Gå til innhold

takgrind -boks


kjetilh

Anbefalte innlegg

har en intern diskusjon gående her....

jeg mener bestemt at en LR/RR ikke skal ha takboks, for meg er det rett og slett uestetisk. en sånn type bil skal ha TAKGRIND.

 

så er spørmålet, kan noen hjelpe meg med noen gode bilder av en RR med ei skikkelig grind på taket?

 

Har noen et bilde med takboks tar jeg gjerne i mot det også.

 

kjetil.haugersveen.nif.idrett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger endel bilder av bl.a flere RRC med takboks, gjerne lakkert i samme farge som bilen, i galleriet. Syntes disse er ganske stilige jeg... rolleyes.gif

Endret av @le
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man lyst på å bruke takboks, så bruker man det dry.gif

 

Har i flere år brukt Thules største takboks på RR classic, og det fungerer så bra at til og med soveposer og alt annet holder seg tørt biggrin.gif

 

Synes man takgrind er det eneste rette? Ja så kjør på med det! smile.gif

 

Takboks eller takgrind? Hadde livet vært såååå enkelt!!!! Jeg skulle jo bare ønske jeg hadde en LR, jeg... blush.gifunsure.giflaugh.gif

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en intern diskusjon gående her....

jeg mener bestemt at en LR/RR ikke skal ha takboks, for meg er det rett og slett uestetisk. en sånn type bil skal ha TAKGRIND.

 

så er spørmålet, kan noen hjelpe meg med noen gode bilder av en RR med ei skikkelig grind på taket?

 

Har noen et bilde med takboks tar jeg gjerne i mot det også.

 

kjetil.haugersveen.nif.idrett.no

104195[/snapback]

 

Utseende messig er jeg helt enig med deg kjetilh. En LR ser best ut med grind, om det så er defender, RR eller disco. Freelander med boks i samme farge og som sitter tett ned mot taket er tøfft.

 

Men fra et praktisk synspunkt er grind ikke så lett å ha med å gjøre:

Ting må være vanntett

Blafring i evnt. pressenninger

Masse jobb med å strappe fast

På vinteren blir det fullt av salt og annet driit

Stor luftmotstand

 

Det er veldig enkelt å hive alt inn i en tilnærmet vanntett boks...

 

 

Men jeg har vanntette pakksekker, skipose til skia og nok av lastestropper i bagasjerommet på Discoen.

(Og en fin plass og ha masse ekstralys... )

 

laugh.giflaugh.giflaugh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hovedsiden og ukens bil har jeg to forskjellige grønne RR hvor begge har samme lakkerte takboks

Meget praktisk

Plass for telt, soveposer, liggeunderlag bord 4 klappstoler, redningsvester og støvler for hele familien

Alt tørt og lett tilgjenngelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg snakker om estetik tongue.gif

 

skulle alle bare tenke praktisk er det vel bare å kjøpe en t**o** Hi A*E og kjøre fornyød avgårde... biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

 

det skal vel mye til å påsta at alle sider ved LR er praktisk, jeg for min det syns det er utrolig upraktisk å kjøre renault leiebil når discoen er inne på verksted av en eller annen grunn...

Endret av kjetilh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller enda bedre, en utvendig veltebøyle rundt frontrute og videre bakover til å feste lys og stasj i....

 

Jeg bare drømmer......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...