Gå til innhold

..rar lyd....:-(


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

...hjelp!! Tre dager før planlagt avreise til Evje dukker denne lyden opp:

 

I landeveisfart, når man slipper gassen (og mellomakslingen "bremser" hjulene i stedet for å "drive" dem..), kommer denne lyden; "KRRR.." blink.gif

Lyden oppstår på samme måte altså, som når et kryss er i ferd med å takke for seg.... MEN, tror at kryssene er ok (nettopp skifta....bakerste), de virker tighte...

 

Lyden kommer en kort stund i overgangen mellom jevn pedal og når den slippes opp..

 

????? Noen forslag? (....o, skrekk,...går treffet i vasken?? sad.gif )

 

bjørn h

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du må ha mellomaksling med dobbelt ledd pga vinkelen i fbm hevingen.

Jeg fik samme lyden på Defenderen min etter å ha hevet den og det ble løst med mellomskaling med dobbelt ledd.

Løp og Kjøp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har vært inne på tanken.....at det kunne ha noe med hevingen å gjøre, men siden bilen har kjørt en par tusen km siden da, og ingenting spesielt har oppstått, har jeg på en måte trodd at "faren var over".... Men det er vel bare omvendt og logisk egentlig, at slitasjen merkes først etter at det har gått litt tid....

 

...I tilfelle at det er dette som er problemet, kommer neste spørsmål..;

Er det tilrådelig og dra ut på langtur (Evje) før dette er utbedret? Og aksling med dobbelt kryss koster vel noen kroner...?

 

bjørn h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte en stund med mine lyder så jeg vil tro det går greit. ohmy.gif

skru av mellomakslingen og kjør en tur og se om lyden forsvinner, husk diff lock.... Er den vekke er saken grei.

Da hadde jeg kjørt til Evje uten femre mellomaksling og skrudd den på igjen på Evje og kost meg for så å ta probleme når du kjem hjem igjen.

Kanskje du kan få ett brukbart tilbud på mellomaksling på Evje....

Endret av Laastad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Absolutt en mulighet..

Bare et spørsmål (som jeg har lurt på lenge...): - Hvorfor solgte du den grønne???

Var det ikke evolution-sett på og gode greier? Syns å ha lest i 4WD osv...

Den var jo kjemperå! smile.gif (har jo i mitt stille sinn fryktet at heveprosjektet, 35'' osv. brakte med seg så mye ekstra at det ble for drygt å ha den...??? Det var vel ikke det, håper jeg blink.gif )

 

mvh bjørn h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombyggingen min var komplett ferdig med bytte til evolution og alle tilhørende komponeneter og bilen var bra på slutten.

Det ble for mange biler her på gården tilslutt og noe måtte vekk.

 

Har du teste bilen uten mellomaksling nå?

Ingen unnskyldning er god nok for å gå glipp av jubileumstreffet. biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

til laastad m.fl.: Det ble en "snartur" nedom Evje, ja...(laaangt wink.gif )...den ene veien med fremre mellomaksling på, og retur uten...

Det ble bedre med lyden, ...men den er der fortsatt!! (litt mindre enn før dog..)

Flere forslag? Skal jeg skru på foran igjen, og kjøre bare med framhjulstrekk og se, eller kan det være noe med f.eks. transferboksen? (o skrekk!!?)

 

...... bjørn h

Endret av Bjørn H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at bakre mellomaksel er sikkelig fastskrudd. Det kan være lyd fra håndbremstrommelen.

-og hvis du har tenkt å kjøre med kun framhjulsdrif så MÅ du huske å skru på mutterene til bakre mellomaksel da det er disse som holder hele trommelen på plass. Husk også at en slik bil blir veldig merkelig å kjøre med framhjulsdrift (har gjort det med Zuk 413 en gang)

 

mvh

HC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...