Gå til innhold

VIKTIG MELDING


torgrim holte

Anbefalte innlegg

hei igjen alle sammen.

 

Nå har jeg vært på verkstedet og hentet freelanderen til konemor !

 

 

bilen går greit, bortsett fra at clutchen ikke virker som den skal etter at den ble skiftet, men fikk beskjed fra verksted om at dette kanskje ville gå under garantien...

 

når det gjelder kritikken fra div deltagere på forumet, kan ikke jeg se at jeg kunne handle på noen annen måte enn å godta tilbudet, når det viser seg at jeg har rett på det i forhold til håndverkerloven.

når det gjelder de generelle sakene som har vært diskutert her i forumet, så har ikke jeg endret min oppfatning om hvem som er/burde være ansvarshavende for problemene med kjølingen.

 

når det gjelder ronny,s utsagn om en felles kamp så kan du se tilbake på tråden og se fordelingen på hjelp/motstand jeg har fått ved å belyse min sak. jeg har fått nyttig informasjon fra mange medlemmer, og ganske mye pepper fordi jeg har ønsket å nå frem med min sak.

det ironiske er som sagt tidligere at det var VPN som satte meg på sporet av løsningen når det viste seg at jeg faktisk hadde et rettslig krav på utbedring av bilen pga tidligere reperasjoner som kom innenfor norsk lov. (ved å få fatt i denne informasjonen hadde ikke VPN noen andre valg enn å godta mitt krav.)

 

Jeg har forstått at en del av de andre jeg har fått hjelp av nå ønsker å gå sammen i en egen forening for å kjempe sin kamp videre.

 

jeg vet også at FBI og NAF jobber med saken på generellt grunnlag.

 

Jeg takker ydmykt for all hjelp og info jeg har fått fra medlemmene her i forumet. har notert meg at noen mener jeg har "brukt" medlemmene for å fremme min egen sak.. til det må jeg si både ja og nei. ja jeg har brukt forumet og medlemmene sin kunnskap for å få vite mest mulig om mitt problem ( det er vel en av kongstankene til etablererene av forumet, at vi skal få gode råd og hjelp når vi er uvitende og i knipe.???)

når det gjelder meg, så sitter jeg i freelanderen med musikken på og nyter følelsen av å være på veien igjen..

 

mv torgrim

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

...

har notert meg at noen mener jeg har "brukt" medlemmene for å fremme min egen sak.. til det må jeg si både ja og nei. ja jeg har brukt forumet og medlemmene sin kunnskap for å få vite mest mulig om mitt problem ( det er vel en av kongstankene til etablererene av forumet, at vi skal få gode råd og hjelp når vi er uvitende og i knipe.???)

når det gjelder meg, så sitter jeg i freelanderen med musikken på og nyter følelsen av å være på veien igjen..

 

mv torgrim

 

...det ble vel egentlig bare ja, til at du hadde brukt medlemmene. Eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det ble vel egentlig bare ja, til at du hadde brukt medlemmene. Eller?

 

nå er jeg selv også medlem i forumet, og må vel kunne si at vi har hjulpet hverandre med saken. det er kommet fram ganske mye informasjon gjennom de ukene jeg har vært aktiv her inne som helt sikkert kan være med på å belyse problemet og evt hjelpe andre i samme situasjon...

 

torgrim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med "vunnet" sak, og velkommen tilbake på veien.. :D

 

For å forsvare både deg og oss (meg?),

Det er vel ingen som er motstander av saken du fører, det var vel heller metodene du hadde tenkt å bruke som er (var) problemet..

Jeg kan selvf. bare snakke for meg selv. Jeg synes den første siden som lå ute var i drøyeste laget. Jeg rakk så vidt å se på den nye før den ble borte, og den var ikke så krass, og problemet kom tydligere frem.

Men hovedsaken her er at du kom fram uten å henge opp en bil og lage bannere. Det viktige her er å skaffe info, studere lover og regler, sammenlikne andre saker og plutselig har man nok til å komme igjennom.

 

Jeg har ikke opplevd din situasjon, så jeg kan ikke kjenne meg igjen. Men mitt inntrykk var at du ville gå foran som en "kjemper" og jobbe for alle. Så jeg forstår at noen kan føle seg "snytt". Men det krever masse fritid, og sikkert noen kronasjer for å føre en sånn sak på vegne av mange.

Så hva med å lage en egen post hvor alle som har vunnet fram skriver sin fremgangsmåte og hvor/hvordan de fant infoen?

 

Det beste er å gå sammen å kjempe sammen, men det krever "ildsjeler", tid og penger.

Skal bli spennende å se hva FBI og NAF kommer fram med.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har vel egentlig ikke kommet frem så mye nytt her, i alle fall ikke når det gjelder teknisk og juridisk info (det som er nytt dreier seg jo mest om fremgangsmåter og virkemidler ;) ).

