Gå til innhold

Webasto Thermo top C. Normal lyd?


Ivers

Anbefalte innlegg

Er dette normal lyd på webasto thermo top c? Defender 2000 td5. 

 

Se video

 

Må kjøre hard reset innimellom. Lekker litt kjølevæske fra bilen som må fylles på innimellom. Kan det være årsak til at jeg må resette? Eller er det noe feil med en vifte eller pumpe? Den gir varme og det kommer eksos. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest det ja. Da er kanskje det årsaken. Har prøvd å kjøre diagnose med kabel og pc, men har ikke fått kontakt med enheten. Mulig jeg gjør det feil. 

 

Men hva med lydenpå enheten i videoen? Er den normal? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vannpumpa drar luft og ikke væske? Par ting du kan prøve for å finne ut - Kjør den med motoren i gang - fungerer den med motoren som vannpumpe, så er det vel antagelig der problemet er. Evt ta av dekselet til kontaktene og ta ut koblingen til vannpumpa, så finner du det raskt ut. Om lyden fortsetter så er det luftvifta neste kontakt å dra ut.

 

Lufting av td5 kan jo ta litt tid (min lekker også væske et sted - i hvert fall noe rundt drivstoffkjøleren. Noen o  ringer der som visstnok er en klassiker). Ellers så kan jo lyden bety at pumpa er i ferd med å gi seg. De varer ikke evig (min har tatt kvelden og skal byttes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du har av bil har de fleste gubbdagisene en trykktester for kjølevann som dekker de fleste bilmerker.

Den er også hendig ved lufting av vriene kjølesystem.

Vil sterkt anbefale en slik til alle med fossilbil som skrur litt selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...