skansen Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Hallo har fått en ulyd i girkasssa, som da medfører at reparasjoner er nødvendig. Men siden jeg skal være borte til over helga tenkte jeg at jeg skulle spørre dette eminente forum om mulige feil som jeg skal kikke etter, når jeg kommer tilbake !!!!! Symptom: dunkelyd i girkasse når den står (rygger) i revers, så fort du trykker inn klutsjen blir lyden borte, alle andre gir er helt fine. Dette er en lyd som har tilltatt litt etter hvert, men nå tør jeg snart ikke rygge lenger. (latskapen lenge leve, det er enklere oog finne en feil som garantert er feil, enn en hel haug små feil som man ikke er sikker på ) På forhånd takk T W Skansen PS bilen er en 88" serie 3 1975 mod. Endret 20. april 2006 av skansen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hallo har fått en ulyd i girkasssa, som da medfører at reparasjoner er nødvendig. Men siden jeg skal være borte til over helga tenkte jeg at jeg skulle spørre dette eminente forum om mulige feil som jeg skal kikke etter, når jeg kommer tilbake !!!!! Symptom: dunkelyd i girkasse når den står (rygger) i revers, så fort du trykker inn klutsjen blir lyden borte, alle andre gir er helt fine. Dette er en lyd som har tilltatt litt etter hvert, men nå tør jeg snart ikke rygge lenger. (latskapen lenge leve, det er enklere oog finne en feil som garantert er feil, enn en hel haug små feil som man ikke er sikker på ) På forhånd takk T W Skansen PS bilen er en 88" serie 3 1976 mod. Nok samme problem som med girkassa mi! Snakket med Gaute om det - må nok overhale girkassa (bytte synkroniseringsskiver mm?) for revers. Var visstnok ikke noe som var krise å kjøre med! :ninja: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spoon Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Har også ulyd i revers, forhåpentligvis bare reversdrevet. Vet grunnen til ulyden min: Kjettingtreff, lavgir, sitter fast, smeller inn reversen, gir gass så det monner. Vips så er det stygg lyd når jeg rygger. Skal prøve og bytte reversdrevet for å se om det hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ketil Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 må nok overhale girkassa (bytte synkroniseringsskiver mm?) for revers. Synkronisering ? Revers ??? Kjettingtreff, lavgir, sitter fast, smeller inn reversen, gir gass så det monner. Vips så er det stygg lyd når jeg rygger. Skal prøve og bytte reversdrevet for å se om det hjelper. Eller ta med det gamle drevet til tannlegen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Synkronisering ? Revers ??? kremt ehh, reversdrevet (tannhjulene?) Har ikke akkurat et "exploded view" av S3 Exmil-kasse for hånden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spoon Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Eller ta med det gamle drevet til tannlegen I dette tilfellet skal jeg ta meg av den dentale biten selv for en gangs skyld, vet bare hva det koster når mine egne tenner må på service Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ketil Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Der er ikke mye synkronisering på revers på seriebiler Bankelyder tyder på manglende tenner - forhåpentligvis på et av de "løse" drevene, siden de er noe billigere enn en hel kubbeaksel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Må neste uttrykke meg skriftlig til kundene mine gitt. Synkromesh på revers og LR eldre årgang er som himmel og helvete. DET VAR EN DEFEKT TANN PÅ REVERSDREVET VI SNAKKET OM Den ryker fort når man setter bilen i revers FØR ting står stille. Endret 21. april 2006 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spoon Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Den ryker fort når man setter bilen i revers FØR ting står stille. Det har jeg erfart ja Henrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skansen Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Takker for alle svar !!! Tanken på manglende tenner har nok slått meg, men det stemte liksom ikke med lyden da den i begynnelsen knappt var hørbar og nå har gått over til godt merkbar "dunking", det virker som om noe henger fast for så og slippe taket, med et skikkelig dunk......... Men finnes vel bare en måte og finne dette ut på desverre, og det inne bærer og bli litt møkkete Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ezzie Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Der er ikke mye synkronisering på revers på seriebiler Bankelyder tyder på manglende tenner - forhåpentligvis på et av de "løse" drevene, siden de er noe billigere enn en hel kubbeaksel... Men samtidig er kubbeaksel mye lettere å bytte, eller hva? Får man byttet reversdrevet med girkasse in situ? Ved å ta av fordelingskasse mv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.