Gå til innhold

Da er det gjort, 7.3 liter Ford V8 diesel i Land Rover


tiopet

Anbefalte innlegg

Her er bilder fra en som har satt inn en Ford 7.3 idi diesel V8 i en disco 2 som tidligere hadde bensin V8.

Synd han har lakkert motor gul, folk tror det er en Caterpillar motor.

 

Dette har jeg tenkt var umulig, siden blokka er så stor og tung. Har selv alltid drømt om å få en 7.3 inn i min Defender og få en motor som altid går :D

FB_IMG_1675334651671.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny Cummins 2.8 er nesten like sterk som den gamle Ford motoren - og i en annen vekt klasse. I tillegg så eksisterer der standard ombyggings sett.  Td5 kan det jo også gjøres mye med og den er jo bra driftssikker?  Hadde en Ford med den 7.3 literen for MANGE år siden - uten turbo, bra dreiemoment men ikke hestekrefter i forhold til 7.3 liter ...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råtøft er helt sikkert, bare elsker skikkelig diesel-lokomotiv-lyd, som jeg har i de to andre bilene mine. Dog med turbo i dem (Ford F-250 og Ford E-350)

 

Mulig jeg er små-skadet etter 20 år som maskinoffiser i utenriksfart :blink:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...