Den største nyheten er det noe som, basert på den litt mangelfulle info som foreligger i tråden, synes å være en "kreativ" anvendelse av håndverkertjenesteloven :rolleyes: Om dette er gjort fordi en part ønsker å skyve ansvaret ovver på en annen, eller om det er gjort for å omgå hovedproblemet og hindre at avgjørelsen i denne saken kan danne presedens for andre saker, er vanskelig å si noe om; men ut fra den info som er lagt ut her, er der noe som ikke "rimer" :huh: Eller så kan det jo tenkes at jeg har misforstått eller feiltolket noe - i så fall er der sikkert noen som kjenner detaljene i saken som, i tråd med forumets ånd, vil opplyse både meg og andre slik at eventuelle mistolkninger kan rettes opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Torgrim !

Jeg henger meg på laget med lykkeønskinger- det er tradisjon blandt Forum-kollegiet, veit du !

 

Da er du fornøyd forstår vi, og spesielt fordi du fikk anledning til å "bruke" Forum-gjengen

mot felles løsning, som imidlertid ble- din individuelle enkeltstående løsning/seier .

 

Jeg må nok påstå at jeg mistolket deg på dette- du var ganske klar på "felles sak, felles mål og med

Torgrin som fanebærer. Jeg husker jeg "drodlet" med fruen at dette måtte da koste noen lapper for Torgrim??-- vi roet oss med at du sikkert tjener "fett" på dine show rundt forbi ??

 

Hva med: "".. jeg oppfordrer alle med dette problemet (og andre problemer med Freeelander`n)

til å sende inn din historie til meg. Jeg har kontakt med advokat (både i Norge og England)

som samler opp historiene for en felles sak mot importøren..""

"".. Advokat Sylte (het han vel) forbereder og samler opp osv. osv. osv....."

 

Var det ikke noe slikt du oppfordret til ??

 

Til slutt Torgrim: din Idè om å henge opp bilen i kran, hjemmesiden "landroverhelvete" og diverse annet kreativt for å sverte VPN- at dette plutselig "forduftet", var det et krav fra VPN i "løsningspakka".

Eller syntes VPN det var greit at "de andre" adopterte dette virkemiddelet? greit å vite- veit du !

 

Da gjenstår bare å ønske de andre lykke til videre i saken. Første stepp anbefales å ta kontakt med

et firma som leier ut kraner- regner jeg med vil være et godt avsluttende tips fra Torgrim?

 

MVH

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle frustrerte Freelander eiere.

 

La oss glede oss over alle som har fått sin sak igjennom ifht VPN.

Dette vil være nyttig for alle oss andre som ønsker å kjempe videre.

Det kommer til å skje mer i denne saken......

 

Hold ut! La oss holde liv i denne siden. Alt som skjer i denne saken

kommer på trykk i dette forumet........ennå. VPN er en ivrig leser og han bør ikke

vite alt......ennå.

 

 

SteinarG

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info.

 

Jeg har redigert en del poster hvor jeg har fjernet navn på personer. Vi bør ikke bruke personnavn når det er et firma saken gjelder. Håper på forståelse for dette.

 

Der er jeg ikke helt enig, Tore. Hvis det f.eks. er den ansvarlige hos VPN det er snakk om, så er det jo jobben hans å stå fram i blant annet slike saker! Alle som skal ha noe å gjøre med et firma vil gjerne ha kontakt med "rette vedkommende". Det blir da feil at du skal sensurere dette.

 

Det er vel ingen personer som er utilbørlig hengt ut i denne saken, så sensur burde vært unødvendig.

Personhets er en annen sak, da hadde det kanskje vært på sin plass. Eller hvis den omtalte av en eller annen grunn selv ber om å få navnet sitt fjernet.

 

Og hvis du fjerne noe bør du spørre/varsle forfatteren først, samt at det helt tydelig framgår at du har valgt å sensurere og hva du har sensurert.

 

Jeg hadde likt en bedre begrunnelse hvis du skal sensurere. Men det er klart, som moderator må du gjerne styre forumet som du ønsker, men jeg synes det er trist hvis det blir for mye "overvåking" når forummedlemmene i over tre år nå tydelig har vist meget sunn fornuft i sin omtale og behandling av både enkeltpersoner og saker.

 

Jeg liker det ikke, og er altså uenig!

Endret av Stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan vi sikkert diskutere i det vide og det brede. Personenes navn er uansett ikke viktig for saken. Det holder med stilling for eventuellt å kunne kontakte vedkommende. Vi har via omveier fått reaksjoner på bruk av navn. Noen karakteristikker er heller ikke helt pene.

