Gå til innhold

VIKTIG MELDING


torgrim holte

Anbefalte innlegg

ellers så har jeg registrert domenet landroverhelvete.com, og siden skal være oppe å stå ferdig i løpet av helgen. (kanskje et litt ekstrremt domene navn, men det var det eneste som var ledig)

 

Kanskje freelanderhelvete.com hadde vært bedre, bare for å presisere hvilken modell det dreier seg om..... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ikke for å blande meg, men hva med å engasjere en advokat og gå til sak??? Dersom man mener at man har en god sak, så ville det kanskje ha vært det beste???

 

Nå kan det vel ikke akkurat sammenlignes, men har lest noen saker ang. f.eks. mobil telefoner. (jobber i bransjen) Her har det vært saker som har kommet frem der produsent har nektet å godta reperasjon/ reklamasjon, kunden har gått til sak, og vunnet. Jeg mener at det ville være en ryddig måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Nils.

 

Alle de "artige" påfund med å henge opp biler, lage bannere, hjemmesider +++ er sikkert en god idè for å få oppmerksomhet fra folket...men det er ikke de som skal sette en ny motor i bilen min (dessverre ) jeg har mer tro på å skyte med tyngere skyts. Dersom vi hadde gått sammen om å engasjere en advokat tror jeg uansett at dette vil være bedre enn å prøve diverse midler som kanskje ikke vil hjelpe. Det at VPN ikke har vært konsekvente i å reparere eller ikke repaerer uavhengig av alder viser jo en ganske enkel forskjellsbehandling som etter min mening ikke holder mål overfor loven. Dette virker kanskje litt kjedelig i forhold til ekstreme tiltak som mange i forumet vil ty til, men jeg er av den oppfattelsen at dette kansje er å skyte seg selv i foten hvis VPN forsetter med samme holdningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok temmelig enig at slike konflikter skal løses med loven i hånd fremfor overivrige tv-repportere og ekstreme oppmerksomhetstiltak.

 

Tenk hvilken samfunnsdebatt og daglig tilværelse vi ville fått hvis alle skulle reagert slik hver gang ting ikke gikk helt etter boka. I tilfeller som dette har vi et lovverk og domstolsapparat som er satt til å greie ut i forholdene, dette nettopp for å unngå at folk tar i bruk selvtekt og andre ekstremiteter for å nå frem med sin sak.

 

Skulle alle som får et eller annet alvorlig problem med bilen sin henge den opp i nærmeste lyktestolpe ville vi fått et ganske avsindig bybilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ellers så har jeg registrert domenet landroverhelvete.com, og siden skal være oppe å stå ferdig i løpet av helgen. (kanskje et litt ekstrremt domene navn, men det var det eneste som var ledig)

 

Hei Torgrim.

 

Jeg er svært positiv til ditt engasjement i denne saken, men jeg tror du bør justere fokus.

 

Du skyter bra, men du skyter på feil blink.

 

Du må sikte på Freelanderens kjøleproblem og Volvos behandling av uheldige eiere av Freelandere.

 

Det er det som er problemet, og det er det som skal adresseres.

 

freelanderhelvete.com er ledig.

 

Ved å skyte på Freelandere generelt, eller enda værre; på Land Rover generelt, kan du slå bunnen ut av bruktmarkedet for Land Rovere generelt og for Freelander spesielt. Dette rammer ikke VPN, men eiere av Freelander. Jeg regner med at du er enig i at Freelandereiere allerede har lidd nok.

 

Gi ikke storken skylda for noe en gjøk har gjort!

 

Hilsen Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok temmelig enig at slike konflikter skal løses med loven i hånd fremfor overivrige tv-repportere og ekstreme oppmerksomhetstiltak.

 

Tenk hvilken samfunnsdebatt og daglig tilværelse vi ville fått hvis alle skulle reagert slik hver gang ting ikke gikk helt etter boka. I tilfeller som dette har vi et lovverk og domstolsapparat som er satt til å greie ut i forholdene, dette nettopp for å unngå at folk tar i bruk selvtekt og andre ekstremiteter for å nå frem med sin sak.

