Gå til innhold

LR barneseng


j_wold

Anbefalte innlegg

I dag, litt popnagler, hengsler, ferdiggjøring av bil #2. Litt pussing og sparkling så er vi klare for lakkering og påfølgende montering av sengebunner.

 

Ang lakk, vi har lurt på å spraylakke bilene med boks og dra på et par lag med klarlakk på toppen. Invendinger?

 

Var ute å testa flexen i dag, desverre ganske dårlig. Eller muligens heldigvis :P Men til gjengjeld var ARB'ene i funksjon og ga glimrende fremdrift..

IPB Image

IPB Image

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kul, vannvittig bra arbeid (det er jo uten tvil hva slags bil det er) og det er jo ikke mange unger som kan vinne olabilløpet med senga si, både design- og resultatmessig :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom denne tråden etter at det var postet et par-tre poster bare.

Fant intet av interesse og lot deretter tråden leve sitt eget liv. :huh:

 

Når jeg nå la merke til at den faktisk var blit 4 sider lang tenkte jeg at jeg fikk

vel "ta en tur innom" for å se hva gutta egentlig driver å skravler om. :D

 

Og hva får jeg se; en nesten fiks ferdig Defender-seng! Imponerende! :D

 

Tror at mdf'en kommer til å suge til seg noe voldsomt med spray-lakk.

Dere bør nok investere i en mdf-grunning for det beste resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang lakk, vi har lurt på å spraylakke bilene med boks og dra på et par lag med klarlakk på toppen. Invendinger?

 

Jeg ville i alle fall ha vurdert lakktyper med lite innhold av skumle løsemidler. De fleste malingsleverandører har egne barneromsmalinger, men om det er ren gimmikk vet jeg ikke. Jeg ville i alle fall heller tåle å male om senga etter et år eller to fremfor å påføre poden løsemiddelskader.

 

Ellers kan jeg bare henge meg på jubelen. Skikkelig barsk seng! Jeg skulle også gjerne hatt en voksenversjon av denne, men da trenger jeg sikkert bare en enkelseng. Tror nok min bedre halvdel pakker bagen og flytter hjem til mor hvis jeg begynner å mase om LR-seng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i alle fall ha vurdert lakktyper med lite innhold av skumle løsemidler. De fleste malingsleverandører har egne barneromsmalinger, men om det er ren gimmikk vet jeg ikke. Jeg ville i alle fall heller tåle å male om senga etter et år eller to fremfor å påføre poden løsemiddelskader.

 

 

 

Du må ikkje tru at vannbasert måling eller lakk ikkje er helsefarlig! Forskelen er at oljebasert luktar og du kjenner at her er det løysemiddel og tek nødvendige forhaldsreglar. Ventar du med å bruke senga til den er garantert heilt tørr og fri for løysemiddel er det ikkje noko problem. Vannbasert måling og lakk avgjev også gass, men du luktar det ikkje og trur derfor den er tryggare. Den har svakare overflate og ungen kan få i seg partiklar når han klorar og slår på senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D hehe pass dere nå, ikke lenge til han Odd Arne starta sirkelsaga si no å da blir det LR seng skal vi se :D:P

 

 

B)B) Kanskje eg skal gå over frå å bygge hus til å lage LR-sengar. Kjem an på om det er pengar i det då. :lol::lol:

Endret av Odd Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

B)B) Kanskje eg skal gå over frå å bygge hus til å lage LR-sengar. Kjem an på om det er pengar i det då. :lol::lol:

de blir i såfall eksklusive excl

 

materialer

sånn som på bildet nå + lakkering, stål & alu etc,etc,etc ca 3000,-

 

ca 40 timer arbeid..

 

joda de kan selges for... 15000,-

 

isåfall må dere vente til jeg har egen garasje :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill vedr lakk. Holder fortsatt en knapp på lakk som herder skikkelig og klarlakk på toppen for glans og beskyttelse. MDF-grunning er sikkert smart, ihvertfall på de freste flatene. Tror ikke platene trekker særlig mye lakk på sideflatene da de er glatte og forholdsvis harde.

 

Det som er gøy er at bilene våre er veldig like nå, men kommer nok som LR'ere flest til å bli ganske forskjellige etterhvert i form av farger og ekstrautstyr. Jeg tror jeg satser på G4/Glad orange og resterende i sort, trenger litt farge på rommet til Junior.

IPB Image

 

De 3000,- i kost er for to biler, men det blir nok endel hundrelapper ekstra innen de er ferdige :unsure:

Endret av tdiThomas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den senga er kjempetøff :D Den er nesten så tøff at jeg lurer på om det er verdt å begynne med småtasser igjen <_< Men etter en kort tenkepause tror jeg at jeg overlater det til dere ungdomer :lol: som har masse energi.

