Gå til innhold

offroad og forgasser


TeRRje

Anbefalte innlegg

Har litt trøbbel med Weber/Edelbrock 600 forgasser og bratt offroadkjøring.

Ser ut til at den renner over og motoren får MYE bensin.

 

Det finnes en fjær til slike forgassere som skal kurere dette.

Den har # 1465 hos Edelbrock.

Har ikke klart å skaffe denne og om 14 dager skal jeg på offroadtreff. ohmy.gif

 

Er det noen som vet om hvor denne kan skaffes i all hast.

Har prøvd Sarpsborg motor, og div andre amerikanske bildelefirma.

 

Skulle absolutt hatt en slik til jeg drar til Harstad på treff, blir så flau når bilen bare svartryker og hoster når det blir litt bratt. blush.gif

Og for ikke glemme kommentarene fra de som kjører tysk/amerikansk/japansk 4x4 unsure.gif

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RPI kan vel skaffe den i god tid til du skal reise...Kan muligens samme demperkitet fra Holly passe?? Anyway, du har vel lest dette, så du vet hva du skal gjøre i forbindelse med installeringen..

Although the Edelbrock Performer Series carburetor was not calibrated with hill climbing and other extreme off-road operation in mind, it can be made to perform superbly by substituting Edelbrock #1465 spring loaded needle and seat for the original needle and seat. The spring loaded needle and seat act like a shock absorber, reducing the possibility of flooding during off-road operation. After installation of the new needle and seat you must reset the float level to 3/8" and drop the float drop to 1-1/4" as outlined in "FLOAT ADJUSTMENT".

 

 

P.S. De demperkitene vi fikk fra Holley 'før i tiden' hadde liten eller ingen effekt.. sad.gif  Good Luck! cool.gif

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja sånne vil jeg ha.

Ser ut til at jeg må utenlands for å skaffe dette.

 

Er ikke så god på utenlandsk men får prøve hos RPI først, de er nærmest.

Trenger vel en kveld på montering og justering også.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja sånne vil jeg ha.

Ser ut til at jeg må utenlands for å skaffe dette.

 

Er ikke så god på utenlandsk men får prøve hos RPI først, de er nærmest.

Trenger vel en kveld på montering og justering også.

106064[/snapback]

 

Hallå!

 

Delene er bestillt fra RPi - og er i posten i dag biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle absolutt hatt en slik til jeg drar til Harstad på treff, blir så flau når bilen bare svartryker og hoster når det blir litt bratt. blush.gif

Og for ikke glemme kommentarene fra de som kjører tysk/amerikansk/japansk 4x4 unsure.gif

106055[/snapback]

 

 

Er det noe problem da?

Du kan jo bare fortelle dem hvor forgasseren kommer fra biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, det skal jeg ha i bakhodet.

Forsåvidt gjelder det også flere ting blush.gif

 

Mallory tenning = amerikansk

Edelbrock forgasser og innsug = Amerikansk

Good Year dekk = Amerikansk

Rover V8 = Amerikansk

ZF Automat = Tysk

 

Men det er vel en god blanding i andre biler også..

 

Hadde jeg beholdt 3,5 literen med efi hadde dette ikke vært noen sak rolleyes.gif

Men denne motoren er jo mye artigere cool.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg beholdt 3,5 literen med efi hadde dette ikke vært noen sak rolleyes.gif

Men denne motoren er jo mye artigere cool.gif

106142[/snapback]

Jeg har gått for EFI nettopp på grunn av slike problemer.

Gleder meg til å se 4,6 performance i feltet rolleyes.gif skal også til Harstad 10/9 tongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok et bra NordNorges treff dette biggrin.gif

 

Skal prøve å ta det litt med ro under kjøringa blush.gif og ikke utnytte 4,6 litern fullt ut rolleyes.gif

Standard drivverk er snart å knekke. Har knust en diff og knekt noen stikkakslinger tidligere blush.gif

Er begrenset hvor mye deler man kan ta med og det er langt hjem igjen.

 

Mente å beholde efi jeg også, men 3,5 flappertypen var for lite til å mate 4,6 litern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket priser på brukt passende innsprut anlegg? Brukt fra Famous Four?

Hva med å oppgradere dysene på innsuget?

 

Eller bygge selv? Har tenkt i de baner selv. Jeg har bensinpumpe, dyser, gass spjeld giver etc. Trenger kun å sveise inn en lamda sonde feste.

http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html

Endret av Ranger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallory tenning = amerikansk

Edelbrock forgasser og innsug = Amerikansk

Good Year dekk = Amerikansk

Rover V8 = Amerikansk

ZF Automat = Tysk

Men det er vel en god blanding i andre biler også..

106142[/snapback]

 

Det er vel mest sannsynlig riktig, men både Mallory og Edelbrock er etter hva jeg vet produsert i Østen..På lik linje med f.eks. Holley.. Rover V8 amerikansk? Det er 40 år siden den ble produsert på amerikansk jord...

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, det er lenge siden Rover V8 var amerikansk.

Men i sånne kameratslige att og fram diskusjoner blir det en og andre tatt fram for alt det er verdt. rolleyes.gif

 

Omentrent sånn går det:

Sterk den bilen, bra motor, men så er den da egentlig amerikansk også. blush.gif

eller:

Fungerer ikke motorn skikkelig sier du, har engelskmenna kludra det til med motoren også blink.gif

 

Men det er jo sånne ting som skaper et fargerikt og godt off-road miljø biggrin.gifbiggrin.gif

 

 

Nå har jeg jo litt på japsene også når både mallory og edelbrock kommer fra øst biggrin.gifbiggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket priser på brukt passende innsprut anlegg? Brukt fra Famous Four?

Hva med å  oppgradere dysene på innsuget?

 

Eller bygge selv? Har tenkt i de baner selv. Jeg har bensinpumpe, dyser, gass spjeld giver etc. Trenger kun  å sveise inn en lamda sonde feste.

http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html

106269[/snapback]

 

 

3,5 efi en har visstnok flere begrensninger enn dysene. Luftmengdemåleren er for liten for 4,6 også. Er en mulighet å bruke jaguar sin, den er samme type men større. Men så kommer forandringer i hjernen også og da ble det for mye synes jeg. unsure.gif

Bedre ide med den megasquirtèn tror jeg.

 

Spent å se hvordan det blir med det offroad kittet til forgasseren. biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk montert offroadkittet på forgasseren dagen før avreise.

Har ikke fått testet hvor bra det egentlig ble, men det fungerte helt fint helt til bakre diff eksploderte og laget flere hull gjennom diffhuset. rolleyes.gif

 

Hjelper ikke med diffguard utvendig når det kommer ut deler fra innsiden. sad.gif

 

40 mil hjem igjen på framhjulstrekk gikk fint biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...