 

Skulle alle som får et eller annet alvorlig problem med bilen sin henge den opp i nærmeste lyktestolpe ville vi fått et ganske avsindig bybilde.

 

Du har ikke lite å gjøre for tiden Willenfeldt, og ønsker en liten jobb på si??? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lite å gjøre for tiden Willenfeldt, og ønsker en liten jobb på si??? :P

 

Har overhodet ingen fritidsproblemer :rolleyes: Jeg sluttet med slikt arbeid for ca 1 år siden, etter å ha nedlagt noen hundre timer med gratisarbeid for LR-eiere med div problemer. Ble et ork å holde seg oppdatert med den juridiske utviklingen på området. Morsommere å skru/kjøre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en liten forskjell på en konflikt ang. en mobiltelefon til noen få tusen kroner og en regning som kommer på over 50 000. Jeg har fått mailer fra en del fortvilte mennesker som sitter meget dypt i gjørma hva angår å kunne løse ut en regning på over 50 000 kr. Med den steile holdningen som VPN har til freelandereierne, så er det ingen vei utenom å bruke drastiste tiltak for å få oppmerksomhet om problemet.

 

som alle vet har denne diskusjonen gått i forumet siden 2003 uten at vi har fått gjennomslag hos importør, så jeg håper at vi endelig kan få et gjennomslag i dette problemet.

 

 

Jeg ble forresten kontaktet av advokat Olav Sylte i går , som ba om at alle som har og har hatt problem med sine motorer om å sende inn følgende opplysninger til han:

 

bilnummer, skade, årsmodell, kopi av korrespondanse med VPN /bilverksted , pris, forhandler du kjøpte bilen av, og en kort info om din saksgang så langt. denne informasjonen kan sendes til

post @advokatsylte.no

 

når det gjelder saken som ble ført på vegne av de engelske kundene fikk jeg i dag inn en kopi av et brev hvor landrover i england endelig erkjenner ansvar overfor kundene sine, og ønsker at alle sender inn sine historier for individuell behandling. Denne infoen fikk jeg idag fra det engelske advokatfirmaet som kjørte saken på vegne av de 300 freelandereierne

 

Kopi av brevet blir lagt ut på www.freelanderhelvete.com i løpet av en halv time

 

mv torgrim holte

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en liten forskjell på en konflikt ang. en mobiltelefon til noen få tusen kroner og en regning som kommer på over 50 000. Jeg har fått mailer fra en del fortvilte mennesker som sitter meget dypt i gjørma hva angår å kunne løse ut en regning på over 50 000 kr. Med den steile holdningen som VPN har til freelandereierne, så er det ingen vei utenom å bruke drastiste tiltak for å få oppmerksomhet om problemet.

 

som alle vet har denne diskusjonen gått i forumet siden 2003 uten at vi har fått gjennomslag hos importør, så jeg håper at vi endelig kan få et gjennomslag i dette problemet.

Jeg ble forresten kontaktet av advokat Olav Sylte i går , som ba om at alle som har og har hatt problem med sine motorer om å sende inn følgende opplysninger til han:

 

bilnummer, skade, årsmodell, kopi av korrespondanse med VPN /bilverksted , pris, forhandler du kjøpte bilen av, og en kort info om din saksgang så langt. denne informasjonen kan sendes til

post @advokatsylte.no

 

når det gjelder saken som ble ført på vegne av de engelske kundene fikk jeg i dag inn en kopi av et brev hvor landrover i england endelig erkjenner ansvar overfor kundene sine, og ønsker at alle sender inn sine historier for individuell behandling. Denne infoen fikk jeg idag fra det engelske advokatfirmaet som kjørte saken på vegne av de 300 freelandereierne

 

Kopi av brevet blir lagt ut på www.freelanderhelvete.com i løpet av en halv time

 

mv torgrim holte

 

her er infoen som følger brevet fra mg/landrover

 

IM Group Action

Vehicles

 

MG Rover K-Series engine

 

This group action has now closed.

 

MG Rover and Land Rover have agreed to look at the group's individual claims with a view to providing compensation in meritorious cases.

 

You can download the letter from MG Rover here.

