Gå til innhold

Bytte drivstoffilter


Edvin

Anbefalte innlegg

1 time siden, jope skrev:

Vanskelig å fylle filter typen til denne på forhånd. Må pumpe inn diesel og enklest med en håndpumpe. Kan evnt forsøke å sette lufttrykk i diesel påfyllingen

 

Om den er likt konstruert som FL2 fungerer det utmerket å trykksette returen fra dieselfilteret for å få frem diesel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme filter i denne som i FL2 så vidt jeg kunne se da jeg var under panseret på en slik en, og det er ikke noe problem å prefylle det med diesel. Personlig har jeg bruk håndpumpe fra Biltema til det - og det har fungert utmerket. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel denne jeg har brukt:
https://www.biltema.no/batutstyr/batmotor/motorpleie/oljeskiftpumpe/oljeskiftpumpe-manuell-2000019997

 

Husker ikke om jeg fikk den til å passe rett inn, eller om jeg måtte fikse litt. I "Verste fall" stikker du på et apotek og kjøper den største sprøyta de har og fyller med den. Da har du et nyttig verktøy om/når du skal bytte olje på haldex også, for der skal det være milliliterpresisjon. Uansett ikke noen heksekunst å fylle diesel på filteret. Bare test at du får diesel på det nye filteret før du plukker av det gamle. Eventuelt kjøp begge deler, så er du utstyrt til å tømme både bakdiff og haldex for olje om det ligger i planverket.

 

Og et annet tips er å plugge dieselslangene i motorrommet med pluggene (som noen ganger) følger med filteret. Da blir det mindre søl, og mindre luft i systemet - som igjen gir en mer lettstartet motor etter filterbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...