 

 

Bare vent til poden klarer å si sitt første ord; det blir nok "winch" eller "kufanger". Du har vel lagt inn muligheter til å forlenge den til en 130' når poden når ungdomskolealder?

De 3000,- i kost er for to biler, men det blir nok endel hundrelapper ekstra innen de er ferdige

 

Det blir vel et bilstereoanlegg med sub i sengebunnen? Da skal det vel neonlys under også som blinker i takt med musikken? :lol: Med tiden blir det kanskje ATV dekker med skikkelige knaster også. Det finnes noen små søte wincer på biltema.

Flott jobb; tidlig krøkes...osv.

 

Mvh Sven Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal det vel neonlys under også som blinker i takt med musikken? :lol: Med tiden blir det kanskje ATV dekker med skikkelige knaster også. Det finnes noen små søte wincer på biltema.

Flott jobb; tidlig krøkes...osv.

 

Mvh Sven Erik

neonlys :o NEI !!! autentisk, ikke harry.

ATV dekk, hmm kanskje jeg skulle lage større "brettakantur" med det samme :D

Winch, Biltema sin er for stor og farlig å putte finga inni.. noen som melder seg til å lage en micro-winch med 1,5mm wire B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winchen skal sjekkes ut. Var ikke spesielt pen men den kan vel lakkeres som alt annet :)

 

Til Sven Erik, vi er nok ikke spesielt unge lenger. Men heller fulle av overmot... Dessuten er vi bedre på treverk en metall, så da var dette et mer overkommelig prosjekt en det mange gjør med de skikkelige fullskala bilene sine :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å dreie en sylinder i tre og feste en sveiv på den og snurre tau på med en krok i enden, feste den til senga med to braketter som bygge ut slik at sylinderen kan lagrest i den? Så kan ungene kroke fast kontorstolen til han far å sveive den inn!! :lol::D

Endret av Mads SL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVEIV excl e du vill i nikkersen :lol: tenk om wiren ryker :ninja: de e fali de.

 

Jeg tror mer på at fars kropp/stol ryker først. :P

 

Det minner meg om en episode i barnehagen,

(ja,det var flere!)

hvor jeg ble spurt om jeg hadde tid til å oversette litt for tantene.

Toppakning,stikkaksler,winching,"tiimrecovveri" , mm.

Forklaringen var den at eldstemann hadde vært på landstreff

i Danmark hvor han plukket opp det ene og det andre.

 

Lekebiler og trehjulssykler ble konfiskert , :ninja: les :tauet inn,

av guttungen og reparert.

Greit nok,tantene skjønte ikke bæret og det var greit for dem

inntil guttungen kom trekkende med et langt tau rundt hushjørnet

og tante,høygravid,skulle holde tauet. :blink:

Tante surret tauet rundt hånda og guttungen rundt hjørnet igjen

og sa til resten av barnehagebarna:Nå wincher vi. <_<

Mange små krefter blir fort mye og tante spratt rundt hjørnet på

magen med både skrubb og slepemerker på mage mm. :o

Etter en tur på legesenteret var det på tide å forebygge nye fadeser

og far måtte oversette div. faguttrykk.

Dog ikke uten et stort,stolt glis om munnen. :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er allerede gjort. her

seng derimot har jeg ikke klart å finne på nett :D blir dette pre-production model #1 ?

Har lovd min yngre bror og en nabogutt at jeg skal hjelpe de til sommeren med å lage LR "olabil" med gressklippermotor,påhengsmotor gir (90 graders vinkeldrev slik at motoren får stå rette vegen)snøfreser diff. på bakhjula (4wd kommer med tiden) det er jo en fin ting de kan lære å sveise og skru litt på. :D:P Endret av Mads SL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lovd min yngre bror og en nabogutt at jeg skal hjelpe de til sommeren med å lage LR "olabil" med gressklippermotor,påhengsmotor gir (90 graders vinkeldrev slik at motoren får stå rette vegen)snøfreser diff. på bakhjula (4wd kommer med tiden) det er jo en fin ting de kan lære å sveise og skru litt på. :D:P

 

 

Da er dette et fint sted til inspirasjon :)

 

Lars B-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og grønn skal den bli B)

håper jeg har satt popnaglene på riktig sted, så ikke dette blir ett "støtende innlegg" :P

 

side bak

gallery_2023_9_175217.jpg

 

panser

gallery_2023_9_99086.jpg

 

panser igjen

gallery_2023_9_6199.jpg

det går unna noe helt villt med lakk :o men som alle andre Defendere har vi ett ofisiellt regnskap, og ett vi ikke nødvendigvis tar opp ved middagsbordet :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er målløs. Dette blir fantastisk. Det er bare å bøye seg i pussestøvet. Knallbra fargevalg, forresten.

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig flott, selv her i huset kan man risikere at det kan bli en LR nå hvis dere setter den i produksjon.... :rolleyes: !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...