Gå til innhold

Aut.gir


Anbefalte innlegg

Kommer vel an på hva du mener med rykking. Har bare kjørt en Evoque, men en liten samling Disco Sport, samt min egen D5, og samtlige har skiftet gir litt hardt når gearkassen er kald. Oljen har fått opp temperaturen så blir det adskillig mykere skift. Men det er jo ikke trinnløse gearkasser, så noe vil man jo merke.

 

Hva er kilomteterstand på bilen? Om den har gått litt, så vil det å skifte olje uansett ikke skade - og kanskje får du mykere giring på kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, på Evoque owners club (uk) har "Maffy" laget en fin instruksjon over hvordan du resetter minnet til gearkassen til fabrikk.

 

https://www.evoqueownersclub.co.uk/threads/re-setting-automatic-gearbox.12322/#post-167572

 

Min har gått 70k,  så jeg skal prøve dette i helgen (2018/1 eier før meg)

 

Mvh

Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken årsmodell har du? Før 2014 var det vell en Asia 6 trins kasse, og etter en ZF 9 trins kasse. Hadde en Asia 6 i min tidligere FL2, og den var på ingen måte like "kultivert" som de ZF kassene eg hadde på D3 og D4 tidligere, så regner vertfall med at en senere Evoque med ZF kasse skal gire like fint? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Heisann, litt usikker om det var meg du spurte (Tysen) om modell år, vel min er 2018 (zf), re-satte gear kassen, og det var merkbart anderledes og responsivt., Var en tur igjennom Europa (Spania - Frankrike osv, og hjem), så var det liksom gearkassen var tilbake igjen etter 6000km på nermest flat mark, så er det liksom ting må null stilles på nytt., mer for Norske forhold. , vet ikke om dette er noe som tar lang tid med kjøring, men jeg null stillte den med en gang.

Innsikt i hukomelse clusters, (ram) på disse bilene har jeg ikke noe peiling på, men å følge maffy´s oppskrift ga merkbar forandring.

 

Mvh

Henning

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...