Gå til innhold

Delevasker


gautes

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at verktøy og delevask for hånd

i ymse løsemidler er noe jeg bør slutte med.

<_<

Er det noen som vet hvor/dan jeg kan sjekke

på nett for å finne en "selvgående" brukt en??

 

Gautelittrarihodet

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at verktøy og delevask for hånd

i ymse løsemidler er noe jeg bør slutte med.

<_<

Er det noen som vet hvor/dan jeg kan sjekke

på nett for å finne en "selvgående" brukt en??

 

Gautelittrarihodet

Oppvaskmaskin fra catering/storkjøkken type rustfritt stål og høytrykksdyser gjør susen. En kamerat hos JPL Motorverksted her i Sandefjord bygget om en slik vaskemaskin til delevasker, og på 90 grader så skal jeg si delene ble rene!

Sjekk på Elektrolux-Waskator verksteder. (eller var det Vaskator?..) :unsure:

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sjekker med en TOOLS/LUNA forhandler evt. går på www.luna.no så har de noen fine delevaskere..

koster et par tusenlapper, men det er utrolig hvor effektivt det er ..

Jeg har en med dyser oppe og nede og med håndbørste med avfeting i.. funker som pokkern..

 

EDIT: Denne fra luna er veldig fin: delevasker Maxi-clean Ikke den dyreste men hel ok!

Hadde sånn et sted jeg jobba...

Endret av Even
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller Gasolin i Brevik. Han har billige og bra delevaskere. Utrolig rimelig fraktordning for de som kan nøye seg med å få levert 'i løpet av en uke..' B)

Eller simpelthen lag deg din egen: Fat/kar i stål, rist og sirkulasjonspumpe ala EFI...

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok litt upresis i beskrivelsen.

Med selvgående mente jeg:

1 Kast inn møkka.

2 Trykk på knappen.

3 Røykepause/lunch/sex e.lign.(øl?)

4 Ta ut glinsende blank ........

 

Har en god gammel en med pumpe og børste

stående på et white-spiritfat men vil gjerne

modernisere meg litt.

Funker som bare det men tar tid.

Vask av verktøykassa er fort en dagsjobb.

 

Brukt var skrevet for jeg regner med at nytt

er så dyrt at det bare blir en våt ! drøm.

 

Og Terra , jeg har hatt noe sånt som en

restaurantmaskin i tankene men kom

ikke i mål på søkinga på nettet.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring gutta på Bruktbo (22645510) i Østre Akervei eller link.

De har et par brukte storkjøkkenoppvaskmaskiner stående da jeg var innom i går.

(av den type der du setter brettet inn, senker lokket over og venter i 2-3 minutter - dvs tid nok til en kjapp en - ref. ønsket ditt Gaute :P:D )

 

Disse er sikkert mulig å bruke noe kaustisk soda eller noe annet avfettende som rensker opp ordentlig - i tillegg til vaskingen på 90 grader...

 

Ellers er det par stykker av storkjøkkenleverandørene som har tilsvarende stående, her er link.

 

hmmm - kanskje jeg skulle ha en slik en etterhvert :blink:

 

Fillern - 13 minutter etter innlegget ditt Gaute - på en fredagskveld... Må skyldes ølen :D

Endret av CaspianBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jobbet på Elektrolux motor demonterte vi til stadighet motorsager og slikt, her benyttet vi en liten benk oppvaskmaskin, fungerte som bare det., men da er man selvfølgelig begrenset i størelsen på de delene man skal vaske. :D:D

Så det spørs om ikke det store alternativet til Terra er et beder valg :rolleyes::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik Maxi-cleaner bruker jeg støtt og det funker men det tar tid og lukter vondt for nesen, men på skolen har vi en stor vaskemaskin, den er forholdsvis gammel men virker utrolig bra, stor kurg om går rund ved hjelp av vanntrykk.....

 

Men jeg så i en brosjyre som var på skolen og der inni var det også vaskemaskiner (skolen har nettopp bestilt en ny) og det var av samme merket som vi har balanseringsmakin og ommlegging (røde maskiner) husker ikke hva merke det er men kan det vær Falcon!? Og de skal vist nokk vær veldig bra, koster en del men........ (man får det man bataler for! eller!? :unsure: )

Endret av Mads SL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker delevasker som varmer opp vaskemiddelet til opp-under kokepunktet, så må emulgerende(vannbaserte) vaskemiddel brukes. Gasser fra petroliumbaserte avfettingsmidler som white spirit o.l. er meget farlige å innånde når de oppvarmes og du utsettes for dampen fra avfettingsvæsken. excl

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik Maxi-cleaner bruker jeg støtt og det funker men det tar tid og lukter vondt for nesen, men på skolen har vi en stor vaskemaskin, den er forholdsvis gammel men virker utrolig bra, stor kurg om går rund ved hjelp av vanntrykk.....

