Gå til innhold

DEFENDER 110 1998 300Tdi


Stig

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å selge min Defender fordi jeg har et annet Land Rover-produkt "på hånden". Derfor håper jeg på snarlig handel! :rolleyes:

 

Prisantydning kr. 210.000,- Seriøse bud mottas.

 

Defender 110 registrert som 9-seter personbil, kan altså kjøres på vanlig B-førerkort. Ikke buss.

 

1998-modell. Siste året med denne motoren før Td5 med all elektronikkleamikken kom!

300Tdi-motor: 2,5 liter 112 hk

km-stand: snart 135.000

Mørg grå farge med tak i samme farge. Lyst grått stoffinteriør som ikke er tilgriset. Baksetene satt inn i sommer da jeg kjøpte bilen. Det er fire seperate langsgående seter bakerst, ikke hel benk.

 

Skal på EU-kontroll onsdag 11. januar.

Skiftet alle hjullager i sommer (Gautes Garage). Fjernet EGR-ventilen for et par dager siden.

Reg.reim skiftet ved ca. 108.000 km

Jeg har ikke opplevd oljeflekker under bilen selv om den har stått parkert lenge.

Jeg er i gang med service nå der jeg utfører det meste selv, og har skiftet viftereim, luftfilter, dieselfilter, olje og oljefilter. Bruker helsyntetisk 5W/40. Skal før bilen selges skifte bremseklosser (ligger klar i garasjen hjemme) og justere ventilåpninger (verksted 11/1), samt gå gjennom noen flere servicepunkter.

 

Støtdempere og fjærer virker gode. Derfor har jeg ikke engang vurdert å skifte dem enda, selv om jeg kunne tenkt meg 1" heving ettersom jeg har kjøpt større dekk (se nedenfor).

 

Ubetydelig med overflaterust på rammen. Lakken har et par av de typiske "boblene" et par steder. Det kom en liten bulk og ripe i lakken under førerdøren da en stubbe plutselig hoppet opp og angrep bilen under et treff på Rena i høst. Dette har jeg ikke gjort noe med da det bare er på en pyntelist og jeg allikevel hadde tenkt å montere "rock sliders". Dette gir forøvrig bilen en patina slike biler skal ha ;)

 

Utstyr:

Panasonic RDS/CD

Chequer plates wing top protectors, eller på norsk: dørkaluminium oppå forskjermene

Også litt dørkaluminium på baksjermene

Air-scoop luftinntak oppå skjermen

Steering guard

A-bar med to ekstralys (ekstralysene er de originale Land Rover Safari 5000 som koster kr. 3.000,- på Offroadbutikken, tør ikke tenke på hva merkeforhandler skal ha for dem. Men dem er ikke verdt 300,- engang spør du meg. Det er synlig rust i begge reflektorne, for lyktene er ikke vanntette. Dessuten er et lykteglass sprekt. Kast dem og kjøp nye. Men de lyser jo brukbart fremdeles da...)

Lyktebeskyttere foran

NAS-baklys/blinkelys

Slepekrok

Safety Device takgrind med stige- probably the stronges there is...

Takluke

DEFA motor- og kupevarmer (motorvarmeren er en ordentlig blokkvarmer), 2kW kupevarmer

Swing-away spare wheel carrier, eller på norsk: reservehjulsholder på bakdøra

Hjemmelaget cubby-box mellom forsetene.

 

Ikke montert, men som helst selges med bilen (avhengig av pris og behov):

Ny Eberspracher dieselvarmer (selvkost kr. 9.000,-)

Ny hundegrind fra Paddock's

NAS tåke- og ryggelys (to av hver)

Panserbeskyttelsesplate av dørkaluminium

4 ekstralys til takgrind foran

Arbeidslampe bak er montert, men ikke tilkoblet strøm

Varmekabler til sidespeilene

 

Dekk:

Nye piggdekk sent sist sesong. Er som nye. Cooper Discoverer M+S 235/85R16 som sitter på pene originale "Deep-dish" alu-felger.

Sommerdekk er uslitelige BFG AT med 70% mønster igjen i samme dimensjon. Sitter ikke på felg, men jeg har fem fem-ekede alu-felger fra RRC som jeg hadde tenkt å bruke til disse, men felgene bør pusses og lakkeres først.

Har også gjort avtale om kjøp av noen, så godt som nye, Cooper Discoverer ST 255/85R16 som jeg hadde tenkt å bruke istedenfor BFG AT-dekkene. Disse kan følge med avhengig av behov og pris.

 

På bildet er ekstralysene på takgrinden prøvemontert. Merk at bilen på bildet ikke er vasket, slik at lakken ser værre ut enn den faktisk er.

 

IPB Image

 

Jeg sier som det står i engleske bilannonser:

No tirekickers or canvassers please.