 

Forfatter for de fleste innleggene er varslet og har gitt oss tillatelse til å utføre endringene. I og med at forumets funksjonalitet er blitt endret (utenfor vår kontroll) er det nå kun moderator som kan foreta endringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan vi sikkert diskutere i det vide og det brede. Personenes navn er uansett ikke viktig for saken. Det holder med stilling for eventuellt å kunne kontakte vedkommende. Vi har via omveier fått reaksjoner på bruk av navn. Noen karakteristikker er heller ikke helt pene.

 

Forfatter for de fleste innleggene er varslet og har gitt oss tillatelse til å utføre endringene. I og med at forumets funksjonalitet er blitt endret (utenfor vår kontroll) er det nå kun moderator som kan foreta endringen.

 

Hei Tore.

Har stor respekt for den jobben du utfører i og for dette forumet Tore.

Jeg må likevel få lov å uttykke min uenighet ifht å kunne oppgi personnnavn. Jeg er enig med Stig og synes sensur prinsippielt er en uting i et demokratisk forum som dette. Hver enkelt må stå til ansvar for hva som skrives. Når det gjelder mitt innlegg har navnet en viss betydning for saken. VPN er et mangehodet troll og består av mange funksjoner. Derfor synes jeg det er på sin plass og nevne navn, spesielt hvis personen er profilert, for å presisere hvem og hvilken funksjon i VPN saken gjelder. I slike saker som er omhandlet her er vedkommende en strategisk person i VPN systemet og bør kunne tåle å bli nevnt med navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også jeg er enig i at sensur er en uting og det burde også være unødvendig. Vi som modererer forumet gjør ikke endringer i innlegg med lett hjerte. Det er generellt en fin tone her på forumet og den skal vi beholde. At temperaturen blir litt høy når det gjelder en konflikt hvor så store beløp det her er snakk om skjønner jeg, men det må allikevel ikke gå ut over normal folkeskikk og anta form av persontrakassering. Ingen må tro at negativ omtale av annen person vil slå positivt ut for en selv eller ens egen sak, og særlig ikke i tilfeller hvor vedkommende ikke har anledning til å forsvare seg.

 

Nå skal vi la denne tråden fortsette med sitt egentlige innhold. Eventuelle meninger om hvordan man skal/kan opptre på forumet tar vi et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi la denne tråden fortsette med sitt egentlige innhold. Eventuelle meninger om hvordan man skal/kan opptre på forumet tar vi et annet sted.

Her foreksempel.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære forum.

 

Nå som Torgrim og Goodspeed har parkert i mororhavarisaken, vil jeg gi full gass og fortsette kampen for en rettferdig løsning ifht VPN.

 

 

Jeg har tatt kopier av alle linkene som Torgrim offentliggjorde en kort periode.

Navn på ny nettside vil bli kunngjort tirsdag 6.desember kl.17:00.

 

VPN v/ hr...... er informert.

 

Følg med!

Kampen er ikke over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Torgrim !

Jeg henger meg på laget med lykkeønskinger- det er tradisjon blandt Forum-kollegiet, veit du !

 

Da er du fornøyd forstår vi, og spesielt fordi du fikk anledning til å "bruke" Forum-gjengen

mot felles løsning, som imidlertid ble- din individuelle enkeltstående løsning/seier .

 

Jeg må nok påstå at jeg mistolket deg på dette- du var ganske klar på "felles sak, felles mål og med

Torgrin som fanebærer. Jeg husker jeg "drodlet" med fruen at dette måtte da koste noen lapper for Torgrim??-- vi roet oss med at du sikkert tjener "fett" på dine show rundt forbi ??

 

Hva med: "".. jeg oppfordrer alle med dette problemet (og andre problemer med Freeelander`n)

til å sende inn din historie til meg. Jeg har kontakt med advokat (både i Norge og England)

som samler opp historiene for en felles sak mot importøren..""

"".. Advokat Sylte (het han vel) forbereder og samler opp osv. osv. osv....."

 

Var det ikke noe slikt du oppfordret til ??

 

Til slutt Torgrim: din Idè om å henge opp bilen i kran, hjemmesiden "landroverhelvete" og diverse annet kreativt for å sverte VPN- at dette plutselig "forduftet", var det et krav fra VPN i "løsningspakka".

Eller syntes VPN det var greit at "de andre" adopterte dette virkemiddelet? greit å vite- veit du !

 

Da gjenstår bare å ønske de andre lykke til videre i saken. Første stepp anbefales å ta kontakt med

et firma som leier ut kraner- regner jeg med vil være et godt avsluttende tips fra Torgrim?

 

MVH

Per

 

heisann Per, beklager, men jeg har vært ute på jobb noen dager så jeg har ikke kunnet svare deg før nå.

