Gå til innhold

Vinterprosjekt


Ronny Jacobsen

Anbefalte innlegg

Hjulmutterene på bildene over er til Vogue-felger.

Felgene på bildene over er alu-felger.

"Hylsene" (eller hva jeg skal kalle de) på Vogue-mutterene passer perfekt inn i hullene på de nye alufelgene,

og annleggsflata på felgen er flat. Akkurat som på Vogue-felgene.

Allt skulle ligge til rette for en "perfect fit".....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 568
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hjulmutterene på bildene over er til Vogue-felger.

Felgene på bildene over er alu-felger.

"Hylsene" (eller hva jeg skal kalle de) på Vogue-mutterene passer perfekt inn i hullene på de nye alufelgene,

og annleggsflata på felgen er flat. Akkurat som på Vogue-felgene.

Allt skulle ligge til rette for en "perfect fit".....

 

Da er burde det være greit! :D

btw: det er vel egentlig hjulbolter vi snakker om :P:D:D:D

Endret av CaspianBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolt er vel "han" og mutter er "hun". Det Ronny har til felgene sine er da "hun". Altså mutter.

 

Eller hva mener du med bolt?

 

Rettelse: ny kløne på ferde! :D:D

 

Selvfølgelig er det muttere!!!

Har byttet litt for mange dekk i de siste, så husket ikke at det er muttere på RRen :)

blushblushblushblushblush

 

Endret av CaspianBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye tid til mekking nå for tiden, men fikk da overhalt en caliper i kveld. :)

Her er et bilde av detaljene som skal inn, en gummiring er allerede på plass:

 

gallery_24_50_4782.jpg

 

Her er detaljene på plass.

Setter inn klossene med kobberpasta for å slippe skriking:

 

gallery_24_50_27638.jpg

 

Og her er det ferdige resultatet, good as new:

 

gallery_24_50_18976.jpg

 

Selve caliperen er sandblåst og lakkert med motorlakk fra Biltema.

Ser vel pent ut et par måneder vel...... :D

Kanskje rekker jeg en caliper i morgen også. :rolleyes:

Endret av Ronny Jacobsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kom svaret!

Jeg sendte forespørsel på 30mm spacere.

 

Hej.

Ja ,det kan jag tillverka ! Pris ca:3000 - 3500kr inkl.M16x1.5 bult monterat + frakt.

Mvh Toni

 

Urrk...... ;)

 

Jeg kjøpte mine hos Devon4x4. Kom på 3000 inkl alt og tuv papirer.

Paddock sine er ikke tuv godkjente hvis det har noe å si da.

 

Men det er verdt pengene. Det ble en helt annerledes bil i svingene. Krenginga ble veldig redusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paddock sine er ikke tuv godkjente hvis det har noe å si da.

 

Men det er verdt pengene. Det ble en helt annerledes bil i svingene. Krenginga ble veldig redusert.

TÛV-papirer har alt å si når man igjen treffer på biltilsynet...

 

Kan spacere ha nevneverdig innvirkning på krengningen? Det er fjærene og eventuelle krengningsstabilisatorstag som motvirker krengning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ulovlige. Flere som har det innskrevet i vognkortet. Men de jeg har hørt om har vært TUV-godkjente.

 

Spacere vil vel redusere krengning noe da selve akselen i seg selv også prøver å "krenge". Jo bredere sporvidde, jo mindre "selvkrengning" på akselen. Altså mindre vektforskyvning mellom hjulene. Dermed vil vel også det over akslingene ligge stødigere og mere vannrett. Men dette var nå min teori... :rolleyes: Har ikke problem med krengning jeg... :huh: Fjærene er stive som to stokker :blink:

Endret av Stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TÛV-papirer har alt å si når man igjen treffer på biltilsynet...

Man bør nok ta med både papirer, spacere og bil og oppsøke tilsynet - ikke vente til man "treffer på" noen utskremte kontrollører <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å spre mer negativitet, men jeg vett ikke hvor mye det vill hjelpe.

Til og med brev fra LR er ikke god nok for å får skrevet in 235.85x16 dekk

i vognkort.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å spre mer negativitet, men jeg vett ikke hvor mye det vill hjelpe.

Til og med brev fra LR er ikke god nok for å får skrevet in 235.85x16 dekk

i vognkort.....

 

Denne er godkjent av biltilsynet med 44", hadde nok ikke blitt godkjent pr. idag men.... :blink:

Tror den er flyttegods fra Island.

Ja, 235x85/16 kan jo skremme vannet av folk det. <_<

 

h4x4.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan spacere ha nevneverdig innvirkning på krengningen? Det er fjærene og eventuelle krengningsstabilisatorstag som motvirker krengning.

 

Jeg trodde heller ikke det hadde så mye innvirkning.

Kjøpte de mest for bling :D men ble virkelig overrasket over forskjellen.

 

Tror det er viktig å bredde i tillegg når man hever.

Da får man jo mer lik tyngdefordeling i forhold til høyde

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig de har kuttet det ut hos paddocks..

 

bare og sjekke med de... De hadde det før de endret sidene sine..

 

Svar fra Paddock:

Thank you for your mail, sorry for the delay in coming back to you. .

Sorry we have no wheel spacers, we can not find a supplier at the present.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Skulle bare ut å kikke litt i garasjen i kveld....... :)

Så fikk jeg ånden over meg, måtte kjappe meg inn å

ta på meg arbeidsklær mens jeg fortsatt hadde lyst.

Gikk løs på venstre side foran og demonterte det meste;

fjær, demper, dempertårn, styrestag og radiusarm.

Gjorde ren innerskjerm++, og smurte alt inn med Owatrol.

Flink gutt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...