Jan Aarskog Skrevet 14. februar 2023 Del Skrevet 14. februar 2023 (endret) Skiftet to pakninger, lokk og under der, og monterte tilbake. Kommer ikke diesel til dysene. Prøvd å fylle pumpen ved å suge frem diesel fra returslangen uten resultat. Ser noen skriver at lokket kan settes litt frem og tilbake, men vet ikke om det hjelper. Var forsiktig når jeg monterte og pinnen ned gikk inn i aksling i nederste lokk. Er det noen som vet hvordan jeg får luftet dette, få frem diesel? Endret 14. februar 2023 av Jan Aarskog Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. februar 2023 Del Skrevet 15. februar 2023 Hvilken motor har denne Range Roveren? FIP, hva er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 15. februar 2023 Del Skrevet 15. februar 2023 Høres ut som dieselpumpa på P38. Veldig viktig at de lokkene står på akkurat samme millimetersmerke som de gjorde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 15. februar 2023 Del Skrevet 15. februar 2023 3 timer siden, Erik Iversen skrev: Høres ut som dieselpumpa på P38. Veldig viktig at de lokkene står på akkurat samme millimetersmerke som de gjorde. Da synes jeg du også skal fortelle hvorfor det er så viktig for det er det kun et fåtall som forstår. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Aarskog Skrevet 15. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2023 Det er 2,5 diesel på en Range Rover P38 ja og Bosch diesel pumpe. FIP fuel injection pump. Var redd det med merket som du skriver Eriksen. Jeg satt uheldigvis og ganske skjødesløs ikke merke når jeg demonterte. Det er vel det nederste som må være helt presist, der det går en aksling ned som treffer/kontakter langsgående aksling. Ser at der er avlange hull for justering. Noen som vet hvordan jeg kommer i mål her, er det bare å prøve å feile? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 15. februar 2023 Del Skrevet 15. februar 2023 5 timer siden, clausen skrev: Da synes jeg du også skal fortelle hvorfor det er så viktig for det er det kun et fåtall som forstår. Nesten så jeg føler det er som å gå opp til fagprøve igjen jeg nå Tom.. Tror jeg ikke at jeg skal prøve forklare hvorfor nå, før jeg har lest meg opp igjen... Er alt for mange år siden jeg hadde P38 selv og skrudde aldri på pumpa. Vet de som åpnet pumpene gjerne brukte en skarp meisel å merke med. Allikevel kunne det være at lokket måtte forsiktig flyttes med en messinghammer de få tiendelene som var nødvendig for oppstart Pumpa er vel montert slik på fabrikk for å få en grunninnstillingBlir den tullet med blir det bare tull med mengde/akselerasjon og/eller timing? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Aarskog Skrevet 16. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2023 Flyttet lokket maks bakover, fikk frem diesel - men ikke start. Løsnet litt og ga denet lite kakk gummihammer. Startet som en kule Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 16. februar 2023 Del Skrevet 16. februar 2023 Yey Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.