Gå til innhold

bankelyder i revers !


skansen

Anbefalte innlegg

Hallo har fått en ulyd i girkasssa, som da medfører at reparasjoner er nødvendig. Men siden jeg skal være borte til over helga tenkte jeg at jeg skulle spørre dette eminente forum om mulige feil som jeg skal kikke etter, når jeg kommer tilbake !!!!!

Symptom: dunkelyd i girkasse når den står (rygger) i revers, så fort du trykker inn klutsjen blir lyden borte, alle andre gir er helt fine.

Dette er en lyd som har tilltatt litt etter hvert, men nå tør jeg snart ikke rygge lenger. (latskapen lenge leve, det er enklere oog finne en feil som garantert er feil, enn en hel haug små feil som man ikke er sikker på :) )

 

 

På forhånd takk

 

T W Skansen

 

PS bilen er en 88" serie 3 1975 mod.

Endret av skansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo har fått en ulyd i girkasssa, som da medfører at reparasjoner er nødvendig. Men siden jeg skal være borte til over helga tenkte jeg at jeg skulle spørre dette eminente forum om mulige feil som jeg skal kikke etter, når jeg kommer tilbake !!!!!

Symptom: dunkelyd i girkasse når den står (rygger) i revers, så fort du trykker inn klutsjen blir lyden borte, alle andre gir er helt fine.

Dette er en lyd som har tilltatt litt etter hvert, men nå tør jeg snart ikke rygge lenger. (latskapen lenge leve, det er enklere oog finne en feil som garantert er feil, enn en hel haug små feil som man ikke er sikker på :) )

På forhånd takk

 

T W Skansen

 

PS bilen er en 88" serie 3 1976 mod.

 

Nok samme problem som med girkassa mi! :(

Snakket med Gaute om det - må nok overhale girkassa (bytte synkroniseringsskiver mm?) for revers.

Var visstnok ikke noe som var krise å kjøre med!

:ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også ulyd i revers, forhåpentligvis bare reversdrevet.

Vet grunnen til ulyden min:

Kjettingtreff, lavgir, sitter fast, smeller inn reversen, gir gass så det monner.

Vips så er det stygg lyd når jeg rygger.

Skal prøve og bytte reversdrevet for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må nok overhale girkassa (bytte synkroniseringsskiver mm?) for revers.

Synkronisering ? Revers ??? :blink::blink::blink:

 

Kjettingtreff, lavgir, sitter fast, smeller inn reversen, gir gass så det monner.

Vips så er det stygg lyd når jeg rygger.

Skal prøve og bytte reversdrevet for å se om det hjelper.

Eller ta med det gamle drevet til tannlegen :P:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er ikke mye synkronisering på revers på seriebiler ;)

Bankelyder tyder på manglende tenner - forhåpentligvis på et av de "løse" drevene, siden de er noe billigere enn en hel kubbeaksel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må neste uttrykke meg skriftlig til kundene mine gitt. <_<<_<:D:D:D

Synkromesh på revers og LR eldre årgang er som himmel og helvete.

 

DET VAR EN DEFEKT TANN PÅ REVERSDREVET VI SNAKKET OM exclexclexclexclexclexclexclexclexclexclexclexcl

 

Den ryker fort når man setter bilen i revers FØR ting står stille.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar !!!

Tanken på manglende tenner har nok slått meg, men det stemte liksom ikke med lyden da den i begynnelsen knappt var hørbar og nå har gått over til godt merkbar "dunking", det virker som om noe henger fast for så og slippe taket, med et skikkelig dunk.........

Men finnes vel bare en måte og finne dette ut på desverre, og det inne bærer og bli litt møkkete :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er ikke mye synkronisering på revers på seriebiler ;)

Bankelyder tyder på manglende tenner - forhåpentligvis på et av de "løse" drevene, siden de er noe billigere enn en hel kubbeaksel...

Men samtidig er kubbeaksel mye lettere å bytte, eller hva? Får man byttet reversdrevet med girkasse in situ? Ved å ta av fordelingskasse mv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...