 

If you would like individual advice about your legal claim, IM are able to offer this at a reduced, fixed fee. Please contact James Lloyd on 0114 274 4527 for further information.

 

The contact details for both MG Rover and Land Rover are as follows:

 

 

 

When contacting the MG Rover Group Limited

You can write to:

MG Rover Contact Centre

General Office Block

PO Box 41

Longbridge

Birmingham

B31 2TB

 

Telephone:

08457 186 186

 

When contacting Land Rover UK Limited

You can write to:

Land Rover Customer Service Centre

Land Rover UK

Browns Lane

Allesley

Coventry

CV5 9DR

 

Telephone:

08705 000 500

 

When contacting MG Rover or Land Rover, you should be ready to send them the following documents;

 

Your V5 (ownership) document

Detailed repair invoices

Full service history

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Min Freelander har nå stått hos Bilia, Økern, siden primo september. Bilen står ute med toppen demontert og sylinderne ruster i det fuktige været. Bilia ser helst at bilen fjernes da den tar opp plass (forståelig nok).

 

VPN er "overraskende" nok like avvisende. Har vært i kontakt med NAF advokater, lokalt og sentralt. Begge har vært i kontakt med VPN. Sentralt har de bl.a. spurt a)hvilke instruksjoner som evnt er gitt forhandlerne/verkstedene mht bytte av modifisert kjølesystem (del.nr. VO32024839 og VO32024798), b)hvor slik informasjon er tilgjengelig og c) på hvilke tidspunkt det evnt ble gjort tilgjengelig.

 

Er det forresten noen her i forumet som vet svarene? Det er vel bulletiner det heter. TB26 og TB36 er nevnt tidligere under dette tema?? Sammenheng??

 

Jeg har fått to alternativer hos Bilia: 1) Bytte motor eller 2) bytte toppakning, styrepinner samt modifisert kjølesystem. Bilia anbefaler ikke alt.2). De vil ikke utføre dette arbeidet på sitt verksted. De kan ikke gi garantier for arbeidet. Hvis jeg velger alt2) må jeg selv finne noen som kan påta seg oppgaven.

 

Min advokat anbefaler meg å betale å påkoste ny motor selv og deretter gå videre med krav om full refusjon. Hadde jeg bare hatt de pangene.

 

Kommentar til Torgrims virkemidler.

 

Ja, virkemidler kan alltid diskuteres. Det er nå en gang slik at pressen er en stor statsmakt om man liker det eller ikke. Pressen liker fete overskrifter fordi de har et produkt de skal selge. Ja vel. Det får vi ikke gjort noe med. Slik er det bare. Men hvorfor ikke spille på lag med en statsmakt som pressen? De liker å ta den svakes parti og det vel oss denne gangen. Eller?

 

Ellers er jeg helt enig med de som hevder at hensikten må være å ramme VOLVO PERSONBILER NORGE.

Det bør komme klart fram at problemet skyldes mangel på informasjon fra VPN og at VPN har sviktet sine kunder først ved manglende informasjon for deretter å bortforklare hele problemstillingen ved å fokusere irrellevante momenter som garantitid, eierskifte etc etc.

 

Vi må ta i mot all den hjelp vi kan få. Jeg bukker og takker. Stå på Torgrim!

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Nils.

 

Alle de "artige" påfund med å henge opp biler, lage bannere, hjemmesider +++ er sikkert en god idè for å få oppmerksomhet fra folket...men det er ikke de som skal sette en ny motor i bilen min (dessverre ) jeg har mer tro på å skyte med tyngere skyts. Dersom vi hadde gått sammen om å engasjere en advokat tror jeg uansett at dette vil være bedre enn å prøve diverse midler som kanskje ikke vil hjelpe. Det at VPN ikke har vært konsekvente i å reparere eller ikke repaerer uavhengig av alder viser jo en ganske enkel forskjellsbehandling som etter min mening ikke holder mål overfor loven. Dette virker kanskje litt kjedelig i forhold til ekstreme tiltak som mange i forumet vil ty til, men jeg er av den oppfattelsen at dette kansje er å skyte seg selv i foten hvis VPN forsetter med samme holdningen.

