TeRRje Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Har litt trøbbel med Weber/Edelbrock 600 forgasser og bratt offroadkjøring. Ser ut til at den renner over og motoren får MYE bensin. Det finnes en fjær til slike forgassere som skal kurere dette. Den har # 1465 hos Edelbrock. Har ikke klart å skaffe denne og om 14 dager skal jeg på offroadtreff. Er det noen som vet om hvor denne kan skaffes i all hast. Har prøvd Sarpsborg motor, og div andre amerikanske bildelefirma. Skulle absolutt hatt en slik til jeg drar til Harstad på treff, blir så flau når bilen bare svartryker og hoster når det blir litt bratt. Og for ikke glemme kommentarene fra de som kjører tysk/amerikansk/japansk 4x4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terratracker Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) RPI kan vel skaffe den i god tid til du skal reise...Kan muligens samme demperkitet fra Holly passe?? Anyway, du har vel lest dette, så du vet hva du skal gjøre i forbindelse med installeringen.. Although the Edelbrock Performer Series carburetor was not calibrated with hill climbing and other extreme off-road operation in mind, it can be made to perform superbly by substituting Edelbrock #1465 spring loaded needle and seat for the original needle and seat. The spring loaded needle and seat act like a shock absorber, reducing the possibility of flooding during off-road operation. After installation of the new needle and seat you must reset the float level to 3/8" and drop the float drop to 1-1/4" as outlined in "FLOAT ADJUSTMENT". P.S. De demperkitene vi fikk fra Holley 'før i tiden' hadde liten eller ingen effekt.. Good Luck! Endret 30. august 2005 av terratracker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ADI Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Denne? Om du bestiller i dag og sender med Magnum så har du den sikkert i neste uke. Jeg bestilte meg gearshifter, kickdownsett her, og tok vel litt over en uke før jeg hadde det i postkassa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeRRje Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 ja sånne vil jeg ha. Ser ut til at jeg må utenlands for å skaffe dette. Er ikke så god på utenlandsk men får prøve hos RPI først, de er nærmest. Trenger vel en kveld på montering og justering også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patrick Murphy Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 ja sånne vil jeg ha. Ser ut til at jeg må utenlands for å skaffe dette. Er ikke så god på utenlandsk men får prøve hos RPI først, de er nærmest. Trenger vel en kveld på montering og justering også. 106064[/snapback] Hallå! Delene er bestillt fra RPi - og er i posten i dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeRRje Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Det var kjapt. Tusen takk så lenge, Patrick Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd_flock Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Skulle absolutt hatt en slik til jeg drar til Harstad på treff, blir så flau når bilen bare svartryker og hoster når det blir litt bratt. Og for ikke glemme kommentarene fra de som kjører tysk/amerikansk/japansk 4x4 106055[/snapback] Er det noe problem da? Du kan jo bare fortelle dem hvor forgasseren kommer fra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeRRje Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 jepp, det skal jeg ha i bakhodet. Forsåvidt gjelder det også flere ting Mallory tenning = amerikansk Edelbrock forgasser og innsug = Amerikansk Good Year dekk = Amerikansk Rover V8 = Amerikansk ZF Automat = Tysk Men det er vel en god blanding i andre biler også.. Hadde jeg beholdt 3,5 literen med efi hadde dette ikke vært noen sak Men denne motoren er jo mye artigere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Hadde jeg beholdt 3,5 literen med efi hadde dette ikke vært noen sak Men denne motoren er jo mye artigere 106142[/snapback] Jeg har gått for EFI nettopp på grunn av slike problemer. Gleder meg til å se 4,6 performance i feltet skal også til Harstad 10/9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeRRje Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Blir nok et bra NordNorges treff dette Skal prøve å ta det litt med ro under kjøringa og ikke utnytte 4,6 litern fullt ut Standard drivverk er snart å knekke. Har knust en diff og knekt noen stikkakslinger tidligere Er begrenset hvor mye deler man kan ta med og det er langt hjem igjen. Mente å beholde efi jeg også, men 3,5 flappertypen var for lite til å mate 4,6 litern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Har du sjekket priser på brukt passende innsprut anlegg? Brukt fra Famous Four? Hva med å oppgradere dysene på innsuget? Eller bygge selv? Har tenkt i de baner selv. Jeg har bensinpumpe, dyser, gass spjeld giver etc. Trenger kun å sveise inn en lamda sonde feste. http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html Endret 1. september 2005 av Ranger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terratracker Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Mallory tenning = amerikansk Edelbrock forgasser og innsug = Amerikansk Good Year dekk = Amerikansk Rover V8 = Amerikansk ZF Automat = Tysk Men det er vel en god blanding i andre biler også.. 106142[/snapback] Det er vel mest sannsynlig riktig, men både Mallory og Edelbrock er etter hva jeg vet produsert i Østen..På lik linje med f.eks. Holley.. Rover V8 amerikansk? Det er 40 år siden den ble produsert på amerikansk jord... Endret 1. september 2005 av terratracker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeRRje Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 joda, det er lenge siden Rover V8 var amerikansk. Men i sånne kameratslige att og fram diskusjoner blir det en og andre tatt fram for alt det er verdt. Omentrent sånn går det: Sterk den bilen, bra motor, men så er den da egentlig amerikansk også. eller: Fungerer ikke motorn skikkelig sier du, har engelskmenna kludra det til med motoren også Men det er jo sånne ting som skaper et fargerikt og godt off-road miljø Nå har jeg jo litt på japsene også når både mallory og edelbrock kommer fra øst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeRRje Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Har du sjekket priser på brukt passende innsprut anlegg? Brukt fra Famous Four? Hva med å oppgradere dysene på innsuget? Eller bygge selv? Har tenkt i de baner selv. Jeg har bensinpumpe, dyser, gass spjeld giver etc. Trenger kun å sveise inn en lamda sonde feste. http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html 106269[/snapback] 3,5 efi en har visstnok flere begrensninger enn dysene. Luftmengdemåleren er for liten for 4,6 også. Er en mulighet å bruke jaguar sin, den er samme type men større. Men så kommer forandringer i hjernen også og da ble det for mye synes jeg. Bedre ide med den megasquirtèn tror jeg. Spent å se hvordan det blir med det offroad kittet til forgasseren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeRRje Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Fikk montert offroadkittet på forgasseren dagen før avreise. Har ikke fått testet hvor bra det egentlig ble, men det fungerte helt fint helt til bakre diff eksploderte og laget flere hull gjennom diffhuset. Hjelper ikke med diffguard utvendig når det kommer ut deler fra innsiden. 40 mil hjem igjen på framhjulstrekk gikk fint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ADI Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Sjekket litt, og de hadde faktisk dette hos sverre kahrs... Skal dit og kjøpe til meg selv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.