Gå til innhold

Sperre på bakaksling l322 tdv8 2007


Atle3

Anbefalte innlegg

Akkurat kjøpt meg en tdv8 og oppdaget at den har sperre på bakdiff. Hvordan aktiverer man den slik at motoren får kjørt seg litt? Er redd for at den setter seg hvis den ikke blir brukt?

 

Er alle disse levert med sperre? Trodde ikke land Rover hadde det på sine biler, så positivt overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den låses i steinpeogrammet ja. Men også i vanlige program virker det som....? Jeg har en 90grader sving fra gårdsplassen her hjemme og ser ofte at far sin Disco 4 har låst bakdiffen da han kjører rundt. Bakhjulene snurrer med lik hastighet i løssnøen. Så mulig diffen låses under igangkjøring med litt ekstra gasspådrag for å hindre hjulspinn. 

 

Men ja, ikke uvanlig at motoren setter seg fast..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja på steinmodus låser den med en gang men låser seg opp ved sving. Snømodus låser den ikke før man begynner å spinne tror jeg.

Det funker hvertfall veldig bra. Det er når man har 3,5 tonn etter man virkelig trenger det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...