Gå til innhold

Byttet pakning på FIP og nå starter ikke motoren


Jan Aarskog

Anbefalte innlegg

Skiftet to pakninger, lokk og under der, og monterte tilbake. Kommer ikke diesel til dysene. Prøvd å fylle pumpen ved å suge frem diesel fra returslangen uten resultat. Ser noen skriver at lokket kan settes litt frem og tilbake, men vet ikke om det hjelper. Var forsiktig når jeg monterte og pinnen ned gikk inn i aksling i nederste lokk.

Er det noen som vet hvordan jeg får luftet dette, få frem diesel? 

Endret av Jan Aarskog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Erik Iversen skrev:

Høres ut som dieselpumpa på P38. 

Veldig viktig at de lokkene står på akkurat samme millimetersmerke som de gjorde. 

Da synes jeg du også skal fortelle hvorfor det er så viktig for det er det kun et fåtall som forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2,5 diesel på en Range Rover P38 ja og Bosch diesel pumpe. FIP fuel injection pump.
Var redd det med merket som du skriver Eriksen. Jeg satt uheldigvis og ganske skjødesløs  ikke merke når jeg demonterte. Det er vel det nederste som må være helt presist, der det går en aksling ned som treffer/kontakter langsgående aksling. Ser at der er avlange hull for justering.  Noen som vet hvordan jeg kommer i mål her, er det bare å prøve å feile? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, clausen skrev:

Da synes jeg du også skal fortelle hvorfor det er så viktig for det er det kun et fåtall som forstår.

 

Nesten så jeg føler det er som å gå opp til fagprøve igjen jeg nå Tom.. :rolleyes:

Tror jeg ikke at jeg skal prøve forklare hvorfor nå, før jeg har lest meg opp igjen... Er alt for mange år siden jeg hadde P38 selv og skrudde aldri på pumpa. Vet de som åpnet pumpene gjerne brukte en skarp meisel å merke med. Allikevel kunne det være at lokket måtte forsiktig flyttes med en messinghammer de få tiendelene som var nødvendig for oppstart

 

Pumpa er vel montert slik på fabrikk for å få en grunninnstillingBlir den tullet med blir det bare tull med mengde/akselerasjon og/eller timing? 

:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...