Gå til innhold

Ovnsvifte erfaringer.


oggioffshore

Anbefalte innlegg

Funderer på kjøpe, men funker de greit. 

Ymse meninger på Googlesøk 

Screenshot_20230202_183226_com.android.chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt sånne i en årrekke.

 

Har en ecofan på ovnen i stua - dingsen var ille dyr i innkjøp, men nå har den stått der i nærmere 10 år - eneste gangen jeg hadde krøll med den var når den deisa i gulvet pga uvøren bruk av støvsuger.

 

Har kjørt rimeligere utgaver (jula, clas) på hytta / i kjellerstua - disse har funka orginalt, men har en tendens til å gi seg etter en sesongs bruk sånn ca.

Mener den på hytta var en av clas sine, den holder ennå.

Den i kjellerstua har vært jula, og der har vi brukt opp et par stk.

 

Så etter å ha brukt disse i 10 år, ser det for meg ut som om de dyreste også er de desidert rimeligste, over tid.

 

Effekten er overraskende bra - det skal ikke mye til av luftstrøm før varmespredningen i rommet øker drastisk.

 

Og - ikke minst, dette er en av de morsomste applikasjonene for et peltier element jeg vet om :)

 

-C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker eg prøver biltema sin da, siden de er 3 min unna.. 

 

 

1 time siden, Camarogeddon skrev:

Har brukt sånne i en årrekke.

 

Har en ecofan på ovnen i stua - dingsen var ille dyr i innkjøp, men nå har den stått der i nærmere 10 år - eneste gangen jeg hadde krøll med den var når den deisa i gulvet pga uvøren bruk av støvsuger.

 

Har kjørt rimeligere utgaver (jula, clas) på hytta / i kjellerstua - disse har funka orginalt, men har en tendens til å gi seg etter en sesongs bruk sånn ca.

Mener den på hytta var en av clas sine, den holder ennå.

Den i kjellerstua har vært jula, og der har vi brukt opp et par stk.

 

Så etter å ha brukt disse i 10 år, ser det for meg ut som om de dyreste også er de desidert rimeligste, over tid.

 

Effekten er overraskende bra - det skal ikke mye til av luftstrøm før varmespredningen i rommet øker drastisk.

 

Og - ikke minst, dette er en av de morsomste applikasjonene for et peltier element jeg vet om :)

 

-C

Takker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...