Gå til innhold

Straffen for nordmann å kjøre svenskregistrert bil i Norge? 


LandRover

Anbefalte innlegg

Straffen for nordmann å kjøre svenskregistrert bil i Norge? 
Har planer om å flytte til Norge etter å ha bodd 18 år i Sverige men beholder mitt hus i Sverige. Jeg vet at jeg ikke kan ta bilen med til Norge. Om jeg tar min Defender 2002 med over grensen noen ganger og blir stoppet i kontroll. Hva er straffen da?

 

Finns det for øvrig noen smutthull i loven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte en historie om en normann som bodde i Sverige og jobbet i Norge. Han ble tatt for å ha hatt sin svenske bil 1 dag mer i Norge enn i Sverige i løpet av året og måtte betale norske avgifter for bilen (om jeg husker historien rett, mange år siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker interessant. Jeg kan kjøre min svenske bil i Norge etter som jeg er skriven med såkalt hjemsteds adresse i Sverige. Men flytter jeg til Norge og har såkalt hjemstedsadresse der så kommer jeg ikke får kjøre  min svensk bil Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, lafterolf said:

https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/bil/importere/regn-ut/

 

Ser ut til at du må betale en avgift på 2400kr pluss mva av bilens verdi, som skal taksteres av bilfirma/merkeforhandler siden du har eid bilen lenge.

Takk du gode. Litt av et sammentreff jeg holdt akkurat på med å fylle ut denne, men hadde jo ingen opplysninger for hånden. Du sparte  meg for tidkrevende letning. 

 

Det høres jo lovende ut.

 

https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/bil/importere/regn-ut/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke redigert forrige post i de to weblesere jeg har.

Det finnes en webside her i Sverige hvor en kan oppgi merke år og kjøre strekke så får en antatt pris til privat eller forhandler. Min kommer ut med 120000.- BILPRISER.SE Bare som veiledende så burde den vel ligge på det i NORGE også? Tilslutt er det jo som du sier at den norske merkehandler har ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i for lengst henfarne tider takserte noen i en eller annen etat bilene ved innførsel.

Da kunne det være lønt å "pynte" litt så bilen så ut som rene vraket for å få ned taksten.

Litt "godlukt" var og på sin plass.

Ikke helt på min tid men gamlingene på verkstedet pratet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville hørt med flere forhandlere her for å få et realistisk bilde å vise til, for utropsprisene på brukt gammel Defender virker jo å være helt bingo for tiden - ser ut til å variere mellom litt dyrt vrak og ville fantasipriser. Hva de faktisk blir solgt for er jo selvfølgelig noe annet, og mindre kjent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...