 

Men jeg så i en brosjyre som var på skolen og der inni var det også vaskemaskiner (skolen har nettopp bestilt en ny) og det var av samme merket som vi har balanseringsmakin og ommlegging (røde maskiner) husker ikke hva merke det er men kan det vær Falcon!? Og de skal vist nokk vær veldig bra, koster en del men........ (man får det man bataler for! eller!? :unsure: )

 

Hva skjer med skolens gamle?

Hvis den fortsatt er brukbar.

 

Kaustisk soda , oppvaskmaskinpulver og Plumbo er to gode

rengjøringsmidler jeg har brukt før i maskin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med skolens gamle?

Hvis den fortsatt er brukbar.

 

Kaustisk soda , oppvaskmaskinpulver og Plumbo er to gode

rengjøringsmidler jeg har brukt før i maskin.

Jeg vet ikke hvordan planene for den gamle er, men om den virker??? ÅÅÅ ja!!!! Den virker utrolig bra, vaker så fint og godt at det er artig å åpne den når delene glinser.... Og der brukest det et vaskemiddel fra statoil (selv vask).

 

Men vaskeren er STOR og gammel, men det er tydelig vis kvalitet, for den kostet ca 150 000kr for 30 år siden!

 

Men jeg skal høre å morgen om hva som skjer med den gamle når den nye skal inn! Så kommer jeg med rapport i morgen ettermiddag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan få rense avløpsvannet, det er lite miljøvennlig å sende olje o.l ut i kloakken. Det er vel sannsynlig heller ikke lovlig. :)

Den bruker om og om igjen vannet helt til du skifter det!

 

Gaute, vaskeren som skolen har nå skulle ike selgest, det skulle bare kjøpest inn en til!

Endret av Mads SL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan få rense avløpsvannet, det er lite miljøvennlig å sende olje o.l ut i kloakken. Det er vel sannsynlig heller ikke lovlig. :)

Helt riktig.

Derfor har vi sandfang og oljeutskiller mm.

 

Skal ta en tlf. til ovenstående annonsør og

sjekke litt.

Takk så langt for hjelpen.

 

Gauterenpåfingrenesnart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaustisk soda , oppvaskmaskinpulver og Plumbo er to gode

rengjøringsmidler jeg har brukt før i maskin.

Men Gaute da... Trodde du skulle, ør av skade satse på mindre helsefarlig vaskemiddel... :huh::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gaute, dette er skikkelig bra:

Sitat 1 fra ditt første innlegg: "Har funnet ut at verktøy og delevask for hånd i ymse løsemidler er noe jeg bør slutte med."

 

Og så kommer sitat 2 fra et av dine neste innlegg:"Kaustisk soda , oppvaskmaskinpulver og Plumbo er to gode rengjøringsmidler jeg har brukt før i maskin."

 

Til dere andre:

Skaff mannen en delevasker så fort som mulig. Først trodde jeg at han lider av allergiske hudreaksjoner, slik jeg gjør selv, som kommer av alle de skadelige stoffene man utsettes for. Men for Gaute må det være mye værre. Han har jo glemt å telle. For "kaustisk soda, oppvaskmaskinpulver og Plumbo" blir 3, tre, gode rengjøringsmiddel og ikke 2, to.

 

Ha en god og løsemiddelfri dag alle sammen

hilsen

Henry Arnfinn :D:lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det tok meg mange år å finne ut at jeg kunne skylde

på løsemidler og annen moro når harddisken

klikker. <_<

 

Fra spøk til delevasker.

Var en tur i Tønsberg og sjekket ut en men

den måtte ha både trapp til meg og winch til

delene som skulle senkes dypt ned i karet.

 

DET MÅ DA FINNES NOE ET STED ???

 

Gauterforkravstor? blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se deg om, Oslo er full av potensielle kandidater som er villig til å vaske bildeler billig... :huh:

 

Hallo !

 

Har du ikke sett at ikke engang restaurantene i Oslo klarer å vaske

spise-verktøyet og servise-delene sine godt nok?

Og de burde jo kunne det,eller??

 

Kandidater er ofte fotfulgt av plunder og heft.

De protesterer også hvis de settes inn i skapet og

bare tas ut ved behov...... :lol:

 

Ja åsså ska rem ha pæng åsså.

Det høller itte me bare losjji i skåpet.

Vækkskjæmte er rem!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå har jeg fått? julepresangen min :D

Delevasker fra Rodin til en meget god pris!

(Synd jeg ikke får tatt julerengjøringen i den,eller?)

 

Gautegledersegtiltrikkernkommer

 

PS

Takk for all hjelp.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...