Gå til innhold

"nye" Dekk Til 109 Ern


Anbefalte innlegg

Er denne prisen for alle samlet, eller for ett dekk?

Har ikke erfaring med dimensjonen, men jeg kjøpte akkurat nye dekk: BFG AllTerrain T/A for 1200,- pr stk (235/85-16)

 

Mvh Atle CM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt pruting får du 235/85 BFG dekk til ikke så mye over 1500 stk + montering, se i listen i 4WD blekka og de fleste dekkeleverandørene der gir gode rabatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

245/75 dekk vil være ca 30" høye (kanskje litt mer avhengig av produsent/dekktype etc (teoretisk 30,2")). Et 235/85 og Knobby 7,50x16 blir opp mot 32"(teoretisk 31,7"). Forskjellen i rulleomkrets ca 4% til 4,5%. Det vil si at speedometeret vil vise opp mot 5% for mye i forhold til idag. Ved feilvisning 5% vil den ved 70km/t, tidligere ha vist nesten 67, for 80 vil det tidligere ha vist 76 etc. Med andre ord egentlig ikke noe problem å snakke om.

Endret av Ezzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med 245/70 på min Defender, og som Ezzie skriver: Du får en viss feilvisning på speedometeret. På vei hjem fra Drammen i går, passerte jeg en av veivesenets(?) fartsmålere. Den viste 65 km/t mens mitt speedometer viste knapt 80. Forøvrig fungerer bilen greit på den dekkdimensjonen uten at jeg kan si at jeg har satt den på noen prøver... :):)

Endret av Olav Haavardsholm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...