å isolere under betongen.. isoler eventuellt bare rundt ringmuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...