Gå til innhold

Diff overhaling fortsetter... Nr. #11 fullført


Mr Rover 75

Anbefalte innlegg

Dette "prosjektet" tar aldri slutt. Netopp ferdigstilt overhaling av diff nr 11. Klar til mange nye mil :)

 

Synderen var som kjent fremre pinion lager denne gangen også. Det ble 4 nye lager med monteringsdetaljer og tetninger. 

IMG_20230122_201700329.jpg

 

Snapchat-738636036.jpg

 

IMG_20230122_202625170.jpg

Endret av Mr Rover 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mr Rover 75 endret tittelen til Diff overhaling fortsetter... Nr. #11 fullført
6 timer siden, Bruningen skrev:

Fryser på ryggen av det lagerbildet.... Min ruller og går, ca 150 k til nå - så det funker!

Ja, så bra! Din begynner vel å få et anstendig antall km etter overhalingen? Din var en av de første jeg overhalte. Min har trillet omtrent 100k etter overhaling, og fortsatt bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mr Rover 75 skrev:

Det er jo utrolig bra!! Er vel snart på tide med service på Haldex og oljeskift på diff ;)

Huff, har ikke lyst å røre noe - bilen er så fin og fast at jeg nesten ser for meg evig liv...

Denne har iallefall virkelig fått slite med jevnlige belastninger, var innom en vekt med fullastet henger med høy - 2600 kg...(Hysj...) Dro det gjennom bratteste undersjøiske tunellen på Møre. Kom opp med 60 km/h 

Kan kanskje være dette som har gjort at den føles så bra?  Har rett nok skifta div foringer/stag/hjullager - men ikke noen store ting (utenom diffen som rett nok ikke ble den helt store tingen - takket være deg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, trondshj skrev:

Var det diffen fra Aremark som forsvant ut døra @Mr Rover 75? :D

 

Den overhalte i mr Free har vel passert 100.000 med litt margin nå tror jeg. Fortsatt bare fryd og gammen. :)

 

Tror det er 3-4 differ siden den gikk ut døra..... Mener å huske at deres havnet i Horten til slutt. Det gikk to dertil hvor både far og datter hadde FL2 :D 

Den som gikk ut døra sist kom fra Østfoldområdet, og der kjørte både far og datter også FL2.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Betryggende å vite. Min har ik ennå gått 150 000 km. 

Om / når det skjer - det vil tiden vise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...