Gå til innhold

Crankshaft position sensor Disco3


Steffen_RH

Anbefalte innlegg

Hei forumet. 

Har søkt og trålet hele interwebben uten å finne noe fornuftig svar på problemet mitt. Jeg har en 2007-mod Disco III hvor jeg har lest ut diagnostikk og funnet ut at jeg har en temporary feil med Crankshaft Position Sensor A circuit. (CKP). 00567-00. Har hatt litt effekt-tap i siste, lite trøkk under 2000 rpm, selv med blendet av EGR fysisk og ved hjelp av elektronikk. I tillegg har bilen vært vanskelig å starte i kaldt vær, og må prøve flere ganger. Har hatt på batterilader, og batteri virker ok, samt starteren fungerer fint. Når det gjelder selve bilen, starter ikke den i det hele tatt. Akkurat i det den skal til å starte, bråstopper den. Har lest en del og funnet ut at CKP kan være skyld i dette. Her inne har det vært nevnt at Bosch er "the only way", og har funnet denne; https://www.eurodel.no/impulsgiver-veivaksel-bosch-0-986-280-437

 

Problemet mitt er å finne hvor sensoren sitter på TDV 2,7 motoren. på 4,0L V8 er den mye mer tilgjengelig, og det finnes flere youtube videoer med hjelp til hvordan den byttes. 

 

Spørsmålet mitt er;  Er det noen her inne som har kjennskap til hvor den sitter? Slik at jeg vet hva jeg har å gjøre med? Er det en stor jobb, og evt. hva må taes av for å komme til? 

 

Takker og bukker på forhånd, det er mangt et klokt hode her inne, så tenkte å høre med dere først. 

 

Mvh Steffen Hamre 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meiner den ligger på innsida av svinghjulet. Har planer om å bytte girkasse, crossover og turbo. Vil då bytte denne giveren og oljetetting rundt veiva forebyggende. Det er også mulig å bytte ringen som sensoren måler mot. Må av med svinghjulet, men det er ein liten jobb når kassen er ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...