Gå til innhold

Discovery 4, 2016, HSE, 19" felger Sommerdekk?


Atle G

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat kjøpt en Discovery 4, HSE med 19" felger og utslitte sommerdekk. Vil ha nye dekk med mønster slik at fruen alltid kommer seg frem. Vurderer: Goodyear Wrangler DuraTrac 255/65 R19 114Q XL LR, POR - altså 65 profil og ikke 55 profil som er standard på denne bilen.  Noen som har kommentarer / ser noen utfordringer med dette? (og ja - rulle omkretsen blir 6,7% større ;-) ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wrangler er for min del det dårligste dekket jeg har hatt på en bil noen gang. Slites raskt, rensker seg ikke, og bråker hinsides fornuft, og etter hvert som det slites blir det svært mye vibrasjoner.

 

 

Husk også at med større dekk vil bilen ikke kunne flyttes om du mister luft i belgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lafterolf skrev:

Wrangler er for min del det dårligste dekket jeg har hatt på en bil noen gang. Slites raskt, rensker seg ikke, og bråker hinsides fornuft, og etter hvert som det slites blir det svært mye vibrasjoner.

 

 

Husk også at med større dekk vil bilen ikke kunne flyttes om du mister luft i belgene.

Takker for klart innspill - Har du innspill på alternative dekk?  Hvis det er slik at økning fra 55 til 65 profil gjør at bilen ikke kan flyttes hvis luften går ut av belgene så dropper vi den økningen.  Vår første D4 så mangler kunnskap. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lafterolf skrev:

Det er desverre lite å velge om man vil ha AT-dekk. Jeg liker BF at, men tror ikke de har til 19" felg. 

Det dekket var mitt førstevalg - har det på min -95 RRC - men som du skriver så finnes det ikke til 19'' felg. Har sjekket ulike forum - ser nå bl.a. på Pirelli sitt AT dekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte  255/55R19 111H GOODYEAR WRANGLER AT ADVENTURE  på vårparten i fjor og er fornøyd med de. Har ikke selv så mye erfaring med AT dekk men de funker fint til mitt bruk. Synes ikke de støyer noe spesielt mer en vinterdekka eller andre dekk jeg har hatt.  Jeg kjører selv en Discovery 3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Bjørn_C skrev:

Bra valg! Og du har 19’’ sommer og vinter seff, og ikke 18’’ til vinterskoa:Dexcl;) 

 

Standard 19 på alle 8 - mener å ha lest at 18" ikke passer på denne utgaven pga størrelsen på bremse skivene. Eller så er jeg ikke noe stor fan av lavprofil dekk.  Neste på listen er at vi reiser til England 31. mars på lang Påskeferie -og har booket D4'en på 7års service + full sjekk på et Land Rover verksted som vi kjenner godt. Kostnaden der er vel ca 1/3 av her hjemme .. så mye av ferien blir betalt ;-)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2023 den 13.27, Atle G skrev:

Endte opp med å bestille Pirelli AT Pluss i standard 255/55 19 versjon - og Nokia Hakka 10 SUV med pigg i samme dimensjon.  Tror vel at fruen blir fornøyd med dette ;-) 

godt valg!  B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ser dekk allerede er bestilt - men greit med innspill i samme tråd til andre som kommer senere. Er på mitt andre sett med General Grabber AT3 i 255/55-20. Meget fornøyd, og støysvakt til all-terrain dekk å være. Kjører ca 40k pr år. Byttet til nytt sett sent i høst, så prøvde det litt utover vinteren. Med fersk gummi har det overrasket såpass mye på vinterføre at vinterdekkene fortsatt står i garasjen. Ålreit pris er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...