 

Når jeg merket mitt problem, ble jeg anbefalt å gå inn på dette nettstedet for å søke hjelp og informasjon om min sak. etterhvert fikk jeg kontakt med en del andre medlemmer (og ikke medlemmer) som var / har vært i samme situasjon som meg

 

At jeg alene skulle være "fanebærer" for denne saken har vel aldri vært nevnt, men jeg frontet min egen sak ja. på et kanskje litt vel agressivt vis (ifølge medlemmer i forumet ?)for å prøve å få Dere andre opp av stolen og sette lys på problemet som har vært nevnt her siden 2003 uten at Noen har kommet ut i media med informasjonen..

 

Når det gjelder virkemidlene, og kampanjene som var / er tenkt , var vi flere som sto sammen om dem. Alle mailer med info som ble mottatt ang denne saken har blitt videresendt til advokat sylte som ser på mulighetene for å samle eierne til en felles sak mot lr, og jeg antar at en av de andre eierne holder tak i denne tråden. Når det gjelder økonomien opp i dette, så har det uvedkommende alle hvem som har betalt for gildet så langt. ( kommer ingen regning til medlemmene i forumet iallefall, derimot så kommer jeg kanskje på et treff og gir ett gratis show, som takk for hjelpen, hvis vi kan få det til å passe inn engang)

 

Når det gjelder den engelske advokaten, så fikk vi bekreftet at Lr england i et forlik hadde gått med på ta imot alle sakene fra eierne for å vurdere dem individuelt.' ( dette finnes dokumentasjon på lenger oppe i tråden)

 

Jeg har IKKE måttet skrive under på noen taushetsærklæring eller måttet gjøre noen andre grep i forhold til at jeg fikk refundert en del av kostnaden. dette ble pga at det ble avdekket en tidligere skade som kom under hådtverkerloven, behandlet som en ordinær garantisak .

(jeg dro til verkstedet og hentet bilen, fikk beskjed om hvor mye jeg måtte betale og at VPN dekket resten av regningen på bilen) 5 års garantien var gått ut på min bil, men heldigvis så fikk jeg dekket reperasjonen ihht. håndtverkerloven.

 

 

 

ang kranen så er det andre i forumet som har og sitter på kontakten med kranutleier.

 

Fra de andre som er i min situasjon og som kastet seg på lasset undervei i mitt "KORSTOG" har jeg kun møtt oppriktig glede over at min sak har løst seg . På lik linje med hva jeg vil føle hvis deres saker også løser seg etterhvert.

 

ANG www. landroverhelvete.com , så var siden allerdere tatt ned for modifisering FØR jeg fikk beskjed om at min sak gikk under garantien. Dette etter konferering og gode råd fra andre medlemmer i forumet som følte et behov for noen endringer på siden. Med min travle hverdag med reising jorden rundt, å har ikke jeg tid til å moderere og oppdatere en slik side ( ganske dårlige linjer i beirut) derfor har jeg valgt å la siden ligge nede nå når min sak likevel er løst.

 

Når det er sagt så vet jeg at ganske mange medlemmer i forumet sitter med kopi av innholdet på siden,

( jeg fikk selv kopiert denne av andre på lrforum i utgangspunktet.)

 

håper dette var avklarende nok?

 

torgrim

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen.

 

Nå har VPN kommet med et forlik som jeg kan leve med.

 

Nettsiden som ble annonsert kl.17:00 i dag vil således ikke komme opp.

Jeg hadde en del andre spenstige planer som også skrinlegges.

 

Takker for all hjelp og støtte fra enkelte i forumet (spesielt en).

 

Med vennlig hilsen

SteinarG

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så levde de lykkelige til sine dagers ende med hver sin oppgjorde sak" Tilbake ligger slagmarken full av nettsider, heisekraner og bannere...Den siste som går slår av lyset.... ;)

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg helt hypnotisert av denne tråden....

 

hehe ! er det ikke det ene så er det det andre.. Jeg ser at også herr steinar har fått medhold i saken sin. Er det ikke bra det da???

 

Med dette så tror jeg at jeg må se meg nødt til å koble meg av denne tråden. (som ble startet av meg selv)

 

Nå kan resten diskutere til verdens ende om jeg har gjort feil eller ikke i min prosedyre overfor vpn. iallefall så hadde jeg retten på min side når det gjelder min sak, og synest såklart at det er hygggelig at steinARG også kom igjennom med sine krav (selv om jeg ikke hadde noe med hans sak å gjøre)

 

lykke til videre lrvenner

Endret av torgrim holte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt mark av denne tråden. Kan vi holde oss til sak? Det må da være bra at to saker er løst selv om ikke reparasjonene dekkes 100%...

 

Det ville vært fint med en oppsummering etterhvert. Jeg er ikke ute etter detaljer i de sakene som er løst, men enkelte erfaringer som andre kan dra nytte av. Kontakt meg gjerne på PM eller Epost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...