tigergutt Skrevet 7. juni 2023 Del Skrevet 7. juni 2023 (endret) Er det ikke typisk: Fisket tuta, dynamo skar seg. Fikset dynamo - nedre reimhjul delte seg Fikset nedre reimhjul - blinklys kaputt Fikset blinklys - servostyring kødder: Fungerte helt strålende både opp og nesten helt ned igjen en svingete fjellveg. I siste svingen, som er en skarp høyresving så var det akkurat som om servopumpa ga opp og den ble veldig tung på rattet ved stort rattutslag til høyre. Kjørte hjem og testet ut flere forskjellig utslag. Til venstre fungerer den helt fint, fungere helt fint helt til det nærmere seg mye rattutslag til høyre - da blir den tung på rattet igjen... Svinger tilbake så er den helt fin igjen... Nok olje og reima er hel og fin. Ingen ulyder fra pumpa eller bobler i olja... Litt skummelt å kjøre med. Det eneste jeg har gjort med bilen rett ført dette var å fylle opp høyre pokal med oneshot og bytte olje og filtre... Endret 7. juni 2023 av tigergutt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himat Skrevet 7. juni 2023 Del Skrevet 7. juni 2023 Intern hydraulikkfeil i styresnekka? Akkurat det at den fungerer ein retning kan tyde på det. Med kunn generell kjennskap til hydraulikk servosystem, pilotventil eller kva den no heiter i dette systemet opnar som den skal. Eller invendig lekasje forbi kraftsylindr når utslaget kjem eit stykke ut til sida. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. juni 2023 Del Skrevet 7. juni 2023 Tror Himat er inne på noe. Jeg mener eet er en feil i styresnekka på servodelen. Best å bytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 8. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2023 Akkurat det jeg fryktet. Det som er rart er at den fungerer helt topp 1/3 av utslaget til høyre så går det tungt... Må jeg bytte alt sammen eller kan den overhales, tro? Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. juni 2023 Del Skrevet 8. juni 2023 Det er nok en ventil som jukser. Siden den er laget og montert av mennesker kan den nok overhales av samme art. Jeg byttet min, men jeg hadde en brukt liggende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himat Skrevet 8. juni 2023 Del Skrevet 8. juni 2023 1 hour ago, tigergutt said: Akkurat det jeg fryktet. Det som er rart er at den fungerer helt topp 1/3 av utslaget til høyre så går det tungt... Må jeg bytte alt sammen eller kan den overhales, tro? Takk for svar! Kan som lafterolf seier nok overhalast, men det enklaste er å bytte. At den ikkje fungerer på 1/3 av utslag til høgre kan tyde på skade og lekasje i sylinder om det ikkje er ventilen som jukser i ein posisjoner. Gjer og ein grundig visuell sjekk av korleis alle komponent i styringa beveger seg når rattet blir dreiea frå ytterpunkt til ytterpunkt. Det kan vere noko henger eller butter ein stad. Før bytte, sjekk grundig for lekasje ut og nivå på hydraulikkolje. (Hydraulikkolje, det er eit hydraulisk servosystem. Instruksjonsbok fortel kva type olje det er.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 8. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2023 Takk, takk! Koster jo ei nyre ei slik snekke :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. juni 2023 Del Skrevet 8. juni 2023 Snekke fra feks Rrc og D1 passer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.