 

 

ideen med å henge opp landroveren er todelt. både få oppmerksomhet om våres sak, og gjøre andre freelandereiere som ikke er inne på forumet her oppmerksom på at dette problemet finnes, og at noen jobber for dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en liten forskjell på en konflikt ang. en mobiltelefon til noen få tusen kroner og en regning som kommer på over 50 000. Jeg har fått mailer fra en del fortvilte mennesker som sitter meget dypt i gjørma hva angår å kunne løse ut en regning på over 50 000 kr. Med den steile holdningen som VPN har til freelandereierne, så er det ingen vei utenom å bruke drastiste tiltak for å få oppmerksomhet om problemet.

 

Kopi av brevet blir lagt ut på www.freelanderhelvete.com i løpet av en halv time

 

mv torgrim holte

 

Jeg mener at du tar feil her Torgrim!!! Jeg ser faktisk ikke forskjellen: Begge har kjøpt et produkt, og begge har blitt avvist av leverandør med tanke på reperasjon og garanti. Forbrukerkjøpsloven gjør ikke forskjell på pris!!!! Gjør ingenting om et produkt /reperasjon koster 2000,- eller 50 000,-, så lenge man mener at man har krav på å få dette på garanti.

 

Få deg en advokat, og ikke lag mer trøbbel for Freelander og Land Rover. Det er Land Rover generellt du vil sverte ved å drive å henge opp biler i en kran etc, noe jeg personlig mener er en vanvittig barnslig måte å få ut sin aggresjon på. Ingen som vil se konfilten ved å se på en bil som henger i en kran, eller har du tenkt å skrive hele konflikten, alle brevene og svarene du har fått, på siden av bilen :blink: Nei, det er LR alle kommer til å se, og alle kommer til å se en Freelander. Jeg hadde ihvertfall ikke tenkt på VPN, nei, hadde nok tenkt på at hva er det for en drittbil???

 

For at jeg ihvertfall skal ta dette seriøst, så bør man ta kontakt med en advokat, og kjøre saken fullt ut i rettsalen. Da vil man også oppnå mediadekning, og ikke bruke fbi, tv2hjelperdeg og de andre programmer. Skal man gjøre noe, så GJØR DET ORDENTLIG.

 

Med vennlig hilsen

 

Nils :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en side hvor det vil ligge info om hvorfor en ikke skal kjøpe eller ha noen befatning med Land Rover eller Volvo Personbiler Norge, som er importør av disse bilene.

Og der var alle produkter fra LR hengt ut :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du Torgrim har et litt enkelt syn på norsk presse. De får titusenvis av sutre og klagesaker hvert år, og plukker opp det som er dønn opplagt og vekker sympati.

 

Er disse sakene dønn opplagte? Selvsagt ikke, da hadde du stille og rolig banket dem vha NAF og advokat. Det er jo nettopp derfor du må bruke andre virkemidler. Vet ikke hvor effektivt det er.

 

Vekker de sympati? Kanskje kanskje ikke. Jeg tviler, når du leser om alenemor som er tildelt campinghytta av kommunen som bolig - det gir sympati. At biler ryker og at bileiere krangler med verksteder, det er kanskje litt for vanlig. Hvem gjør ikke det? En gjeng karer med "luksusbilen" Landrover, må vel tåle såpass?

 

Det er ytringsfrihet i landet og du må gjøre akkurat hva du vil for meg.

 

Men jeg slår på filtret på forumet så jeg slipper å se mer av hylingen om denne saken. Og jeg oppfordrer andre som er lei til å gjøre det samme. Det er bare å gå inn i controls, bruke "manage ignored users" og sette inn navnet torgrim holte. Så blir du borte!

 

Blir vel en del av ytringsfriheten det også?

Endret av MrAnders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at enkelte misliker at man rasler litt i deres vugge og det kan jeg forstå godt ettersom både VPN og Landrover kan få seg en skikkelig smell og det er virkelig på tide. At dette kun dreier seg om VPN er jo ikke sant. Noe av grunnen til at VPN ikke erkjenner seg ansvar er jo at de ikke får dekt utgiftene på disse reparasjonene/motorbyttene fra Landrover og dermed må koste dette selv. Det er derfor ikke totalt skivebom om en journalist blander kortene melleom LR/VPN siden begge aktører er "skyldige" i saken. Så om Torgrim sverter Landrover litt i samme slengen syntes jeg det bare er på sin plass.