 

Kontakt meg på mobil: 905 51 488

eller e-post: ullr krøllalfa c2i.net

eller PM

 

Vennlig hilsen

Stig Johansen

Endret av Stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jada, bilder kommer. Har nettopp vært og vasket bilen slik at den skulle se presentabel ut på bildene. Det jeg ikke tenkte på var at det var kuldegrader... :blink:

Men det ble ikke så ille allikevel:

 

IPB Image

 

 

Litt vanskelig å få fine bilder i mørket.

 

IPB Image

 

IPB Image

 

IPB Image

Endret av Stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiøret:

 

IPB Image

 

IPB Image

 

IPB Image

 

IPB Image

 

IPB Image

 

Motor (uten EGR-ventilen)

 

IPB Image

 

Det er et par stykker som har spurt om rust i dørene, for det er jo vanlig at de ruster der. Jeg sjekket dette nøye i dag, og dette fant jeg:

 

Førerdør og bakdør ser rustfrie ut.

Høyre framdør har et par flekker med overflaterust nede på hjørnene innvendig.

Bakre sidedører har begge en flekk med overflaterust innvendig i overgangen mellom dør og vindusramme, halveis skjult bak dørtrekket. Ene bakre sidedør hadde også en flekk nederst innvendig.

 

Alt dette så ut til å være kun overflaterust, da jeg skrapte og stakk med en syl for å sjekke.

 

Ikke så ille altså, og lett og fixe.

 

Det er montert en alu-list framme på takgrinden. Dette er en "spoiler" for ikke å få så mye luft under takgrinda slik at platen der vibrerer. Fungerer bra. Listen kan selvfølgelig lakkeres for å se penere ut. Det er også denne listen jeg har beregnet at ekstralysene kan skrus fast i, og jeg har lagd hull til disse.

Endret av Stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAS baklys og reservehjulsholder.

(NAS betyr North American Standard og ble levert standard på biler solgt i Nord-America. De gir en effekt av LED-lys og er større og klarere enn originalt)

 

IPB Image

 

 

Her er den lille bulken og ripen jeg fikk da den der stubben angrep meg. Her kan man også såvidt se noen bobler i lakken og en liten hvit flekk der lakken har falt av (lenger bak mot skjermbuen i skjøten mellom listen og karosseriplaten):

 

IPB Image

 

 

Command position:

 

IPB Image

 

 

A-bar og ekstralys samt steering guard:

 

IPB Image

 

 

Nediset takgrind og arbeidslys:

 

IPB Image

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva nå da Stig, kun seriebil eller ?

 

KUN seriebil??? :blink: Du, av alle, burde jo vite et en seriebil kan være mer enn nok... :lol::lol::lol:

 

Nei, hva det blir i tillegg egner seg ikke på dette forum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff!!! Synd er det. :(:(

 

Noe blir vel handlet inn som erstatning :D En triller :ninja:

Jeg må faktisk innrømme at jeg er litt spent på hva du dukker opp med nå :)

 

 

Må vel også se det slik at sånn som du handler blir du "serie-bil-eier" uansett om du kjøper RRC, disco, freelander eller 101 :D:D:P

-eller seriebil selvsagt.

 

Lykke til excl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En triller :ninja:

Jeg må faktisk innrømme at jeg er litt spent på hva du dukker opp med nå :)

 

Jeg er minst like spent som deg... :unsure: Er helt i villrede selv, og kommer sikkert til å finne på noe helt irrasjonelt. Men sånn er det jo med "landroveritis"... :rolleyes: Har litt sansen for "spesielle" biler, så: "taim will sjåvv"... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er minst like spent som deg... :unsure: Er helt i villrede selv, og kommer sikkert til å finne på noe helt irrasjonelt. Men sånn er det jo med "landroveritis"... :rolleyes: Har litt sansen for "spesielle" biler, så: "taim will sjåvv"... ;)

 

 

Jeg vet muligens hvilken bil det blir :blink::blink::rolleyes::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør ha som mål og få noe enda tøffere enn Christoffer, da......

 

Jeg er tøffere enn Christoffer. B) Trenger ikke kjøretøy for å kompensere. :lol::lol::lol:

 

 

Jeg er lukket med syv segl :ninja: :ninja: :ninja: B)B)B)

 

Bruk hundre segl til du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KUN seriebil??? :blink: Du, av alle, burde jo vite et en seriebil kan være mer enn nok... :lol::lol::lol:

 

Nei, hva det blir i tillegg egner seg ikke på dette forum...

 

ja og det rare er at det rykker i seriebilnerven igjen....., har inngående forklart kjæresten om denne siden av meg :rolleyes::D slik at hun vet hva som kan komme :D Men kanskje Discofeberen kjøler ned serienerven, kan fort bli nok å henge fingrene i...... :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja og det rare er at det rykker i seriebilnerven igjen....., Men kanskje Discofeberen kjøler ned serienerven,

 

Tror du det? :huh: Er ikke discofever er kortvarig blaff fra det gyldne åttitallet, mens urbilen står urokkelig med sin tidløse sjel, dypt rotfestet hos enhver som har hatt befatning med den! Og ikke minst det spor seriebilen har i historiebøkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...