Gå til innhold

toppakning 2002 mod l322 td6


mbarendal

Anbefalte innlegg

hei

det ser ut som jeg må skifte toppakningen på bilen grunnet olje i kjølevannet. er det noen her som har gjort dette tidligere ?

har kikket litt og funnet ut at man bør ha et verktøysett for og låse av kammer / kjedestrammer,   er dette tilfelle eller kan man bare stille inn merker og demontere ? håper noen har erfaring med dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

takk for innspill.

det er vannkjøling på motoroljen og giroljen. dette er separate kjølere som er montert på kjølevannskrets på motoren tror jeg .

oljen i kjølevannet er svart og minner mest om motorolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannkjølt oljekjøler er ofte innblandet i sånt, jeg ville startet der og demontert og sjekket. Surt å bytte toppakning om kjøleren er problemet. Lekkasje i toppakning mellom olje og kjølevannskanal er sjelden kost siden det er begrenset trykk på begge kanalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...