 

Alt for lenge har man akseptert denne elendige behandlingen og pågrunn av dette har de også kunnet fortsette forskjellsbehandlingen slik de gjør idag.

 

Å engasjere en advokat er jo noe mange her har prøvd uten at det har ført frem til noe som helst. Jeg har fortsatt tilgode å se at noen snakker varmt om hva advokater her i Norge har oppnådd i denne saken. Min egen erfaring er ihvertfall at det kun er en tidtrøyte som ikke fører frem til noe som helst, så sant man ikke velger å ta saken helt inn i rettsalen, hva som ville skjedd der gjenstår å se. De som kritiserer Torgrim for å komme med useriøse metoder kan kanskje sponse han med en leiebil og finansiere advokat i 12 måneder?

 

Heng bilen opp i en kran, lag banner og klistremerker, få saken i TV og aviser. Fortell folk at dette er en useriøs importør og en uansvarlig bilprodusent.

 

Stå på Torgrim!

 

Goodspeed

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at 2/3 av linker på siden din, Torgrim, henspeiler til denne topicen. Så, hvis grunnen til dine planer om utradisjonelle metoder overfor VPN var ment å gjenspeile en unison støtte fra LRF på 'landroverhelvete', så har du begått en fatal skivebom... :angry:

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at 2/3 av linker på siden din, Torgrim, henspeiler til denne topicen. Så, hvis grunnen til dine planer om utradisjonelle metoder overfor VPN var ment å gjenspeile en unison støtte fra LRF på 'landroverhelvete', så har du begått en fatal skivebom... :angry:

 

som jeg har skrevet tidligere så er ikke siden ferdig oppe og står før etter helgen....

 

og jeg påberoper meg IKKE noen unison støtte fra lrforum, men ser på lrforum som en etterettlig kanal hva fakta og kunnskap om desse problemene angår.

 

Tvertimot så er ideen ved å lage en egen webside for dem dette gjelder, og kunne gi dem en sjanse til å ytre sine historier uten at lrforum skal være skadelidende og bli sett på som ett sutreorgan ( med tanke og respekt for alle de andre deltagerne i forumet som ikke har relevans for hverken bilmerke eller problemer med vpn)

 

som nevnt i en tidligere topic, så er jeg lr fan, og har ikke noengang hatt en "morsommere" bil enn den jeg har. (kanskje derfor det er så surt å bli behandlet slik av VPN? )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:angry:

Jeg tror du Torgrim har et litt enkelt syn på norsk presse. De får titusenvis av sutre og klagesaker hvert år, og plukker opp det som er dønn opplagt og vekker sympati.

 

Er disse sakene dønn opplagte? Selvsagt ikke, da hadde du stille og rolig banket dem vha NAF og advokat. Det er jo nettopp derfor du må bruke andre virkemidler. Vet ikke hvor effektivt det er.

 

Vekker de sympati? Kanskje kanskje ikke. Jeg tviler, når du leser om alenemor som er tildelt campinghytta av kommunen som bolig - det gir sympati. At biler ryker og at bileiere krangler med verksteder, det er kanskje litt for vanlig. Hvem gjør ikke det? En gjeng karer med "luksusbilen" Landrover, må vel tåle såpass?

 

Det er ytringsfrihet i landet og du må gjøre akkurat hva du vil for meg.

 

Men jeg slår på filtret på forumet så jeg slipper å se mer av hylingen om denne saken. Og jeg oppfordrer andre som er lei til å gjøre det samme. Det er bare å gå inn i controls, bruke "manage ignored users" og sette inn navnet torgrim holte. Så blir du borte!

 

Blir vel en del av ytringsfriheten det også?

