Gå til innhold

Tidlig Td5 tuning


MS86

Anbefalte innlegg

Trimming av en semi-lastebilmotor som Td5 er med sine pumpedyser synes for meg som ikke helt det jeg ville gjort. Vil du ha effekt/hk er en bensin V8 det du trenger.  Det finnes noe som heter Td5-alive men for meg er dieselmotor og trimming to ting som ikke helt stemmer med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som kan gjøres med Td5 motoren - og mange tilbydere. Opprinnelig så brukte jeg Twisted Performance (Charlie) men disse har vokst seg store og beveget seg over i en helt annen prisklasse. Har god erfaring og kontakt med Allisport og også med Bell Autoservices. Der er også andre som kan levere ulikt. Du må se på helheten - ikke bare ECU'en men hele gangen fra hvordan luft kommer lett inn til turbo / selve turboen / intercooler / eksosmanifold og hvordan eksosen forlater turboen. Og før du begynner så må du vurdere tilstanden til motoren / hva den kan tåle. Avhengig av effekt økning så kan oppgradering av radiator + oljekjøler også være aktuelt. "Uendelig" med informasjon på nettet - så begynn å lese på ulike sider. Lykke til. (PS: Rekorden pr i dag for en Td5 motor har passert 300 HK med solid dreiemoment.. og akseptabel levetid) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, smedenDY skrev:

Har hørt mange som er fornøyd med tuning fra Flissundet motorservice.

Tror de tilpasser etter tilstand og alderen på motor også, og prøvekjører.

Så det er ingen standard trim som bare blir putta inn i alle motorer.

 

Jeg bruker Flissundet Motorservice. Godt fornøyd både med Disco 2 TD5 og Disco 3 Tdv6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TD5 er en helt utmerket motor å tune, mange muligheter alt etter hvor lang man vil gå. Jeg har også gode erfaringer med Bell Autoservice og TD5 alive. 

Begge mine defendere har blitt tunet og det har funger helt problemfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...