Gå til innhold

Disco3/RRsport


Olav

Anbefalte innlegg

RRsport 2006 TDV6 330000 km

Anfall med at lyset forsvinn på dashbord etter juleetrelys først .Ladelampen kan lyse under anfall"  . Så kan det p,lutselig fungere for så å komme tilbake. Bilen går ok.Det hjelper å stoppe og starte bilen ,da fungerer det igjen.

Ladespenning er 14 Volt max  Nytt batteri og polene er sjekka for løsning.

Den japanske Denso dynamoen bytta ved 160000 km ,men ser ut som den virker når alt er iorden. Dårlig jording ved hø forskjerm  Andre forslag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig jording kan typisk gi merkelige elektriske opplevelser på disse bilene.

 

Ellers høres symptomene kjente ut. Jeg nevnte det for Strømmen Bil, som jeg bruker som verksted, og de sa at det typisk kunne være sviktende lodding(er) i dashbordet. De sendte det imidlertid bort for opplodding, og det kunne ta opptil tre uker, så da valgte jeg å se an ting. Etter noen måneder endte det med at verken jeg eller NAF greide å få start på bilen, og så ble den fraktet til nærmeste merkeverksted. (Det er det forsikringen dekker.) Der ble den stående en ukes tid før de endelig greide å få start etter at de hadde intensivladet batteriet over natten. De hadde hørt rykter om at det kunne forekomme dårlige loddinger i dashbordet, men hadde ingen prosedyrer for det (!!!), så de hadde ikke gjort noe annet enn å feilsøke og lade. (Men betalt skulle de ha må vite)  Dro så sporenstreks til Strømmen, fikk bilen igjen etter tre dager (rask behandling hos "lodderen"), og har ikke hatt trøbbel siden.

 

Så er det jo et spørsmål hvem som eventuelt kan ta på seg en slik loddejobb i Stryn og omegn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen starter og går men etter sletting feilmeldinger er  det en som dukker opp konstant DTC P0622 Generator field.Terminal circuit.

Samtidig lyser ladelampen/batteri rødt hele tiden.

Dynamo svikt eller kontaktproblem ved dynamo ? Slitte børster ?

Dynamo bytta sist på 160000 km  ,no gått 330000  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker den kjente lodde feil i instrument panel er verdt å sjekke ut 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har ladelampe som lyser konstant selv om generatoren fungerer normalt, kan du også ha overledning på kabelen mellom ladelampe og generator. Feilkoden kan kanskje peke i den retning. Men den feilen bør ikke forårsake at instrumentpanelet "går i svart". Og jeg hadde også bil som startet og gikk - noen måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...