 

jeg tror du skal tenke litt på dine egne ytringer mr anders ( tenker da spesiellt på dine ytinger i åpen post om den tragiske EVENTUELLE drapssaken/forsvinningen til kvinnen som er savnet i tønsbergområdet) hvis du mener at en eventuell morder ville ha sluppet unna ved å kjøre landrover, så er jeg bare glad for at du har OUTET meg fra din aktivitet på forumet. Slike tragiske saker synes jeg ikke hører hjemme i dette forumet, spesiellt når man ikke vet hva som er utfallet av saken og kvinnen ennå ikke er funnet.

 

Forøvrig så jobber både NAF sine advokater med freelandersaken, FBI + at advokat olav sylte har kommet på banen med tanke på et massesøksmål mot VPN

 

Jeg er nok aktiv i forumet mranders, men jeg er ikke alene om denne situasjonen, og min sak er vel den som ser svakest ut med tanke på at garantitiden er gått ut, men hva med alle de andre som IKKE vet at de kjører rundt i en potensiell økonomisk ruin , og ikke er klar over desse problemene.

 

Jeg var første gang inne på forumet for noen få uker siden. og fikk sjokk når jeg begynte å gå igjennom dokumentasjonen og sakene som ligger her. saken er bare det at vi er bare noen få medlemmer her inne mot alle de andre som har kjøpt freelander og forventer at den skal vare iallefall lenger enn 100 000 km.

 

Noen må gjøre desse oppmerksomme på at de kan unngå å gå i fella ved evt å få en sjanse til å modifisere kjøleanlegget sitt før det smeller. Så lenge VPN ikke tar dette ansvaret, så må NOEN prøve å informere dem om det. pr i dag så står det meg bekjent 8 - 10 biler på verksted i norge hvor eierne ikke har sjanse til å kunne betale reperasjonen av bilen sin. og flere blir det hvis ikke noen sier ifra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Torgrim

 

Går utifra at du har spurt de som driver LRF om å få legge ut en link til denne siden på hjemmesiden din??? Har du spurt de øvrige på LRF om det er greit at vi blir linket til på sin side, som sverter LAND ROVER??? Kan ikke huske det???? Liker ikke at du bruker forumet til det formålet du ønsker å bruke det til, forumet er et familie vennlig forum, som man skal bruke til å diskutere lr produkter, ikke henge de ut.

 

Du henger ut LAND ROVER, og det synes jeg ikke noe om. Du bør tenke deg om hvordan du skriver saker og ting.

 

Nei, mener at du skal fjerne link til forumet, og finn ut om saker og ting for deg selv, IKKE BRUK FORUMET!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om man er enig eller uenig i Holte's metoder så bør man holde en saklig og høflig tone. Et par av de siste innleggene mot Holte synes jeg går over grensen på å gi andre mennesker karakteristikker! :angry:

 

Tell til ti før dere poster en ytring folkens! Vi har god grunn til å være stolte over dette forumets seriøsitet og vennlige tone sammenlignet med mange andre forum der ute. La oss ta vare på dette!

 

Og forøvrig er jeg uenig med deg i denne saken, Nils. Og før du begynner å råde folk til det ene eller det annet, så burde du ha fått med deg at han faktisk HAR kontakt med advokat.

 

Nå skal ikke jeg ta stilling til virkemidlene, men jeg synes det er meget prisverdig at noen faktisk GJØR noe!

 

Forøvrig synes jeg det er helt uproblematisk at han linker til forumet!

Endret av Stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener Stig, er at man ikke bør gå til de drastiske skrittene han sier at han skal gjøre. La advokatene og en eventuell rettsak avgjøre hvem som har rett. La det andre ligge. Ikke heng opp bil, ikke svert lr på en hjemmeside... Ja, det er prisverdig at folk gjør noe med en slik sak, men jeg er av den oppfatning at man bør følge boken, og gjøre det riktig. Jeg tror også at man da vil få en større gehør hos vpn enn om man henger opp biler her og der, skriver hjemmesider etc, for så å møte opp med advokat.

 

Det er viktig å presisere at det jeg skriver er mine personlige meninger, og de står jeg for.

 

Men jeg er eing med deg ang forumet, og at man bør ha en vennlig tone her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edruelighet er stikkordet!

 

Putt finge'n i jorda og tenk dere litt om:

Vi har alle malt Fanden på veggen i dette forumet og jeg mener vi har kommet for langt om vi skal avgjøre hva noen kan og ikke kan skrive på forumet.

