Gå til innhold

LR barneseng


j_wold

Anbefalte innlegg

Kremt, altså, vel, eh, trenger dere en håndsrekning ute på Øya så kan jeg godt hjelpe til litt! Det er vel et par gutter i heimen som ikke ville hatt noe i mot..... om kanskje vi kunne diskutert og kommet med bidrag osv.

 

Blir det masseproduksjon nå :P

 

Ringer deg hvis det blir noe snekring Kjartan ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det masseproduksjon nå :P

 

Ringer deg hvis det blir noe snekring Kjartan ;)

 

betaler 311,- inkl mva for 244x122x16 mdf plate, noen bedre ?

 

defenderbed prototype#1 :D

 

IPB Image

mangler fremdeles front, bak og panser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betaler 311,- inkl mva for 244x122x16 mdf plate, noen bedre ?

Jeg sjekket nå og kan få de for 263,- inkl mva.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandefjord - flekkerøy 224,7 km....

"terrafanger" til defenderbed ? ja takk :D andre bidrag som defender dørhengsler og annet rask mottas.

og så trenger vi en uerfaren elektriker, sånn at nattbordslampa lyser av og til (i god LR ånd) :P

noen som er gode til sånn kalkulatorgreier ?

når en defender 110 er 1,75m lang, hvor bred skal den være da ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandefjord - flekkerøy 224,7 km....

"terrafanger" til defenderbed ? ja takk :D andre bidrag som defender dørhengsler og annet rask mottas.

og så trenger vi en uerfaren elektriker, sånn at nattbordslampa lyser av og til (i god LR ånd) :P

noen som er gode til sånn kalkulatorgreier ?

når en defender 110 er 1,75m lang, hvor bred skal den være da ? ;)

 

Bredde skulle bli 0,681m

 

Når det gjelder terrafanger fixer vi det med litt rundstokk, skruer og lim. Ustabilt lys er heller ikke noe problem, bare å kjøpe noe 12V's greier fra Ikea :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK... front, panser og bakside.

 

IPB Image

 

PDF ligger her. Side 1 er forrige tegning (side), side 2 er front panser og bakside.

 

Litt kunstnerisk frihet har jeg tatt i forenklingen :blink: skrik ut hvis det er for drøyt :rolleyes:

 

Lars B-) som gleder seg til å se ferdig seng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ustabilt lys er heller ikke noe problem, bare å kjøpe noe 12V's greier fra Ikea :rolleyes:

Kombinert med LR Plastik markeringslyssokler skulle jo blitt en sikker lucas versjon. Hvis en setter inn en modelltogtrafo som strømkilde så kan en jo få både litt svak spenning og i tillegg litt blafring på lysene.

 

Jeg får ikke sett sidene! Aker Kvaerner liker ikke et eller annet på sidene dine: Internet Access Denial. MEn den meldingen får jeg stadig vekk ved gøye linker! Får lese hjemme!

 

 

Endret av kulien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sover do ? nai jaj skrur...

tegninger har nå blitt til fresemaler B)

2 stk "defenderbed 110sem" freses ut i helgen, i garasjen til thomas.

sem ?? "Special Edition Metan" må jo være det ! det eneste drivstoffet som skal i defenderbed er metan.. altså promp :lol:

har funnet 12"AT dekk :Djaja AT var vel kanskje å ta i men skal nok komme frem på soverommet

noen bra tips om Ø 6-8 cm frontlykter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lang kveld i garasjen er malene ferdige. Front, sider og bakluke er klare. Tøffe trillebårhjul har de på Biltema også :rolleyes:

 

Når det gjelder masseproduksjon blir det 2 stk i denne omgang, om lysten til å produsere flere dukker opp senere melder vi ifra. Uansett vil fresemaler kunne lånes ut til blide sørlendinger :D

 

Proposjonene ser litt rare ut grunnet vidvinkel og manglende panser, satser på at det bedrer seg i morra...

IPB Image

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS - ser en STOR fare her, nemlig at poden skal ha sengen med i kassebil løp.... ????? :ninja:

 

Sett fast hjulene !!!

 

 

Kulien - Hvor i Aker Kværner jobber du ? Jeg er hos AKS på Ågotnes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig tøft! Jeg fikk gleden av å oppholde produksjonsgutta med et par kaffekopper fredag kveld og er mektig imponert over verktøy og fremgangsmåter! Virkelig gjennomtenkt opplegg!

 

BLOM: Jeg jobber i AKMH - Maritime Hydraulics AS her i Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var lørdagen forsvinnet i et inferno av støv, støy, kaffe og morro :P

 

Begge bilene har alle plater ferdig frest, grillen er lakkert og er som Gaute så riktig påpekte aircon utgaven. Noen småtabber her og der, men duverden så deilig å jobbe med fres og MDF. 19mm viste seg å være en glimrende tykkelse og vi har mer en nok styrke til dørtoppene.

 

I morgen blir det litt småplukk i forb med panserhengsler, det skal tippes fremover grunnet skift av sengetøy og eventuelt grunnet plassbehov hvis gutta våre blir lenger en 115cm en gang i fremtiden.

 

Mer stæsj som frontrute, ratt, fanger etc etc kommer senere. Ekstrautstyr som rocksliders, cheueqerplates etc kommer senere. Er selvfølgelig åpne for inspill og sponsorer (send klistremerker B) )

 

IPB Image

IPB Image

IPB Image

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en 3,5 Briggs & Stratton under panseret skulle det vel la seg gjøre å motorisere senga.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...