Det er en som kan avgjøre dette og det er moderatoren - la dette forumet være det unike det har vært.

 

Gi gass mot VPN, men jeg synes du drar'n litt langt når du erklærer krig mot hele Land Rover-familien

 

(Jeg har for eksempel aldri hatt trøbbel med Tigergutt...)

Endret av tigergutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til deg Torgrim, som tør å gå mot "goliat"..

 

Men blir ikke dette litt sterkt?

landroverhelvete.com

 

Dette er en side hvor det vil ligge info om hvorfor en ikke skal kjøpe eller ha noen befatning med Land Rover eller Volvo Personbiler Norge, som er importør av disse bilene.

 

Dette er sakset fra siden din, landroverhelvete.com

 

Jeg synes du skal være forsiktig med å henge opp en freelander med en banner som er linket til denne siden, med denne "velkomstinfoen". Du må presissere at det er VPN som er problemet, og da kun på enkelte Freelandermodeller. Du gir intrykk av at det er LR generelt, og det blir feil i følge mitt syn.

 

Jeg har to landrovere, og ingen av dem er helvete. Jeg har ikke angret et sekund på at jeg har kjøpt noen av dem..

 

Du må huske at hvis du ikke konkretiserer det du "sloss" mot, vil det gå ut over hele landroverfamilien. Og hvis dette får den mediaomtalen som du ønsker og håper på, og infoen kommer ut feil, så kan det som nevt tidligere i værste fall få følger for prisnivået på bruktbilene.

 

Men for all del, kjør saken mot VPN og lykke til med det. Men ikke dra med LR ned i gjørma, når alt kommer til alt er det jo VPN som er problemet. De fleste bilmerker har problemer på et eller annet nivå, men det har blit taklet på en bedre måte av importøren enn det VPN har gjort her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til deg Torgrim, som tør å gå mot "goliat"..

 

Men blir ikke dette litt sterkt?

Dette er sakset fra siden din, landroverhelvete.com

 

Jeg synes du skal være forsiktig med å henge opp en freelander med en banner som er linket til denne siden, med denne "velkomstinfoen". Du må presissere at det er VPN som er problemet, og da kun på enkelte Freelandermodeller. Du gir intrykk av at det er LR generelt, og det blir feil i følge mitt syn.

 

Jeg har to landrovere, og ingen av dem er helvete. Jeg har ikke angret et sekund på at jeg har kjøpt noen av dem..

 

Du må huske at hvis du ikke konkretiserer det du "sloss" mot, vil det gå ut over hele landroverfamilien. Og hvis dette får den mediaomtalen som du ønsker og håper på, og infoen kommer ut feil, så kan det som nevt tidligere i værste fall få følger for prisnivået på bruktbilene.

 

Men for all del, kjør saken mot VPN og lykke til med det. Men ikke dra med LR ned i gjørma, når alt kommer til alt er det jo VPN som er problemet. De fleste bilmerker har problemer på et eller annet nivå, men det har blit taklet på en bedre måte av importøren enn det VPN har gjort her..

 

Helt enig, Kennayeh

Jeg reagerte også på "hvorfor en ikke skal kjøpe eller ha noen befatning med Land Rover..."

Dette er å skyte på feil skive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edruelighet er stikkordet!

 

Putt finge'n i jorda og tenk dere litt om:

Vi har alle malt Fanden på veggen i dette forumet og jeg mener vi har kommet for langt om vi skal avgjøre hva noen kan og ikke kan skrive på forumet.

 

Det var overhodet ikke det jeg mente Lars. Og det tror jeg kommer fram i det jeg skriver. Man kan skrive hva man vil for min del, men det er måten det skrives på! Og når man omtaler andre mennesker så bør man tenke seg om to ganger! Edruelighet er stikkordet! Ja!

 

Og istedenfor å bare klage over metodene til Torgrim, kanskje man heller kunne kommet med noen ideér på andre metoder på hvordan man kan skape oppmerksomhet rundt problemet på! ;)

For jeg er enig i at saken bør publiseres slik at andre som har dette problemet med Freelander'n og VPN kan få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...